Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zegary od nowej Tenere do starej, czy da sie zamontowac?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Zegary od nowej Tenere do starej, czy da sie zamontowac?

    Czy próbował któryś z Was myśleć nad montażem zegarów elektronicznych od nowej Teresy do starej? Wiem, ze obrotomierz i prędkość. działają pobudzane przez impulsator, ale czy da się coś tam pokombinować? Może ktoś zagłębiał się w temat? Czasami widze na ebayu zegary od nowej Tenere za dobre pieniądze i tak mnie to zastanawia...
    Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

    #2
    Hej,
    pomijając kwestię mocowań (choć z tego co kojarzę i tak nie planujesz mieć owiewek) to głównym problemem jest "napęd" obrotomierza, bo starsza ma mechaniczny. Sam prędkościomierz nie powinien sprawić problemów.
    Impuls do obrotomierza można wziąć z wyzwalacza cewki - głowy nie daję, ale powinno działać.
    Inna sprawa to czy jest sens montować tak wielkie zegary do "gołego" motocykla - jeśli planujesz nim glebić (jeździć w terenie) to mogą długo nie pożyć.
    W ST są dokładnie takie same zegary (różnią się tylko namalowanym zakresem czerwonego pola).

    pzdr, Adam

    P.S. Ten tekst się tyczy montażu zegarów z tenery dwulampowej do poprzedniego modelu (jednolampowego). W tym momencie zorientowałem się, że może Ci chodzić o tą zupełnie nową tenerę. Powinno się dać, ale to już będzie grubsza rzeźba i eksperymentowanie. Na początek skombinuj schemat instalacji elektrycznej do tego modelu, bo bez tego nie ma co zaczynać - potem będziemy kombinować. Ew. mam licznik od LC4 (elektroniczny, nie ma obrotomierza - jest oddzielnie, też mam) do sprzedania (razem z całą czachą ADV zresztą).
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Dzieki bardzo za odpowiedź fxrider. Tak, troszkę inejasno sę wyraziłem. Następnym razem będę pisał oznaczeniami moedli, tak pewnie będzie łatwiej, albo rocznikami. Chodzi mi rzeczywiście o zegary z modelu 2005. Rozejrzę sie za schematem
      Druga rzecz, to montaż dosć popularnego Vapora http://trailtech.net/vapor.html
      ale również nie mam w tym kierunku doświadczenia. Podejrzewam, ze bedzie łatwiej, bo można dostać już zestaw dedykowany do XTZ np. z czujnikiem temp. itd... Czy też Acewell http://www.acewell.co.uk/ - te już ciut droższe - też nie mam doświadczenia. Jest ktoś bardziej biegły w temacie?
      Ostatnio edytowany przez Eirkir; 632.
      Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

      Komentarz


        #4
        Mam Vapora do Kata (jeszcze luzem) i montaż tego to jest banał - wszystkie elementy są uniwersalne. Czujnik do koła + magnes (tak jak w licznikach rowerowych), obroty z wyzwalacza cewki (lub indukcyjnie z kabla WN), temp. cieczy z przelotki (chyba są różne średnice) z czujnikiem wpinanej w wąż chłodzenia (choć może oryginalny czujnik da się wykorzystać, ale pytanie jak z zakresem wartości tam jest) + zasilanie - wszystkiego 4 pary kabli+2 czujniki. Acewell analogicznie, choć tu już dużo więcej modeli i wariantów jest.
        sigpic

        Komentarz

        Pracuję...
        X