Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

drobne prace remontowe :-)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] drobne prace remontowe :-)

    Witam,

    pozwolę sobie założyć temat bo zabrałem się wreszcie do grzebania przy teresie.

    w planie jest:
    - hamulce przód ( czyszczenie, tarcza, klocki, gumki, reperaturki pompy, płyn )
    - hamulce tył ( zakres jw )
    - lagi ( wymiana oleju, czyszczenie, uszczelniacze )
    - wymiana stacyjki
    - łożysko główki ramy
    - wahacz tył ( wymiana + nowe łożyska )
    - + drobiazgi które pewnie będą wychodziły po drodze

    oczywiście od samego początku jest pod górę

    zacząłem od przodu, na razie zatrzymałem się korkach lag których za nic nie mogę odkręcić,
    lagi jeszcze w półkach, koło założone, klucz 22 i nic, psikałem, pukałem i za diabła nie mogę tego odkręcić a zaczynają powoli mi się już korki mielić

    druga sprawa, to tłoczki w zacisku przednim, po wyciągnięciu ich z zacisku zacząłem czyścić i odpadły mi od nich takie krążki które stykają się bezpośrednio z klockiem, w manualu nie widzę żeby one się miały jakoś rozkładać

    czy mam się tym jakoś przejmować? czy złożyć do kupy z powrotem i zapomnieć o temacie?

    sukcesywnie dalej rozkręcam wszystko więc pewnie pojawią się kolejne pytania

    pozdrawiam

    #2
    - poluzuj górną półkę i moze wtedy korek pójdzie
    - mogą odpaść, nie przejmuj się. Zapamiętaj którą stroną były montowane. Podczas składania daj leciuteńko silikonu by je przykleić do tłoczka... w razie gdyby chciały usilnie wypaść
    - tłoczki wyporeruj pastą polerką do lakieru, a wnętrze zacisku możesz wełna stalową (numer "0"), dokładnie i niezbyt czymś ostrym wyczyść miejsca gdzie siedzą gumki. Na gumki, tłoczki, gniazda gumek i wnętrze zacisku daj trochę smaru do tłoczków
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      W korkach lag są oringi. Może ktoś skręcił to odtłuszczone i guma to skleiła.
      Kiedyś tak sobie zrobiłem z małą uszczelką. Pomogło podgrzanie opalarką.
      Wiem że korki są aluminiowe więc mają większą rozszerzalność niż stalowe lagi ale może to pomoże, jeśli trzyma guma.
      To lekko się powinno odkręcać.

      Poluzowanie górnej półki to podstawa.

      Komentarz


        #4
        rzeczywiście, poluzowanie górnych śrub pomogło
        widać rura się deformuje przy skręcaniu

        dzięki za podpowiedź

        zacisk wyszczotkowany na błyszcząco, tłoczki się polerują, gumki się moczą

        Komentarz


          #5
          Wiosna za oknem a On motór rozkręca

          Komentarz


            #6
            no i to by było na tyle jeśli chodzi o wymianę uszczelniaczy, nie widzę możliwości rozkręcenia lagi w warunkach które posiadam

            czy w okolicy piaseczna posiada ktoś odpowiedni sprzęt i umiejętności żeby mi pomóc wymienić te uszczelniacze?
            ewentualnie jakiÅ› warsztat do polecenia, gdzie by to zrobili?

            Komentarz


              #7
              przód pomogli ogarnąć ( rozkręcenie lag i wymiana uszczelniaczy ) w MK Moto koło piaseczno. poskładane do kupy i działa.
              zająłem się tyłem,
              zdemontowałem wahacz i powyciągałem tulejki i mam prośbę o ocenę stanu:

              1. tuleja osi wahacza



              no dobra to był taki mały żarcik
              te tulejki zostawię sobie na pamiątkę, są ze zdemontowanego wahacza który idzie na złom (przy okazji pozdrawiam poprzedniego właściciela)

              tak wyglÄ…dajÄ… tulejki z "nowego" wahacza,



              czy to się jeszcze nadaje do użytku?
              czy ewentualnie takie tulejki sÄ… do dokupienia czy pozostaje tylko tokarz i co w tym przypadku z ulepszaniem powierzchni?

              2. tuleje na relay arm i connection arm ( nie wiem jak się nazywa po polsku, chodzi o mocowanie amortyzatora do wahacza, tak są te elementy opisane w manualu ), były skorodowane, po wyczyszczeni widać trochę wżerów. generalnie pytania jak wyżej, czy to się jeszcze nadaje, ewentualnie jakie są opcje doprowadzenia tego do stanu używalności



              generalnie jest jeszcze problem z uszczelniaczami pod kapslami osłaniającymi łożyska.
              czy sÄ… do dostania albo czy sÄ… ewentualnie jakieÅ› zamienniki?

              na osi wahacza są łożyska, jak je wyciągnąć? są jakieś triki, czy po prostu potrzebny jest większy młotek?

              no i ostatni temat na dziÅ›,
              jak już mam moto rozgrzebane i jest taki syf w łożyskach, to pomyślałem że wymienię od razu łożyska w obu kołach,

              czy macie rozpracowany może temat łożysk do kół ( typy, numery, sklepy internetowe)

              ps.
              co do łożysk na wahaczu, to przyszło mi do głowy żeby wywalić te łożyska w diabły i przejść na maszynowe, ale to jest grubszy temat
              pytania są dwa, czy warto i jakie to mogą być pieniądze

              Komentarz


                #8
                dzięki za podpowiedzi

                wahacz mam już zregenerowany, nowe łożyska zewnętrzne i wewnętrzne, nowe uszczelniacze, nowe tuleje, wszystko wymienione
                pozostało zamontować na moto

                wszystkie tuleje toczone u ślusarza + nawęglanie + hartowanie, powinno wystarczyć na następnych 20 lat

                Komentarz


                  #9
                  A ile kosztowało toczenie i reszta zabawy z tulejami? Moje też są lekko sfatygowane.

                  Komentarz


                    #10
                    za dwie tuleje + dwa łożyska ślizgowe ( wewnętrzne ) + wybicie starych + montaż nowych wyszło 250 pln ( u yamahy prawie 2x tyle za same części)
                    do tego zestaw naprawczy łożysk wahacza (2 uszczelniacze zewnętrzne + 2 łożyska igiełkowe + 2 uszczelniacze do kapsli ) od Lukassa
                    do tego dwa uszczelniacze wewnętrzne po 9pln ( ze sklepu z uszczelniaczami, bo są standardowe )
                    jak robić to robić komplet

                    Komentarz

                    PracujÄ™...
                    X