Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gaśnie po właczeniu biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Gaśnie po właczeniu biegu

    Siema dzisiaj odpaliłem moja xtz 750 po okolo 2 miesiacach przerwy. Rozgrzałem ją, zwaliłem z centralnej stopki i na chwile chcialem oprzeć o boczną w tym momencie motocykl zaczol dziwnie pracowac, obrotomierz szalal a po dodaniu gazu nie wszedl na obroty tylko zgasl. Juz nie odpalil. po zlozeniu stopki bocznej odpalil od razu i dal sie wkrecac na obroty, wszystko wygladalo oki. Pomyslalem ze poprostu jakas wilgoc w czujniku bocznej stopki robi mi psikusy ale jak wsiadlem na moto i wzucilem pierwszy bieg znowu to samo tzn. silnik zaczol dziwnie pracowac jakby mu pradu brakowalo, obrotomierz dziwnie sie zachowywal i po odkreceniu manetki nie wszedł na obroty tylko parsknol i zgasl.
    Reasumujac, boczna stopka powoduje cuda oraz właczenie biegów. na biegu jalowym wszystko jest oki. Proszę o diagnoze. Pozdro.a

    #2
    Sprawdź czujnik stopki. Motór myśli że jest otwarta i gasi silnik po wbiciu biegu. Odepnij czujnik w kostce i zrób mostek jakimś kablem (zewrzyj te konektorki co sa w kostce) i sprawdź.

    Komentarz


      #3
      Nie tylko,
      przy klamce sprzęgła masz jeszcze czujnik, jeśli on nie będzie zwarty wtedy zwiera czujnik stopki albo biegu jałowego i wtedy gasi silnik,
      odłącz najpierw jedną rzecz i sprawdź, jeśli będzie się tak działo nadal odłącz drugą, wtedy znajdziesz przyczynę.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        chyba za szybkie diagnozy
        w tym przypadku żaden z tych czujników nie gasi od razu silnika (jak napisaliście) - ale powoduje jego dziwną pracę ... wg mnie zwarcie i trzeba sprawdzić kable - w tym te od akumulatora
        problem może być np tak banalny, że zwierają ci jakieś kable np cewki jak np motocykl postawisz do pionu albo odwrotnie - jak go przechylisz lub inne takie banały

        mogę podać min dwa takie przypadki

        jeśli ogólnie kable są OK to dwa kroki:
        1. wyjąć czujnik stopki - zmostkować ( o ile pamiętam złożenie stopki zwiera) - sprawdzić
        2. co do klamki sprzęgła - czy wcześniej musiałeś wciskać klamkę by na luzie i ze złożoną stopką zapalić silnik ?
        jesli nie - to jej nie ruszaj tylko szukaj dalej w kablach
        jeśli tak - zmostkować - sprawdzić

        jesli nie pomoże ... to żmudne szukanie po wszystkich elementach zapłonu
        Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
        ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
        FB: http://www.facebook.com/kamilltee

        Komentarz


          #5
          czujnik klamki sprzęgła pozwala odpalić moto z wrzuconym biegiem ale musi być naciśnięta klamka
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            tak, wiem tzw "szybki start"
            chyba, że ktoś to zmotał już na czujniku

            uproszczone pytanie zatem jest takie: czy wcześniej musiał wcisnąć klamkę sprzęgła by rozrusznik kręcił czy nie musiał


            (mam koszmarne z tym wspomnienia z DR - tam było tak pomotane, że z wciśniętą klamką kręcił rozrusznik ... i kręcił dalej po puszczeniu przycisku ...nawet po wyjęciu kluczyka ...
            za to bez wciśniętej klamki można było spokojnie odpalić na luzie)
            Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

            Komentarz


              #7
              IMO to może być kwestia uszkodzenia przekaźnika (w 750 jest za zegarami, czarna kostka o boku ok 3cm, z 4ma pinami), który na podstawie sygnałów z czujnika luzu i st. bocznej steruje zasilaniem modułu zapłonowego. Pewnie jakieś zwarcie powodujące braki prądu - pamiętam że u mnie w 750 obrotomierz wariował właśnie przy deficytach prądu.

              pzdr, Adam
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Adam, u mnie przekaźnik jest przy aku, obok przekaźnika od rozrusznika.
                Za zegarami mam tylko przerywacz...

                Komentarz


                  #9
                  Kojarzyłem, że toto siedziało za zegarami, ale może mi się pomerdało - jeśli tak to sorry. W sumie dawno już nie dłubałem XTZty...
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                    IMO to może być kwestia uszkodzenia przekaźnika (w 750 jest za zegarami, czarna kostka o boku ok 3cm, z 4ma pinami), który na podstawie sygnałów z czujnika luzu i st. bocznej steruje zasilaniem modułu zapłonowego. Pewnie jakieś zwarcie powodujące braki prądu - pamiętam że u mnie w 750 obrotomierz wariował właśnie przy deficytach prądu.

                    pzdr, Adam
                    Jutro tam lukne ale w kościach czuję że trafiłeś bingo. THX

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez dex Zobacz posta
                      Adam, u mnie przekaźnik jest przy aku, obok przekaźnika od rozrusznika.
                      Za zegarami mam tylko przerywacz...
                      "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                      Komentarz


                        #12
                        Dzisiaj podłączałem aku do ładowania, i potwierdzam.
                        Przekaźnik jest zamocowany do bocznej ścianki pojemnika na aku, pomiędzy aku a przekaźnikiem rozrusznika.

                        Komentarz


                          #13
                          Wracam z garażu i jestem lekko zawiedziony. Żaden ze mnie elektryk. Nieudało mi się naprawić moto. Napiszę co udało mi się zaobserwować.
                          1. Przy aku znalazłem przekaźnik - taka czarna kostka z 4 pinami w czasie jak motocykl był uruchomiony i wypiołem owy przekaźnik nic się nie działo ale w chwili wlaczenia dlugich świateł sprzęt zgasł. Na "krutkich"albo bez świateł motocykl działał normalnie.
                          2. Innego przekaźnika nie znalazłem. Jest tam tylko jeszcze regulator napiecia.
                          3.pod osłoną zegarów jest tylko jedna "puszka" w którą wchodzą dwie wtyczki 6-ci i 4-ro pinowe.
                          4.jak sprzet chodzi na luzie i na złożonej stopce bocznej (w czujnik stopki też zagladałem "zwierałem" bez zmian) i włacze światła to zauważyłem że lekko mrugają.
                          5.Przy właczonych światłach jak wroce bieg lub otworze stopke boczną to moto nie gaśnie tylko działa ledwo ledwo a jak wylacze w tym czasie swiatla to zgaśnie.
                          jak odpale i wlaczze bieg lub boczną stopke a nie wlacze świateł odrazu gaśnie.
                          6. Obawiam się że padł regulator napiecia?
                          7.od czego dopasować na próbę podmianę?
                          8. Pozdrawiam.
                          p.s. Moze nieznalazłem tego przekaźnika o którym pisaliście.

                          Komentarz


                            #14
                            Wg mnie to regulator niema nic do rzeczy. Raczej gdzies pewnie niema masy albo cos w tym stylu i po włączeniu swiateł łąpie ja przez swiatła.

                            Najlepiej to wziac schemat miernik i jechać po kolei wszystkie przewody.

                            Komentarz


                              #15
                              ad 1 i 2
                              - zdejmij kanape i poszukaj jeszcze raz (bo pewnie zdjąłeś tylko boczek ? ) poszukaj obok takiego okrągłego przekaźnika rozrusznika nr 12


                              to co znalazłeś to pewnie dołożony przekaźnik od świateł i pewnie on tu robi zamieszanie

                              ad 3
                              po prawej masz duży moduł zapłonu - chyba o nim piszesz


                              ad 6\
                              ładowanie regulatora sprawdź miernikiem i podaj jego wartość na wolnych i przy 4000 rpm - na światłach i bez (4 pomiary)
                              po tym będzie wiadomo czy ruszać regulator - ale raczej nie
                              ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                              FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X