Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwny hałas w skrzyni biegów na 1 i 2 biegu przy rozszprzęglaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Dziwny hałas w skrzyni biegów na 1 i 2 biegu przy rozszprzęglaniu

    Od niedawna pojawił się dziwny hałas na 1 i drugim biegu po wciśnięciu sprzęgła coś hałasuje w skrzyni tak jakby sie nie rozprzęgliło.Dopiero przełączenie na 3 bieg i jest ok. przełączenie na pierwszy i drugi przy wciśniętym sprzęgle znów hałas w skrzyni.Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?

    #2
    Jaka to tenerka ?
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #3
      xtz tenere 660 1999 rok

      Komentarz


        #4
        Ok,a czy ten hałas występuje przy wciśnięciu dżwigni sprzęgła na postoju i na luzie ? Czy odgłos niknie po zwiększeniu obrotów ? Czy tylko w czasie jazdy na 1 i 2 biegu ?
        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

        Komentarz


          #5
          W czasie jazdy jest ten hałas (przy wciśniętym sprzegle) np zwalniam , zmieniam z 3biegu na 2 i mając wciśnięte sprzęgło hałasuje, i teraz np przerzucę na 3 bieg jest ok, z powrotem na dwójkę i hałas, to samo z dwójki na pierwszy.Gdy moto stoi tego nie ma.
          I wydaję mi sie jakby lekko chciało samo zmienić bieg - dziwne odczucie na dźwigni zmany biegów podczas tego hałasu.A i dziwne jeszcze , czasami nie można wrzucić luzu, trzeba go zgasić i stanąć wtedy wejdzie.

          Komentarz


            #6
            Bardziej wygląda na problem ze skrzynką biegów niż ze sprzęgłem,w sprzegle może hałasować kosz czy ewentualnie łożysko oporowe ale to na postoju i na luzie łatwo wychwycić a tu zagrycha bo jeżeli to kiełki albo łozyskowanie wałka to duży problem mechaniczny i kosztowy niestety też.Tyle,że tak na odległość to na 100% nie da sie diagnozy postawić,Jeżeli na postoju nie można luzu wrzucić to wystarczy ruszyć moto przód -tył naciskając na dżwignię zmiany biegów(na wciśniętym sprzęgle) i wskoczy.Jest jeszcze możliwość,że pękł teń spręzysty pierścień pomiędzy tarczkami i przy niskiej prędkosci obrotowej nie wysprzęgła dobrze ale to mało prawdopodobne.Wieczorem zajrzę jescze do rysunków skrzynki co by tam mogło jeszcze nawalać.
            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

            Komentarz


              #7
              Serdeczne dzięki za te informacje i czekam na kolejne.Pozdrawiam.

              Komentarz


                #8
                Tenera naprawiona. Na szczęście sprawa była bardzo prosta aż wstyd się przyznać, że można na to nie wpaść, że to taka prosta usterka.A mianowicie nie rozsprzęglało do końca podczas zmiany biegów i wiadomo źle wchodziły biegi i stąd ten hałas i inne ciekawostki.
                Mimo że podciągnąłem linkę sprzęgła na maxa to jeszcze źle było ustawione przy silniku.Okazało się również że klamka od sprzęgła była wykrzywiona w taki sposób, że nie naciągała linki odpowiednio jak trzeba (za mały ruch klamki) podczas zmiany biegów.
                Ale bystry mechanik po przejechaniu się na hamowni od razy to wykrył. Co dwie głowy to nie jedna.
                Ostatnio edytowany przez Łukasz; 2943.

                Komentarz


                  #9
                  muszę u siebie oblookać bo też mi lipnie biegi wchodzą

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X