Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

660 tenere - łożysko główki ramy -

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    660 tenere - łożysko główki ramy -

    Mam problem z wybiciem bieżni dolnego łożyska główki ramy (yamaha 660 tenere). Nie jest się tam łatwo dostac, tak czy siak próbowałem dłogim prętem i jeszcze na kilka różnych sposobów ale nic z tego. Znacie jakieś metody, aby zrobic to w garażu?

    #2
    Hmm robilem lozysko juz 2 razy i przy tym uczylem sie na wlasnych bledach wiec cos tam moge ci powiedziec. Dolna bieznia wychodzi w 3 sekundy, sa gdzie wyciete takie rowki po to by oprzec sobie tego otoz preta. Znaczy ja mialem, ale nie jestem pewien czy to nie rzezba poprzednikow. Problem natomiast mialem z gorna, franca nie chciala wyjsc za nic. Skonczylo sie na cieciu choc i to nie bylo latwe. Skoro na dole wyszla mi latwo to i na gorze zrobilem malutkie naciecia, moze uratuja mi dupsko albo komus w przyszlosci
    Ale tak jak pisalem poszukaj palcem takich naciec w gniezdzie
    Take care of your Tenere she will take care of you

    http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

    Komentarz


      #3
      Słowo klucz: "napierdalać". Tylko równo i z umiarem. Od wibracji po jakimś czasie się ruszy.

      Komentarz


        #4
        a jeszcze bardziej się nie zapiecze ?

        Komentarz


          #5
          Nie.
          Take care of your Tenere she will take care of you

          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

          Komentarz


            #6
            A jak ta bieznia jest wpasowana? Jej średnica wewnętrzna jest choć o pół mm mniejsza niż średnica główki ramy?
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              lekko podgrzej malym panikiem samo lozysko, wydzie od 1 pukniecia. Przynajmniej tak to dziala w innych moto

              Komentarz


                #8
                Nagrzewać to trzeba gniazdo a nie łożysko. Inna rzecz, że przy wyjmowaniu to się za bardzo nie da wybrać co się grzeje
                Niemniej na ciepło zdecydowanie pomaga w takich manewrach - zwłaszcza przy wkładaniu.
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Podepnę się pod temat, a dokładnie jakie kupić łożyska główki ramy razem z uszczelniaczami??
                  Oraz jaki jest moment dokręcenia łożyska
                  Ostatnio edytowany przez kaze_k; 2669.

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez kaze_k Zobacz posta
                    Podepnę się pod temat, a dokładnie jakie kupić łożyska główki ramy razem z uszczelniaczami??
                    Oraz jaki jest moment dokręcenia łożyska
                    Łożyska to kupisz w każdym sklepie z łożyskami, niestety ale uszczelnienia tylko w aso, ale w zestawia naprawczym w larssonie znajdziesz uszczelniania i nawet czasami trafiają sie też dobre łożyska, w allbals to samo.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                      Łożyska to kupisz w każdym sklepie z łożyskami, niestety ale uszczelnienia tylko w aso, ale w zestawia naprawczym w larssonie znajdziesz uszczelniania i nawet czasami trafiają sie też dobre łożyska, w allbals to samo.
                      Kupiłem w Allbals, a jaki jest moment dokręcenia łożyska główki ramy??

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez kaze_k Zobacz posta
                        Kupiłem w Allbals, a jaki jest moment dokręcenia łożyska główki ramy??
                        W manualu masz wszystko podane, poczytaj.
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez kaze_k Zobacz posta
                          Kupiłem w Allbals, a jaki jest moment dokręcenia łożyska główki ramy??
                          Ja raczej jestem ciekaw jak byś chciał kluczem dynamometrycznym to złapać
                          A tak poważniej to raczej kwestia wyczucia i praktyki, nie bardzo wiem jak to sensownie opisać żeby było użyteczne.
                          W skrócie: do średniego oporu i trochę odpuścić. Jak zrobisz to za lekko to będzie luz na łożysku (lub szybko się pojawi podczas jazdy; można dociągnąć), jak za mocno to łożysko szybko (ok. 10kkm) się wyrobi.
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            No w sumie racja, nie ma jak tego złapać dynamometrycznym, odkręcałem specjalnym kluczem od gs 1150 akurat pasował. Dzięki za pomoc

                            Komentarz


                              #15
                              Kluczem dynamometrycznym tak jak zresztą pisze fxrider sienieda bo trzeba by mieć specjalną nasadkę którą widziałem tylko w manualu, pewnie mają takie tylko w Japonii. Cóż tam mają różne fikuśne rzeczy których nie ma u nas: kimona, pędzelki do kaligrafii i dziwne nietypowe narzędzia, które przecież można zastąpić młotkiem czy kawałkiem rurki

                              Ale do rzeczy, dociągnij łożysko mocniej, tak żeby się, ułożyło a potem odpuść do momentu aż będzie się obracać bez oporów ale nie będzie luzu (stukania jak pociągniesz za lagi).
                              Jak będzie za luźno to będzie stukać, a jak będzie za ciasno to będzie się prowadził jak pijany, po sinusoidzie (sprawdałem .

                              Momenty dokręceń ważne są do śrub półek.

                              Kiedyś dokręcałem łożysko w kole samochodu z kluczem dynamometrycznym i instrukcją-Dokręcić o dany moment, odpuścić o odpowiedni kąt, znów dociągnąć ileś tam... a na końcu zdanie jeśli luz nie wyszedł dobry poprawić Więc to zawracanie głowy.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X