Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

no nie pali bydle...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    no nie pali bydle...

    Rodacy...

    Nie wiem czy temat wrzucić do paliwa czy gaźnika ale do rzeczy...pacjent to s.t 750...93rok

    odebrałem moto z warsztatu bo s.tenera dziwnie jechała. Okazało się, że do regulacji był gaźnik i walnięta była świeca. Wymienione wyregulowane. Gość mi powiedział że pompka paliwa ma już swoje lata za sobą i wypada nową - używaną zanabyć.
    Pojeździłem z dwa dni i wczoraj dziwna sytuacja. Dojechałem do świateł i moto mi zgasł (był ciepły). Po próbie odpalenia zero efektu. Moto do garażu znajomka, i kręcimy. Zero odzewu. Myślałem, że może słaby aku więc dla pewności podpiąłem optime, żeby wykluczyć słabe aku. Dalej nic. Po kilku sekundach strzał z wydechu jakby z działa w Kosowie strzelali.

    Pompka paliwa rozebrana. Uszczelki całe. Czy membrana cala? wizualnie cała. Jedno co dziwne to po podpięciu węży paliwowych pod kraniki i odpięciu podciśnieniowego chcialem zassać powietrze przez pompke ale zero efektu. Nie wiem czy tak ma być?

    Generalnie moto stoi a ja jestem w dupie...czarnej. Pomysły co się mogło stać? Czy tylko pompka czy co?

    Podziękował
    Ostatnio edytowany przez Dimi; 3531.

    #2
    A iskra jest? Elektrycznie wszystko gra? Olej pompkę i podłącz butelkę z benzyną do góry nogami jeśli podejrzewasz brak paliwa w gaźnikach.

    Komentarz


      #3
      Do iskry czyli świec się nie dostałem bo było słabo z czasem.
      Czyli wyjąć świece i zobaczyć czy iskrzy a potem butelka z paliwem i czy w ogóle paliwo do gaźników dochodzi

      Coś jeszcze obadać bo nie chce kupić pompki paliwa żeby sie potem okazało że moja jest ok a problem jest gdzie indziej...

      Komentarz


        #4
        Nie chcę cię wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się że przy pełnym baku pompka nawet jak nie działa poprawnie, oby była drożna jest zbędna, paliwo spływa grawitacyjnie. Pompka spełnia swoją funkcję gdy poziom paliwa robi się niższy. By ją sprawdzić wsadź węża tego co idzie do króćca ssącego do gęby i naprzemian zaciągaj i wydmuchuj powietrze, membrana w pompce będzie pracować, a z węża który idzie do gaźników powinno chlapać paliwo. Ja tak napełniałem gaźnik po remoncie, mając w baku jakieś 1,5 litra, jak paliwa jest dużo to gaźnik sam się napełnia, widać to przez przeźroczysty wężyk.

        Komentarz


          #5
          Sprawdź iskrę żeby wykluczyć elektrykę na początek i skupić się na paliwku (zwróć uwagę czy świece nie są mokre). Zdejmij zbiornik i airboxa. Zaślep przewód podciśnieniowy od pompki paliwa i wlej po kilka ml wachy bezpośrednio na przepustnice gażnika. Jak jest ok to powinien zagadać kilka cykli. Potem paliwo podaj z butelki/lejka przewodem normalnie na zasilanie gaźnika. Jeżeli grawitacyjnie będzie dzialać to wygląda na walniętą pompkę.

          PS.Kraniki nie pozapychane? Podciśnienie szczelne?

          Komentarz


            #6
            Przede wszystkim świeczki sprawdź, czy jest w ogóle iskra i jak ta iskra jest, jak słaba błądząca to przewody i cewka a jak dobra mocna iskra to sprawdź czy paliwo dochodzi, tak jak małoś86 napisał jeśli masz sporo paliwa w baku to pompa nie musi być sprawna, ono i tak dotrze do gaźników a jeśli masz mało to butelka czy lejek z wężykiem za pompą to na początek, obstawiam że problem jest raczej prosty do wykrycia może też być to problem związany z niedokładnym montażem po serwisie np. spadł jakiś wężyk od podciśnienia, zwróć na to uwagę.

            Komentarz


              #7
              Dlaczego nie zawiozłeś na reklamację do tego mechanika?
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez rootolf Zobacz posta
                Dlaczego nie zawiozłeś na reklamację do tego mechanika?
                dzwoniłem do chłopa i może sprzęt przyjąć po weekendzie. A, że ja lubie wiedzieć co gdzie i jak to się zabrałem sam za grzebanie.

                2. z tego co dziś miałem chwilkę i rozłożyłem graty to:
                świece suche - czarne. Nie sprawdziłem czy iskra jest i jaka jest.

                Zdjąłem bak i podłączyłem butelki z paliwem pod wężę od baku. I nic. Ani poziom nie spadł ani nie zagadał.
                W piątek wolne to idealny dzień na obadanie świec i reszty.

                Dzięki za pomoc

                Komentarz


                  #9
                  Jeśli butelkę podpiąłeś przed pompą to dalej nie wiadomo czy pompa pompuje paliwo, podepnij ją za pompą do wężyka idącego do trójnika rozdzielającego paliwo na gaźniki, może tak być że świece suche bo paliwa nie dostaje. Ale i tego nie wiadomo bo iskry nie sprawdziłeś a niewiele trzeba skoro miałeś je wykręcone, wystarczyło tylko wetknąć jedną do fajki przyłożyć do cylindrów, zakręcić rozrusznikiem i wszyscy wiedzieli byśmy więcej.

                  Komentarz


                    #10
                    No to Panowie...
                    Temat wygląda tak. Znowu mieliście racje. ZERO iskry na świecach. Rzecz ciekawa. Świece podłączone kręce rozrusznikiem i zero iskry. Jak przytrzmałem palcem świece (czego się nie robi) to mnie jeb#ło prądem. I teraz pytanie czy to cewka czy co innego? Jak przełączam na zapłon to iskierka przeskoczy natomiast przy kręceniu rozrusznikiem zero efektu.

                    P o m o c y

                    thx

                    Komentarz


                      #11
                      Tak dla jasności, kręcisz na włączonym zapłonie oczywiście?
                      ja tak mam, że jak moto postoi ze 2 tygodnie bez ruszania- podczas kręcenia napięcie spada do 8V ale nadal kręci tylko, że prądu na moduł lub cewkę już brakuje i nie ma iskry. Jak na świecach masz jakiś prąd, a iskra nie przeskakuje to jest albo go za mało albo świece do du...y.
                      -Jak nie jesteś pewny świec to kup nowe
                      -Sprawdź ile masz woltów jak kręcisz, spróbuj na innym aku, albo podepnij na kablach dodatkowy
                      -Przeczyść złączki cewki, modułu
                      -Sprawdź czy przewody wysokiego napięcia i fajki nie mają przebicia

                      PS.Iskra jest dosyć słabo widoczna więc kawałek cienia i dobra masa wymagana do sprawdzenia polecam kablem rozruchowym za świecę i do masy

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez orzelekNGI Zobacz posta
                        Tak dla jasności, kręcisz na włączonym zapłonie oczywiście?
                        A ST pokręci rozrusznikiem na wyłączonym zapłonie?

                        Komentarz


                          #13
                          W mojej się nie da faktycznie, ale wcześniej oglądałem inną sztukę przed zakupem i było tak jak w hondach-wyłącznik rozłączał zapłon tylko. No i u mnie trochę instalacja była dłubnięta i stąd myślałem że to tak jest u mnie tylko.

                          Komentarz


                            #14
                            Kupiłem nowe świece i wieczorem zobacze jak temat będzie wyglądać. Jak będzie dalej to samo to ...dalej będę wam zawracać d....
                            W ST nie da się zakręcić rozrusznikiem na wyłączonym zapłonie. Przynajmniej w mojej...

                            Komentarz


                              #15
                              Ciąg dalszy smutnej bajki. Nowe świece założone. 2 aku dla pewności podłączony (samochodowy) i....zero iskry. Iskra przeskoczyła może z 2 razy i to taka jak z Kenii - chuda cieniutka. Kolejne do sprawdzenia/wymiany jest? cewka z kablami?
                              Styki wylizane gdyby ktoś pytał...

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X