Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem elektryczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Problem elektryczny

    Witam wszystkich. Otóż wczoraj miałem pewną awarię i nie wiem co o tym myśleć.
    Moto stało pod dachem i plandeką na powietrzu przez prawie 2 tyg. Odpala od strzału. Potem upał i dwugodzinna jazda po mieście 1-max 2, korki i remonty ulic. Podjeżdżam pod sklep, wracam po 10 min postoju i moto już nie kręci. Tzn zakręciło raz i słyszę jedynie "żżżżżżż...żżżżż..." z okolicy reglera. Myślę - Regler padł. Przepinam zapasowy regler - też tak samo: "żżżżżżżżż" i nie kręci. podjeżdża brat autem - odpalamy z kabli - w końcu odpalił. Sprawdzam ładowanie - prąd na klemach 12,7V na wolnych. Sprawdzam prąd na kostce od reglera - miernik w pozycji prąd zmienny max 200V - odczyt pomiędzy (każdy z każdym na białych) 9,5-10. Nie wiem co to oznacza. Przepinam zapsowy regler - jest tak samo. Zostawiam moto, zbieram aku i ładuję na 1A całą noc. Rano zakładam aku - "żżżżżżż" i nie kręci. Kupuję nowe aku, zalewam elektroliotem - zapala od dotyku na "starym reglerze" Bez problemu odpala na zapasowym reglerze. Ładowanie - 13,5V na wolnych obr, przy 3000obr jest 14,3V. Prądy na kostce przy reglerze (kostka jest w pięta w regler_ jak poprzednio, czyli miernik w pozycji prąd zmienny max 200V - odczyt pomiędzy (każdy z każdym na białych) 9,5-10 (czego?).
    Czytam na forum o wypięciu kostki od alternatora i zbadaniu prądu TAM. Ma być (każdy z każdym na białych) ok. 70V. Ale nie wiem gdzie jest alternator a tym bardziej jakaś kostka od niego.
    I pytania:
    1. Gdzie ta kostka i jak to mierzyć. Bo ja chyba na złej kostce mierzyłem.
    2. Czy awaria dotyczy jedynie aku czy jeszcze czegoś można się spodziewać?
    3. Czy ładowanie jest OK?
    4. Czy reglery wydają się być OK?
    Z góry dzięki za podpowiedzi.
    PS. Reglery to: główny Tourmax dedykowany, mały żebrowany, zapasowy to oryginał Yamaha duży pod siedzeniem. Stare aku miało 3 lata EXIDE 12Ah po przejechaniu ok 10kkm na krótkich trasach.Był ubytek płynu - dolałem wody dest. Rano podczas ładowania (cała noc na 1A) silnie bąbelkował. Nowe to YUASA 12Ah.
    Ostatnio edytowany przez cochise; 18.
    ...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...

    #2
    Wygląda na wewnętrzne zwarcie w aku,ładowanie i reglery chyba ok
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #3
      zmień baterie odpal bajka i zmierz napięcie na baterii. powinno być 14v przy wyłączonych światłach. z moją baterią było tak samo. padła z dnia na dzień i już nic jej nie pomogło.

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez cochise Zobacz posta
        Witam wszystkich. Otóż wczoraj miałem pewną awarię i nie wiem co o tym myśleć.
        Moto stało pod dachem i plandeką na powietrzu przez prawie 2 tyg. Odpala od strzału. Potem upał i dwugodzinna jazda po mieście 1-max 2, korki i remonty ulic. Podjeżdżam pod sklep, wracam po 10 min postoju i moto już nie kręci. Tzn zakręciło raz i słyszę jedynie "żżżżżżż...żżżżż..." z okolicy reglera. Myślę - Regler padł. Przepinam zapasowy regler - też tak samo: "żżżżżżżżż" i nie kręci. podjeżdża brat autem - odpalamy z kabli - w końcu odpalił.
        Jak robi "żżżżż....żżżż" to na przekaźniku koło akumulatora nie ma "dobrego" prądu (przekaźnik ten odpowiada za kręcenie rozrusznikiem), czyli zaśniedziały ci kable na aku. Wystarczyło przeczyścić kable i powinno wszystko wrócić do normy. U mnie taki objaw spowodowany był zaśniedziałą klemą plusową na akumulatorze.
        Reglery nie mają tutaj nic do gadania jak przekaźnik robi "żżżżż....żżżżż". On tak terkocze jak za słaby prąd przychodzi na ten przekaźnik. Przy rozruchu główny prąd brany jest z akumulatora i tutaj bym szukał przyczyny.
        Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
        BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
        YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


        Ja tu tylko sprzątam

        Komentarz


          #5
          Nie cewka a przekażnik rozrusznika.

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez mx-wulkan Zobacz posta
            Nie cewka a przekażnik rozrusznika.
            Mnie też się wydaje że to przekaźnik (taka czarna kostka koło aku). Ale on jest OK, bo teraz moto pali od dotyku. Drugi gar włącza się albo natychmiast albo po najwyżej 10 sek.
            Mnie tylko chodzi jedynie o odpowiedź cze yto rzeczywiście było tylko aku pasnięte cze może mnie spotkać jeszcze jakaś niespodzianka.
            Na Zlot chciałbym wybrać się na moto a nie autem, a w związku z bardzo napiętym czerwcem moto ponownie uruchomię tuż przed Zlotem.
            Aha, jeszcze jedno:
            czy takie nowe świeżo zalane aku trzeba teraz jakoś doładować?
            ...prawdziwy afrykaner sam wymyśla swoje historie, a potem zaczyna w nie wierzyć...

            Komentarz


              #7
              mam bardzo podobny klopot, prad sie skonczyl nie wiedziec czemu i przez trzy dni palilem z pychu (; po zapaleniu jakos jezdzilo wiec alternator i regulator napiecie dawal. ale teraz moto jest u Dandyego na ogolnych poprawkach i zaproponowal zmiane aku przede wszystkim - zobacze czy problem sie rozwiaze. ale jakby ktos mial gotowa diagnoze to chetnie poczytam.

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez mx-wulkan Zobacz posta
                Nie cewka a przekażnik rozrusznika.
                Właśnie brakowało mi tego słowa
                BYŁA I POZOSTANIE NA ZAWSZE W MEJ PAMIĘCI
                YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE 89' CHESTERFIELD


                Ja tu tylko sprzątam

                Komentarz


                  #9
                  Mówisz masz

                  Komentarz


                    #10
                    1. Aku padł. Mam to bzyczenie systematycznie co pare dni.
                    2. możliwe że sie zawiesił przekażnik rozrusznika. Należy go odpiąc od zasilania i podłączyć
                    Im GORZEJ tym LEPIEJ.
                    Nikt nie mówił że będzie letko.

                    Komentarz


                      #11
                      Stawiam na aku. Reglery w porządku, a ładowanie bardzo dobre, prawie książkowe(14.4v). Śmiało możesz jechac na zlot.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X