Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z ładowaniem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Problem z ładowaniem?

    Siema, wiem że było już dużo tematów o ładowaniu, które właśnie dopiero będę zagłębiać, ale chciałbym się pożalić moją dzisiejszą przygodą.

    Mianowicie po 4 latach eksploatacji jadąc do domu z wyprawy nawet dość sporej zatrzymałem się na leśnym parkingu. Odpaliłem podjeżdżam do głównej drogi kilkadziesiąt metrów-buch. Zgasł na jedynce jak podjeżdżałem. Zdziwiłem się, daję na rozrusznik a tu strzela bendiks i gaśnie kontrolka od luzu.. Po zorganizowaniu pomocy, podłączenia aku z auta na kable(auto zgaszone) po 10min ładowaniu odpaliła za drugim czy trzecim razem. Do domu wracałem bez świateł, ale dojechałem. W domu pierwsze co-sprawdzenie ładowania-ok. 13,5V na światłach, bez ok. 14V.
    I pytanie o co chodzi?! Doładowałem aku spokojnie prostownikiem, nie był pełny, przyjmował dość sporo prądu. Ponowne odpalenie, sprawdzenie i wartości jak wyżej. Od kiedy go mam zawsze było takie ładowanie, aku kręci jak głupi. Raz robiłem masę do reglera z aku co poprawiło ładowanie.
    Pytanie dlaczego się rozładował i czy to powróci? Za co się zabrać, miał ktoś kiedyś taki przypadek? Regler zawsze gorący jeśli coś to zmienia.

    pzdr

    #2
    Ile lat ma aku?
    ładowanie nie przeraża ale jest ok.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      3 rok leci. Czy wymiana akumulatora da coś?

      Planuję przejrzenie całej instalacji, lutowanie czy inne łączenia stosować?

      Planuję także zainstalować Voltomierz, jakiś sprawdzony produkt?
      Ostatnio edytowany przez adamk1990; 114.

      Komentarz


        #4
        13,5V na jałowych przy włączonych światłach, czy przy wyższych obrotach? Wentylator się nie włączył jak stałeś, bądź jechałeś powoli? U mnie jest 13,5V od jakiś 1800 obr. Na jałowych potrafi spaść poniżej 12V (11,88V), a jak wyłączę światła jest książkowe 14,4V. Raz jak jechałem bardzo pomału zakopianką co było przeplatane postojami, bo nie było miejsca żeby się zmieścić w korku. Zajęło mi to nie pamiętam ile, ale światła były włączone (dwie lampy) + wentylator od czasu do czasu. Jak dojechałem zgasiłem motór i gdyby nie odpalił od 1 go obrotu to drugiej szansy najprawdopodobniej bym już nie miał, żarówki zjadały więcej prądu niż dostawał akumulator. Po tej akcji zamontowałem woltomierz.

        Podobny do tego wyżej. Od dołu uszczelniłem(zalałem sylikonem, od góry nakleiłem szybkę z pudełka od tiktaków na silikon i gra już 2gi rok. Po prawej stronie od zegarów wyciąłem na niego prostokąt i wcisnąłem go na miejsce. Tylko trzeba wysterować go przez przekaźnik by włączał się po przekręceniu kluczyka.

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez adamk1990 Zobacz posta
          3 rok leci. Czy wymiana akumulatora da coś?
          Na pewno będzie lepiej niż na starym parchu, średnia długość życia aku to właśnie 3 lata, jeden żyje dłużej a drugi krócej, zależy to od wielu czynników.

          Zamieszczone przez adamk1990 Zobacz posta
          Planuję przejrzenie całej instalacji, lutowanie czy inne łączenia stosować?
          Przejrzeć można zawsze, nic nie zaszkodzi też czyszczenie wtyczek i innych połączeń, jeśli chodzi o lutowanie to może nie najprostsze ale najtrwalsze rozwiązanie, trzeba jednak pamiętać że niektóre przewody muszą być rozłączane do demontażu innych rzeczy.

          Zamieszczone przez adamk1990 Zobacz posta
          Planuję także zainstalować Voltomierz, jakiś sprawdzony produkt?
          Ja jeździłem w teresie z voltomierzem na diodach, dawał radę, poszukaj tematu o komputerku do teresy, myślę że lepsze rozwiązanie i ma o wiele więcej funkcji przydatnych do jazdy.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Woltomierz za kilkanaście złociszy z allegro

            można zamontować pod szkłem zegarów lub upchnąć w małą obudowę.

            Komentarz


              #7
              Dzięki za odpowiedzi, zakupiłem właśnie wczoraj z góry voltomierz. Dopóki nie zamontuję nie ruszam moto z miejsca. Dobry patent z tym uszczelnieniem, a jakim silikonem dół?

              Na wolnych bez świateł ok. 14V, ze światłami na wolnych ok. 12,8V-13V, na obrotach powyżej 2000 13,5V. Czyli nawet w korku jakbym stał, a nie stałem, to teoretycznie by coś tam ładowało.

              Idę rozbierać do naga i przegląd robię.

              Z alternatora jak to się mierzyło? ok. 60-70 V pamiętam, ale na jaki parametr nastawić miernik? Żeby go nie spalić

              Komentarz


                #8
                Przestaw na prąd zmienny 200V

                Komentarz


                  #9
                  Sylikon zwykły z tuby. Elektroniczne są zbyt drogie jak dla mnie.

                  Komentarz


                    #10
                    Zdjęcie kostki i nadpalonego kabla, tak myślę wyrzucić kostki i zalutować na stałe, a co można zrobić z nadpalonymi wsuwkami w kostce? Zalutować na stałe do regulatora, tylko jak? idę działać
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                      #11
                      Jeśli kostka się nie zdeformowała za bardzo to wymień wsuwki na nowe, są wymienialne. Nigdy nie wiesz kiedy będziesz musiał odpiąć regulator, a i pomierzyć później łatwiej. Jak nie masz praski do konektorów to pozaciskaj szczypcami i popraw lutem. Aha i gdybyś wymieniał konektory zwróć uwagę by nowe miały odginaną blaszkę do blokowania w kostce. Mi ostatnio trafiły się bez.
                      Ostatnio edytowany przez małoś86; 2539. Powód: dopisek

                      Komentarz


                        #12
                        Jestem, wypierdzieliłem kostki, polutowałem na stałe. Poprawiłem masę do regulatora(nowy grubszy kabel)od akumulatora, dołożyłem wskaźnik ładowania jak powyżej, wkomponowałem go plastik okalający zegary, z lewej strony. Ładowanie na wolnych 14,3V, na światłach ok. 13,7V. Powyżej ok. 3000obr-spadek ok. 0,1V. Tylko martwi mnie regulator, jak piekarnik.. Moto testowane w garażu przez ok. pół godz, wentylator nie stygł Ciekaw jestem jak na trasie.

                        Komentarz


                          #13
                          na tym polega praca tego regulatora, nadmiar energi musi ograniczyc oporem czyli temperaturą, tak po prostu musi być. Dlatego wbrew pozorom regulator jest chłodniejszy jeśli jest duże obciążenie instalacji.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Zauważyłem, iż na światłach i z włączonym wentylatorem temperatura mu wyraźnie spadała, więc mogę potwierdzić.

                            Komentarz


                              #15
                              Jazda próbna zrobiona, jakieś 20km, dopiero miałem chwilę. Ładowanie przy obrotach w trasie na światłach ok. 13,7V, jak dla mnie ideał. A nie zrobiłem jeszcze kostki do regulatora

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X