Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Różne regulatory w XTZ 750

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Różne regulatory w XTZ 750

    Zamieszczone przez ofca234
    11. nowy regulator napiecia (SH 650-12, od fazera,
    Kurde, jak to możliwe, że pasuje. W akcie desperacji w sobotę byłem w serwisie Yamahy w Krakowie, bo ktoś mi podpowiedział, że regulator od Fazera będzie pasował. Wyglądał dobrze. Serwisant zabrał się za podłączanie i zonk. Po podpięciu przewodów z alternatora, masy, podpięcie plusa powodowało palenie bezpiecznika głównego. Co ciekawe bez załączonej stacyjki. Nic już nie rozumiem.

    #2
    Zamieszczone przez Piotr_J Zobacz posta
    Kurde, jak to możliwe, że pasuje. W akcie desperacji w sobotę byłem w serwisie Yamahy w Krakowie, bo ktoś mi podpowiedział, że regulator od Fazera będzie pasował. Wyglądał dobrze. Serwisant zabrał się za podłączanie i zonk. Po podpięciu przewodów z alternatora, masy, podpięcie plusa powodowało palenie bezpiecznika głównego. Co ciekawe bez załączonej stacyjki. Nic już nie rozumiem.
    Musisz mieć gdzieś zwarcie albo źle podłączał masę ten koleś.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Regulator był używany i miał wyskrobane na obudowie znaki plus, minus. Nawet mi nie mów, że ktoś źle wyskrobał. Zwarcie raczej wykluczam, bo na moim regulatorze wróciłem do domu. Co prawda bez świateł i na dwa skoki, ale wróciłem. Dobra, już znikam z Ofcowego tematu.

      Komentarz


        #4
        taki regulator (SH 650-12) dziala w mojej (rocznik 89) i Omlesia (90) Tenerce. Co ciekawe - nie dzialaja u nas regulatory z nowszych tenerek. Tzn. dzialaja, ale az za dobrze - potrafi dawac prad ladowania po 17 bez wlaczonych swiatel.

        Przed wyjazdem strzelilem ~300 km na tym regulatorze - chodzi jak zloto.
        Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
        Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

        Komentarz


          #5
          Coś macie nie tak. Do rocznika 89 wkładałem regler jaki stosowano w ostatnich ST i ładowanie było jak na ST super. Nie wiem czy moje moto się do tego zalicza (91 rok) ale działaja mi wszystkie trzy jakie stosowano w ST.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            ten regulator wyglada tak samo jak ten 'lepsze' od innych tenerek. ma tylko inne oznaczenie.

            3290979516_1.jpg

            z tym regulatorem ladowanie jest ksiazkowe.

            ze strachu nawet przeszukalem na szybko net i wyglada na to, ze wybor jest trafny:



            MotoShopItalia negozio online di accessori moto, ricambi moto e pezzi di ricambio scooter. Acquista in sicurezza a prezzi scontati con spedizioni veloci!
            Ostatnio edytowany przez ofca234; 2529.
            Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
            Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

            Komentarz


              #7
              Mam chyba ten, który pokazujesz na focie (po kostce nie poznam bo od dawna nie mam ) i jest piekne
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Ofca , mam taki sam regulator z wygladu , co ten na zdjeciu . Poprzedni wlasciciel zalozyl go pod siedzeniem.Tylko u mnie spada napiecie na siwiatlach do 13.1 V

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez ofca234 Zobacz posta
                  taki regulator (SH 650-12) dziala w mojej (rocznik 89) i Omlesia (90) Tenerce.
                  Ten od Fazera (FZ6-S2 2007r.) wygląda tak i ma oznaczenie SH719AA. To on palił bezpiecznik, mimo tego, że z opisu kostki wygląda to dobrze.






                  P.S. Czy mogę prosić modów o wydzielenie sprawy regulatora do osobnego wątku?

                  [kamilltee: zostało wydzielone ]
                  Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.

                  Komentarz


                    #10
                    Pamiętajcie proszę, że to nie napięcie, a natężenie prądu przepala bezpieczniki.

                    Ja na zepsutym regulatorze miałem czasami po 20V i co jak co, ale bezpiecznik to była najtrwalsza rzecz

                    Moim zdaniem ten regler mógł mieć zwarcie po prostu i dlatego tak to się skończyło. Podpięcie samego plusa spowodowało zamknięcie obwodu pomiędzy elektrodami w aku, a prąd płynący przez bezpiecznik do reglera ( w drugą, niż normalnie stronę ) zrobił swoje. IMO najprościej to sprawdzić miernikiem, czy jest przejście pomiędzy - (ew. obudową reglera) a + na wyjściu.
                    Ostatnio edytowany przez bocian; 441.

                    Komentarz


                      #11
                      Trzeba koniecznie pamiętać o podpięciu minusa regulatora bezpośrednio do akumulatora ( z pominięciem kostki i wewnętrznych połączeń instalacji). U mnie tak wyglądała sprawa:
                      0,7 V spadku napięcia na oprawce bezpiecznika (coś nie łączyło dobrze i ją zagrzało i przetopiło lekko)
                      0,7 V spadku napięcia na przewodzie minusowym (różnica pomiędzy pomiarem na regulatorze i na zacisku aku)
                      No i ta kostka cała jest do wywalenia, u mnie się lekko grzeje, ale miałem na razie weny bo ładowanie jest ok więc na zimę zostawiam zabawę.

                      Zepsuty regulator przeważnie nie stabilizuje napięcia, czyli objaw bociana (20V) jest normalny - w samochodach od razu czuć siarkowodór z gotującego się akumulatora, w motocyklu to pewnie na postoju trzeba by wąchać...

                      Komentarz


                        #12
                        Tak wysokie napięcie w naszych instalacjach, najpewniej zabije wszystkie odbiorniki, od modułu zaczynając.
                        Niestety jeśli napięcie może skoczyć tak wysoko, to znaczy, że i prąd płynie dużo większy.
                        Innej możliwości nie ma.
                        Regulator ma za zadanie odprowadzać nadmiar prądu do masy, żeby napięcie w instalacji nie wzrosło ponad 14,5V.

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez dzik312 Zobacz posta

                          Zepsuty regulator przeważnie nie stabilizuje napięcia, czyli objaw bociana (20V) jest normalny - w samochodach od razu czuć siarkowodór z gotującego się akumulatora, w motocyklu to pewnie na postoju trzeba by wąchać...
                          Czasem padnie przerywacz kierunków, czasem dużo więcej.

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez dex Zobacz posta
                            Tak wysokie napięcie w naszych instalacjach, najpewniej zabije wszystkie odbiorniki, od modułu zaczynając.
                            U mnie prędzej padały żarówki... wszystkie, które były zapalone w chwili padnięcia reglera. ( co dziwne, oprócz tych w zegarach... ), nawet "kierunkowskazy" się idealnie wstrzeliły i też padły....


                            Niestety jeśli napięcie może skoczyć tak wysoko, to znaczy, że i prąd płynie dużo większy.
                            Innej możliwości nie ma.
                            Tak, wynika to bezpośrednio z prawa Ohma. Gdy mamy stały opór ( można założyć, że żarówki mają... z grubsza --pomijając kwestie nagrzewania itd ), przy większym napięciu, płynie proporcjonalnie większy prąd.

                            U mnie, pomimo calkiem wysokiego napięcia, nie padła żadna elektronika. Co prawda po jakimś czasie strzelił mi bezpiecznik i w tym samym momencie co bezpiecznik, padł mi moduł, ale nie wiązałbym tego bezpośrednio z wysokim napięciem.

                            Wydaje mi się, że na wejściu do modułu zapłonowego jest również stabilizator napięcia, a całość modułu wykonana jest w technologii TTL. Samemu zbijałem do zasilania małych robotów napięcie z 24V do 5V jednym małym stabilizatorem napięcia (http://obrazki.elektroda.pl/4809263200_1359995192.gif), przez który szedł prąd znacznie większy, niż w modułach zapłonowych (bo zasilał silniki prądu stałego). Co prawda stabilizator musiał mieć radiator do oprowadzania ciepła, ale bez problemu działał.

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez bocian Zobacz posta
                              Tak, wynika to bezpośrednio z prawa Ohma. Gdy mamy stały opór ( można założyć, że żarówki mają... z grubsza --pomijając kwestie nagrzewania itd ), przy większym napięciu, płynie proporcjonalnie większy prąd.
                              Nieprawda.
                              Przy stałym obciążeniu przy wzroście napięcia prąd maleje.

                              I=U/R => R=U/I

                              Komentarz

                              PracujÄ™...
                              X