Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana płynu chłodniczego - jak go zlać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Wymiana płynu chłodniczego - jak go zlać?

    Witajcie,

    Niestety w serwisówce zdjęcie jest dość nieczytelne... którą śrubę przy pompie wody należy odkręcić aby zlać płyn chłodniczy?

    Pozdrawiam
    Skowron

    #2
    Na dole po prawej po skosie - powiedzmy
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      A jak zalewacie płyn do chłodnicy? Przez korek do oporu? Czy jakieś jeszcze próby odpowietrzania robicie?
      Z rysunku w manualu widać że zbiorniczek wyrównawczy nie ma połączenia z obiegiem płynu w silniki oprócz małego przewodzika który tylko wyprowadza nadmiar płynu spod sprężyny korka jak płyn się zagrzeje. I stąd moje pytanie, jak później płyn ze zbiorniczka dostaje się z powrotem do silnika? Zasysa go podciśnienie z układu które trzyma sprężyna korka jak silnik się ostudzi?? Nie czaje. W samochodzie mam inaczej A moje pytanie wzięło się stąd że raz wywaliło mi płyn do tego zbiorniczka a później musiałem dolewać go przez korek bo było za mało i moto się gotował. Myślałem że to termostat się zaciął na zamkniętym a okazało się że za mało płynu było i dlatego się gotował, po dolaniu wszystko ok.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Samochód ma trochę inną zasade działania układu chłodzacego, znaczy budowę układu.

        Ja zalewam powoli płyn do chłodnicy - przez korek. Widać kiedy jest już full, kiedy wychodzą bąble powietrza. Na koniec przechylam motocykl w lewo, prawo, kiwam przód-tył. Ładnie mi się odpowietrza, a czasami jak mam ochotę to odpalę, ale płynu nie ubywa.

        Korek wlewu to jest zawór dwukierunkowy. Otwiera się przy odpowiednim nadciśnieniu i podciśnieniu, oddając lub pobierając nadmiar cieczy. Musi być on sprawny.
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          hehe, wyprowadziłem na zewnątrz, zacząłęm zdejmować rury po kolei rude leciało na lewo i prawo
          spłukałem szlauchem ... po 'robocie' lol
          no ale ja miałem zamiar zdjąć wszystko i tak
          gorsze zabawa będzie z zlewaniem

          Komentarz


            #6
            Czy znany jest komuś moment dokręcenia śruby spustowej płynu chłodzącego? W serwisówce w dziale "chłodzenie" niestety nie znalazłem. Nie wiem - standardowe, bezpieczne 10Nm?

            Komentarz


              #7
              Z czuciem dokręć Wyjmij tę podkładkę miedzianą i na papierze np. 1000 dotrzyj na płasko.
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                10Nm będzie ok.

                Komentarz


                  #9
                  Tak właśnie dokręciłem. Zgodnie z radami z poradnika wymiany oleju - gdyby zaczęło cieknąc, dokręcić można zawsze. Gorzej jak się na "dzień dobry" niepotrzebnie przewali.

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X