Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
NO
Odnośnie zestawu to masz racje, tańszy zrobi mniej kmów, ja bym ci proponował RK, zwykły oring powinien wytrzymać na asfalcie jakieś 10tys przy częstym smarowaniu, przy zjazdach w teren trwałość diametralnie spada, ja nie zrobiłem nawet 2 tys, jazda tylko teren i smarowanie piachem i błotem
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Rozmawiałem z BigManem Trampkarzem i doradził, że zmiana zębatki zdawczej co ok 10kkm zwiększa żywotność łańcucha. Zębatka zdawcza jest akurat najtańszą częścią napędu i do tego robi najwięcej roboty, częstsza zmiana wydaje się logiczna.
Jak jeździłem na rowerze to z kolei najczęściej zmieniało się łańcuch, ale w rowerze to on jest najtańszy. Jeszcze był fajny myk. Kupowało się dobre zębatki i od razu 3 średnie łańcuchy. Co ok 2kkm zmieniało się łańcuch na ten najkrótszy. Całość potrafiła przejechać ponad 10kkm. W rowerze typu "góral" to dużo
To inspiruje mnie do kupna dobrego napędu i od razu 3 zębatek. Co 5kkm zmiana na najmniej zużytą. Myślę, że nie ma sensu zakładać nowej zębatki na mocno zużyty łańcuch, bo to spowoduje, że zębatka szybko się zużyje/dopasuje do łańcucha.
Warto natomiast zakładać zębatkę trochę mniej zużytą niż łańcuch.
Co o tym myślicie?
------------------------------------------------------------------
Trzeba kochać wszystkie motocykle.
No widzę że kolega się dokształcił
To wszystko co napisałeś jest prawdą w 100%
Nie od dziś wiadomo że zmiana zębatki zdawczej pozwala przedłużyć życie łańcucha i zębatki na tylnym kole.
Jeśli bym chciał zmieniać łańcuch za każdą zmianą małej zębatki w moim katmie to w sezonie dajmy max 2tys km jady tylko w cięzkim terenie musial bym mieć 4 komplety zestawu napędowego co daje ok 2tys zł a tak wymieniam małą zębatkę jak tylko zauważę że zęby się zaokrąglają i latam już drugi sezon na jednym łańcuchu
W motocyklach jeżdżących po asfalcie bardzo pomaga scottoiler albo inna oliwiarka, wtedy można zrobić nawet dwa razy wiekszy przebieg na jednym łańcuchu oczywiście dbając o małą zębatkę.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Wygląda na to, że zaopatrzę się w łańcuch D.I.D. 520 VM i zębatki Sun Stara. Komplet 15+43, chociaż rozważam wzięcie od razu 3 zdawczych w różnych rozmiarach 14, 15 i 16. Będę miał co zmieniać, a i przełożenia będą różne. 15 jest optymalna na jazdę SUV-ową, 14 będzie w teren, a 16 typowo na trasę. Tak sobie wymyśliłem
Ponieważ zestaw jest drogi, łańcuch+15+43 w cenie ok 450zł, rozważę dołożenie jakiejś oliwiarki.
------------------------------------------------------------------
Trzeba kochać wszystkie motocykle.
Komentarz