Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dusi sie podczas hamaowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] dusi sie podczas hamaowania

    Witam

    Po moich wszelakich regulacjach zauważyłem ze czasami podczas hamowania na luzie albo ze sprzęgłem moto się jakby dusi.
    Obroty spadają z 1400 do 1000, przy dodaniu gazu dziwnie się wkręca(inny dźwięk), i prycha
    Po zatrzymaniu po ok sekundzie wszystko wraca do normy.
    Mi to zalatuje poziomem w komorach pływakowych ale ustawiałem wszystko, było 5-6mm nad kreską.
    Nie próbowałem jeszcze zwiększać dawki wstępnej na śrubie, jest wykręcona domyślnie 2 obr.

    Znacie może przyczynę??

    dodam czasami przy ok 6 tyś na 3 i 4 czuć delikatne szarpnięcie, po czym moto dalej się do końca kręci.

    Pozdro

    #2
    po pierwsze poziom paliwa w komorze, a po drugie skład mieszanki przy czym:
    - zły poziom paliwa w komorze (za niski) objawiał by się przy hamowaniu i na przechyłach motocykla, ale to raczej mało realne, bo przy odkręceniu gazu tez by zaczynało brakować paliwa
    - zbyt uboga mieszanka wolnych obrotów - to zjawisko mogłoby powodować "doładowanie dynamiczne", czyli pęd powietrza "wpychający" za dużą ilością powietrza do gardzieli gaźnika w stosunku do ustawionej ilości paliwa.
    Skoro jesteś pewien poziomu paliwa w komorach to spróbuj zwiększyć o pół obrotu skład mieszanki, bo rozumiem, że masz standardowy airbox, a nie filtry stożkowe lub inną niefabryczną wydumkę?

    Komentarz


      #3
      Filtr standard.

      Dolanie dynamiczne przy tej budowie dolotu też odpada, Po za tym raczej za niskie prędkości.
      Stan zaworków pływaków był ok.

      Spróbuje odkręcić 0,5 obr, ale czy to nie spowoduje zbytniego wzrostu spalania??
      Na trasie średnie teraz mi wychodzi ok 5,5l przy prędkościach do 120km/h.

      Komentarz


        #4
        Spalanie masz bardzo małe i pytanie czy nie za małe, bo może to być właśnie przyczyną twoich problemów. Nie chodzi o rekordy w redukcji spalania, bo motocykl ma mimo wszystko jeździć, to nie jest silnik trakcyjny.
        Odkręć o pół obrotu, zawsze będziesz mógł wrócić o te pół obrotu jak się okaże, że nie to. Ja mam wykręcone o 2,5 albo nawet 3... pali... hmm... 7,0.. 7,3 w mieszanym.
        Trzeba mieć na uwadze, że nasze gaźniki maja po te blisko 20 lat i się troszkę "rozklekotały", więc ustawienia książkowe są tylko wyznacznikiem ideału, który należy stosownie do wieku/przebiegu skorygować.

        Komentarz


          #5
          Ogolnie moto jedzie bardzo dobrze szczegolnie z dolu. Fabrycznie byla to wersja 25kw 3TD. Tylko denerwuie knie to czasami te dlawienie szczegolnie na nagrzanym silniku. Ale tez nie wystepuje zawsze. Sprbuje wykrecic do 2,5 obr
          . Narazie czekam na nakretke walka zdawczego bo zauwarzylem ze nie ma gwintu.

          Komentarz


            #6
            Jak napisał Daniel - 2 obroty to stan zgodny z serwisówką, od którego zawsze wychodzimy.

            Jak kupiłeś nakrętkę to zapewne kupiłeś nową podkładkę?
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              a nawet 2.
              Bo moim zdaniem nakrętka wkręca się trochę za głęboko i częściowo już gwinty nakrętki i walka się nie pokrywają.
              Jak trochę wykręcę stara nakrętkę to jeszcze łapie gwint.
              Dlatego chce dać 2 podkladki

              Komentarz


                #8
                Siemka Pany

                Przestawiłem dawkę z 2 do 2,5 obr i nie pomogło. Dodatkowo moto ciężej odpala i dostał delikatnego mula na samym dole, także wracam do ostawień wcześniejszych.
                Może problem tkwi w dodanym filtrze paliwa bo tam pęcherz powietrza stoi. Na tą chwile przestaje już walczyć z tym. W końcu mam wakacje

                Pozdro

                Komentarz


                  #9
                  no ale [rzynajmniej jedno wykluczyłeś. Co do pęcherza powietrza to bym sie nie przejmował, bo będzie zawsze, też mam dodatkowy filtr z pęcherzem

                  Komentarz

                  PracujÄ™...
                  X