Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pytanie o części do XTZ 660

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    1. lejesz olej do złożonej lagi bez sprężyny i zachowujesz długość komory powietrza wg serwisówki, nic więcej, nic nie odpowietrzasz, z resztą nie ma gdzie.
    2. wciskajac bieżnię w ramę możesz ją lekko nasmarować smarem, obojętnie jakim albo olejkiem, ma być tłusta a nie uświniona.
    3. ośki też możesz pociągnąć lekko smarem albo olejem, chodzi o to żeby nie spiekła się oś z tulejką dystansową, na gwint smar wystarczy, żeby gwint ładnie się nasmarował nie za dużo bo i tak więcej niż powinno nie wejdzie , po drugie na pewno się nie odkręcą nakrętki bo powinny byc koronkowe, blokowane zawleczką.
    4. nie wiem dokładnie ale przecież możesz zmierzyć głebokość otworu i sprawdzić, zapytaj piotra13 na pewno będzie wiedział.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #32
      Dzieki Marcin za odpowiedz, mozna na Ciebie liczyc
      Dzisiaj wyszedl nowy problem tzn skladajac lagi zauwazylem ze jest luz w gornej czesci goleni. Podejrzewam ta panewke ktora sie wbija miedzy golen a lage ale mog sie mylic, istnieje jeszcze opcja ze cos zle zlozylem tylko co?
      Jest tam jeszcze taki pierscien ktory dosc luzno sobie lata, nie wiem czy on ma swoje miejsce czy poprostuna nim ma byc uszczelniacz.
      Dodam jeszcze ze luz jest wyczuwalny przy pelnym wycaignieciu lag, gdy troche je schowam luz znika. Nie wiem czy taki luz jest dopuszczalny czy trzeba cos wymienic?
      Ostatnio edytowany przez esi; 2503.
      Take care of your Tenere she will take care of you

      http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

      Komentarz


        #33
        Jeśli chodzi ci o pierścień zabezpieczjący uszczelniacz w goleni to on ma być na wierzchu uszczelniacza, zabezpiecza go żeby nie wypchnęło go ciśnienie oleju i powietrze.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #34
          Moze zarzuce fote dla objasnienia
          XTZ 660 - 295.jpg
          Take care of your Tenere she will take care of you

          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

          Komentarz


            #35
            Zamieszczone przez esi Zobacz posta
            4. teraz pytanie do znawcow 660, gwint w ktorym dokrecamy slimak obrotomierza spelnia rowniez jakas inna funkcje? tzn czy na koncu jest zaslepiony czy opilki z zerwanego gwintu moga sie dostac dalej? czy wkrecenie wiekszej/dluzszej sruby moze zaszkodzic?
            To jest tylko śrubka trzymająca ślimak co by z głowicy nie wypadł i otwór chyba nie jest przelotowy z tego co pamiętam no chyba że ktoś już coś majstrował.
            Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

            Komentarz


              #36
              U siebie wymianiełam śrube slimaka obrotomierza na taka na kluczyk 10. W wielu małych tenerkach były problemy z odkręcniem śrubki na krzyzak.

              Komentarz


                #37
                Ale tu chyba chodzi o śrubę trzymającą cały ślimak w głowicy a nie pancerz linki w ślimaku
                Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

                Komentarz


                  #38
                  Doladnie chodzi o trzymanie calego slimaka . A co z lagami? Minimalny luz to norma?
                  Take care of your Tenere she will take care of you

                  http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                  Komentarz


                    #39
                    W którym kierunku ten luz - jak wykonujesz sprawdzanie? wydaje mi się że luzu nie powinno być wcale - bo mały luz zaraz zrobi się dużym luzem.
                    Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

                    Komentarz


                      #40
                      Luzu nie powinno być w ogóle, inaczej oznaczało by to bardzo wytarte tuleje ślizgowe. Jak miałeś na wierzchu podczas oględzin widać wszystko, czy tuleja się ślizga dobrze czy ma luz. Może za słabo dokręciłeś główna śrubę, jest dokręcona naprawdę bardzo mocno (62Nm).

                      Komentarz


                        #41
                        Dziwne jest to ze po zalaniu olejem i wlozeniu sprezyny luz znikl. Nie wiem cz yto olej felni fuknce uszczelnienia calkowitego a ten luz to cos normalnego czy te tuleje slizgowe zdechly. Narazie nic nie wyczuwam, zobacze jeszcze po zalozeniu juz na moto, latwiej bedzie poszarpac
                        Take care of your Tenere she will take care of you

                        http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                        Komentarz


                          #42
                          Dzisiaj wbijalem bieznie lozyska glowki i jedna strona jest minimalnie wyzej niz druga, czy to moze miec wplyw na cos? Mowimy tu o roznicy +- 0,5mm. Pewnie spowodowane jest to tym ze w gniezdzie po wybijaniu starch biezni troche "podwinal sie " metal , Zrobil sie taki zadzior w tym miejscu.
                          Take care of your Tenere she will take care of you

                          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                          Komentarz


                            #43
                            Zamieszczone przez esi Zobacz posta
                            Dzisiaj wbijalem bieznie lozyska glowki i jedna strona jest minimalnie wyzej niz druga, czy to moze miec wplyw na cos? Mowimy tu o roznicy +- 0,5mm. Pewnie spowodowane jest to tym ze w gniezdzie po wybijaniu starch biezni troche "podwinal sie " metal , Zrobil sie taki zadzior w tym miejscu.
                            Według mnie łożysko będzie się źle układało w bieżni i będą hece. Jak był zadzior, to trzeba było pilnikiem wyrównać.
                            Czym wbijałeś bieżnie? Nie jest przypadkiem teraz przekoszona/skrzywiona?
                            "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                            Komentarz


                              #44
                              już nie ma sensu wybijać co nie? raz wybitej bieżni nie można użyć ponownie? wbijalem przez stara bieżnie.
                              Take care of your Tenere she will take care of you

                              http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                              Komentarz


                                #45
                                Zamieszczone przez esi Zobacz posta
                                już nie ma sensu wybijać co nie? raz wybitej bieżni nie można użyć ponownie? wbijalem przez stara bieżnie.
                                No ja bym już jej nie użył po wybiciu. Ale jeżeli masz uszczelkę jeszcze nie ruszaną, to możesz kupić samo łożysko, wychodzi taniej, gdzieś na forum przewijał się ten temat. Dlaczego nie ściągałeś śrubą? Masz większą kontrolę nad bieżnią podczas wciskania.
                                "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X