Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nieregularny stukot w okolicy sprzegła lub skrzyni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] nieregularny stukot w okolicy sprzegła lub skrzyni

    Witam wszystkich

    jestem posiadaczem teresy 660 z 94r 3yf ( 24 000km nie wykluczam że to oryginalny przebieg) od około roku i zrobiłem ponad 7tyś i mam wrażenie że stukanie się nasila

    Stukanie:
    stuka gdzieś w okolicach sprzęgła lub skrzyni w każdym razie na dole
    stuka czasem miarowo czasem nie, raczej nie szumi jak łożysko

    Jak zapinam bieg i dodaje gazu popuszczając sprzęgło stukanie zanika
    nie stuka głośniej na wyższych obrotach

    Co radzicie?

    #2
    Zamieszczone przez Stach Zobacz posta
    Co radzicie?
    Odwiedzić Powitalnię

    Pozdrawiam,
    Gosia
    Łoś, w przeciwieństwie do jelenia i innych zwierząt, choć lubi czasem pobujać w obłokach, nie ma wygórowanych ambicji...

    Komentarz


      #3
      Kosz sprzęgłowy?A biegi jak wchodzą?
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        A jak moto odpalone na luzie stoi i wciskasz sprzęgło to też stuka?

        Komentarz


          #5
          Siema

          Dzięki za odzew

          na luzie stuka i na wciśniętym sprzęgle też stuka
          biegi wchodzą ok

          Komentarz


            #6
            Czyli rozumiem że niezależnie czy trzymasz sprzęgło czy nie stukot jest ? jeżeli tylko gdy wciskasz sprzęgło przez chwile stukocze to zapewne kosz sprzęgłowy ale to normalna dolegliwosc w 660, przynajmniej na starym forum tak stwierdzili fachowcy

            Komentarz


              #7
              U mojej jest podobnie z tym że jak gwałtownie dodam gazu zmnieniając bieg z jedynki na dwojke tak sie dzieje,ale obstawiam że mogą to być kosz/tarcze itp... od kupna nie zagladałem tam więc trzeba to rozkrecic i obadac a to nic nie kosztuje
              u kolegi pewnie mogło sie coś poluzować i przez to stuka
              ,ale to jest niemłody singiel wiec nie ma co sie dziwic

              Komentarz


                #8
                Najpewniej sprężynki kosza sprzęgłowego są dwukierunkowe tak jest w ST - 3 w przód i 3 w tył, jak przy dodawaniu gazu to te w przód, jak bez gazu to te w tył. Maja one na celu amortyzować poszczególne siły. Łatwo do tego dojść ściągając kosz - wszystko od razu widać - sprężynki na ogół w takiej sytuacji są połamane. Da się z tym jeździć ale radziłbym sprawdzić czy to na pewno to, samych sprężynek nie da się tak po prostu wymienić trzeba roznitować kosz - polecam wymianę całego kosza. O ile to właśnie to.
                http://www.informatyzacja.com

                Komentarz


                  #9
                  dzieki za podpowiedzi
                  rozebrałem kosz i sprężynki w całości i wyglądają na sprawne
                  jest delikatne pęknięcie na tuleji która jest w koszu ta co okala wał idący skrzyni aly czy to by stukało
                  kosz jak skręciłem raczej nie miał luzów
                  A mogą to wyć jakieś lusy na zębatkach?

                  Komentarz


                    #10
                    Jak tak to nie mam pomysłu, nie widziałem nagiej 660
                    http://www.informatyzacja.com

                    Komentarz


                      #11
                      tak czy inaczej zamierzam zrobić moją tereską jakieś 6000-7000 km na wyjeździe do Gruzji i Armenii
                      walić stukot to raczej nie korba
                      mam wrażenie że to ten wałek który wchodzi do skrzyni i może jego zębatka
                      jad dojadę do kraju dam znać czy dała radę

                      Komentarz


                        #12
                        Dawno nie zaglądałem
                        Ale obiecałem więc piszę...
                        Tak jak napisałem tyk zrobiłem czyli ze stukoczącym silnikiem pojechaliśmy na Kaukaz
                        Teresa Zawiozła mnie tam i do kraju
                        zrobiłem łącznie ok 10 000 km i silnik kaput
                        Kupiłem inny silnik zamontowałem a stary mam na części (nadal nie wiem co to było)

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Stach Zobacz posta
                          Dawno nie zaglądałem
                          Ale obiecałem więc piszę...
                          Tak jak napisałem tyk zrobiłem czyli ze stukoczącym silnikiem pojechaliśmy na Kaukaz
                          Teresa Zawiozła mnie tam i do kraju
                          zrobiłem łącznie ok 10 000 km i silnik kaput
                          Kupiłem inny silnik zamontowałem a stary mam na części (nadal nie wiem co to było)
                          Hej, co to znaczy silnik kaput? nie odpalał, rozleciała się skrzynia?
                          A z wyjazdu na Kaukaz będzie jakaś relacja?
                          "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                          Komentarz


                            #14
                            Odkopię. Nie dawało mi spokoju takie hmm.. stukanie(?); na wolnych obrotach najbardziej to słychać. Moto miało remontowaną górę 5 tys km temu, jakiś rok temu. Gdy silnik chodzi na wolnych to co kilka sekund są takie dziwne stuki z okolic sprzęgła.
                            Jako, że okazja była je rozebrać, gdyż się prawie skończyło dzisiaj się za to wziąłem. I mam mieszane uczucia. Niby dużych luzów kosz nie ma, bo stawiam na niego, ale coś tam jest. Jak się złapie hmm powiedzmy w sposób jak się sprawdza np. łożysko w kole na lewarku, ma wyczuwalny luz. Ma także luzik ale mniejszy lewo prawo. Pytanie, co tam się może zużyć, jak z tym walczyć, czy olać? mam nowe tarczki i sprężyny, czy po ich wymianie sprzęgło będzie "ciaśniejsze" i luz będzie mniejszy?

                            Pomóżcie panowie, bo nie chcę bez sensu składać nie znajdując przyczyny prawdopodobnej usterki.. Idę pomierzyć sprężyny i tarcze czy mieszczą się jeszcze w graniach tolerancji z ciekawości.

                            Komentarz


                              #15
                              Zdejmij kosz i sprawdź sprężyny kosza, te które przenoszą moment oraz łożysko, będziesz miał jasność.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X