Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Halogeny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Halogeny

    Witam serdecznie, od razu mówię, że nie jestem elektrykiem i nie mam zielonego pojęcia na ten temat, ale jak to ja coś chciałbym zrobić, i może z waszą pomocą się uda.

    Chciałbym zamontować do mojej ST750 Halogeny coś w ten deseń:
    http://www.allegro.pl/item987727915_...ewki_dlaa.html

    *swoją drogą czy niebieskie szkło w halogenach coś zmienia? - bo widziałem w tej samie cenie w makro i nie trzeba płacić za przesyłkę.

    Teraz pytanie gdzie i jak to podłączyć.
    Halogeny chce zamontować albo na tych samych uchwytach co migacze albo na gmolach.

    pozdrawiam
    Artek

    Wiem że kolega który wypowiadał się na w temacie o montowaniu H4 w miejscu długiej:
    http://xtzclub.pl/attachment.php?att...1&d=1267315074
    http://xtzclub.pl/threads/227-Przero...iej-quot-na-H4

    #2
    Hej,
    na uchwytach migaczy raczej nie przejdzie - za ciężkie toto i mogłoby urwać a wibrowało by na pewno. Prędzej na gmolach, ale trzeba pokombinować, żeby pierwsza ich gleba nie była ostatnią.
    Co do instalacji - najprościej pociągnąć przewód bezpośrednio z + aku, wstawić po drodze bezpiecznik, przełącznik na desce obok zegarów (ważne, żeby dał się łatwo rozpinać przy zdejmowaniu owiewek) a - złapać gdzieś na ramie. Nie wiem jaki toto ma pobór prądu, ale można jeszcze pomyśleć o przekaźniku, żeby przełącznik nie przewodził całego tego prądu (wypalanie styków). Wszystkie potrzebne elementy powinieneś dostać w każdym sklepie "ogólnosamochodowym" (przewody, kilka złączek, gniazdo bezpiecznika, przełącznik i przekaźnik, kilka trytek). Na złączkach warto zrobić osłonki, ja robię je z folii termokurczliwej. Zrobienie samej instalacji to temat na góra godzinę.

    pzdr, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3



      Ja miałem u siebie halogeny założone na gmolach. Są tam żarówki 55W więc warto by już instalację na przekaźnikach zrobić.
      Po przeglądaj sobie te moje foty na picasie to są tam też schematy podłączenia na przekaźnikach.
      BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
      YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


      Ja tu tylko sprzątam

      Komentarz


        #4
        Spece, a te dziurki od wlotów powietrza w boczkach - jak bardzo są potrzebne? Toż to idealne miejsce na takie halogeny...
        "Na motocyklu jeźdź tak, jakbyś chciał, żeby jeździły twoje dzieci"

        Komentarz


          #5
          Szczerze to nie są potrzebne. Widziałem już dwie ST z lampami tam. Jedna ma tam kierunkowskazy a druga lampy diodowe.
          BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
          YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


          Ja tu tylko sprzątam

          Komentarz


            #6
            Te halogeny trzeba też na przekaźniki dać. Większa stabilność prądowa....
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              Dzięki wielkie za pomoc, to jadę do sklepu i będę kombinował. A co na temat tego niebieskiego szkła na halogenach, to chyba nie robi różnicy?

              Komentarz


                #8
                No udało się razem z kumplem zamontowaliśmy to ustrojstwo w sumie w zestawie było tyle kabla ze można było by obwinąć nim motocykl 2 razy
                Halogeny zamontowane są na mocowaniu migaczy na cienkiej odkształcalnej blaszce wiec prędzej ona strzeli niż migacz.

                W sumie wszystko pięknie tylko jak włączę pełną iluminację w moto no ładowanie spada na 11 przy 5k obrotów Będę kombinował

                Przepis o nakazie włączonych świateł 24h wykańcza moją Tere

                A wygląda to tak:

                Komentarz


                  #9
                  Przy tak niskim ładowaniu zarżniesz akumulator.

                  ps. a gdzie masz osłony na lagi?
                  Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                  Komentarz


                    #10
                    Osłony, A co to takiego?

                    nie no śmieje się, osłony ze starości popękały i latały góra dół więc się zdjęły

                    Komentarz


                      #11
                      też mam/miałem ochotę na halogeny. Ale jak zacząłem czytać, to mi wyszło, że może być kłopot. Jeśli dobrze liczę, to moc alternatora to 12v*25A i to przy 5000 obr (wg serwisówki), w realu jest słabiej. Czyli max moc to nie więcej niż 300W. W realu penie gdzieś ok 150-170. Wszystko, co jest seryjnie to ok 100 na stałe + 90 sporadycznie (reflektor główny- 2X35W, światło pozycyjne tylne - 5W, przednie - 3 do 5W, oświetlenie zegarów 3.4 każda żarówka, w tym kontrolki, kierunkowskazy - 2x21W na stronę, stop - 21W, klakson - około 30).
                      Ni chu chu mi nie wystarcza na 2X55W halogeny. Czy dobrze rozumiem, że będzie brał z aku? Jakie jest wasze doświadczenie w tej kwestii? Czy nie stanę pięknej nocy w środku lasu bo mi prundu zabraknie?
                      Jak rozwiązać ten dylemat?
                      "Na motocyklu jeźdź tak, jakbyś chciał, żeby jeździły twoje dzieci"

                      Komentarz


                        #12
                        ja założyłem na tył żarówki diodowe, w zegary, postojówki też. mam 2x H4 55W czyli 110 i mam ładowanie 14-14,5V. Jak dołączę do tego halogeny 2x H3 55W - razem 110 to ładowanie spada do 13,2V przy 3 tyś. obrotów. W tym że nie mam kostki do regla tylko ładnie zalutowane ( podniosło ładowanie o 0,5V) i większość nowych przewodów w instalacji. Jakby ktoś chciał wykorzystać te 300W to polecam nową instalacje

                        Komentarz


                          #13
                          Ja u siebie mam halogeny i fakt ładowanie spada umnie na 13.5 przy wszystkim włączonym i to bez wentylatora bo pewnie było by jeszcze gorzej, ale fakt jest taki że halogenów używam sporadycznie jak w nocy muszę wjechać w jakiś teren rzędu łąka na której jest albo będzie ognisko albo coś takiego, nie używam ich dojazdy po asfalcie bo spokojnie mi starczają przednie reflektory a mam dwie bańki 35W
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Ja kiedyś obliczyłem, że z włączonym wszystkim co miałem zostało mi 50W ładowania, czyli dość słabo. Jednak halogenów używałem sporadycznie tylko jak potrzebowałem sobie drogę doświetlić.
                            BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
                            YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


                            Ja tu tylko sprzątam

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez lukasz_vip Zobacz posta
                              Ja kiedyś obliczyłem, że z włączonym wszystkim co miałem zostało mi 50W ładowania, czyli dość słabo. Jednak halogenów używałem sporadycznie tylko jak potrzebowałem sobie drogę doświetlić.
                              Szczerze to jest wystarczająco ponad 4A w zupełności naładuje aku, przypomnę że dobry prostownik ładuje około 5-10A

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X