Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nieregularny stukot w okolicy sprzegła lub skrzyni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    A moze to zwyczajnie zawory ?;p
    Take care of your Tenere she will take care of you

    http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

    Komentarz


      #32
      Też to jest możliwe, patyk w dłoń i posłuchaj całego silnika. A jak wygląda sprawa z sprężynkami na sprzęgle? nie miałem objawu tego u siebie więc nie wiem jak ten dźwięk "wygląda".

      Komentarz


        #33
        Zawory poszły w ruch i ssące mieszczą się w granicy 0.10-0.15 i wydechy luźno 0.15 lecz 0.20 nie wchodzi. sprężynki o których mowa chodzą ale luzów większych czy by były zmęczone nie wykazują albo porównania po prostu nie mam do dobrego sprzętu by coś więcej stwierdzić. jak się nagrzeje oliwa fes to tylko wtedy cyka lekko to wtedy mi się wydaje mogą być zawory lekko. jak zapalam zimny po nocy to jedno stukanie jest przez 2-4 sek ale to dopóki oliwy nie za ssie silnik wszędzie. i później co występuje to tak 1,5tyś obr i pow. 2 tyś ciszej, niezależne czy na sprzęgle czy bieg wbity, może tłok wykazuje zużycie? ale to jak mówię po jeżdżę zobaczę jak sytuacja z olejem będzie i najwyżej będzie trzeba po protu skontrolować tłok i korbę.

        Komentarz


          #34
          Kiedys cos Junak wspominal o walku rozrzadu ktory nie ma lozysk tylko porusza sie slizgowo w glowicy, byc moze jakies minimalne luzy juz tam sa.
          Take care of your Tenere she will take care of you

          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

          Komentarz


            #35
            Myślałem nad tym, może ktoś wcześniej bez oliwy jeździł bo nie umiał sprawdzić stanu oleju i wlał jakiego moto doktora aby ciszej było. A takie pytanie czy pokrywa z głowicy zejdzie bez wyciągania silnika? bo tam trochę ciasno z tego co widać jest, czy jakaś gimnastyka przy tym potrzebna?

            Komentarz


              #36
              Wyjdzie jak wyciągniesz gaźniki i będziesz miał odpowiednie klucze by pokrywe odkręcić. Jest tam jedna śruba na samym środku, nie wyciągniesz jej bo przeszkadza rama i wychodzi razem z pokrywą a całą pokrywę przesuwasz właśnie w kierunku gaźników i tą nieszczęsną śrubę trzeba podtrzymywać palcem od dołu. Upewnij się dokładnie skąd dochodzi ten dźwięk zanim zaczniesz rozbierać.

              Komentarz


                #37
                Jeszcze raz obadałem sprawę przed rozebraniem i zrobiłem 250km. Po tym zrobionym przebiegu stukanie ustało lecz jest takie delikatne przy schodzeniu z obrotów tylko i wyłącznie około obr. 1500-2000 a dźwięk podobny taki jak w aucie klepią samo regulatory gdy są zużyte albo jak się odpala zimny i przez chwile takie coś jest. Wniosek taki się nasuwa o tym luzie zaworowym i sprawdziłem jeszcze raz i taki sam jest mieści się w normie wg serwisówki. Oliwy jak na razie nie ubyło jak w innych tematach czytałem że po 100km już było widać ubytek, ale tak na ogół to jest możliwe że wałek może mieć luzy? bo to i wtedy ciśnienie oleju było by słabe a jak odkręcałem odpowietrznik przy zmianie to na wolnych gdy zapaliłem to zdrowo go wyleciało szybko.

                Komentarz


                  #38
                  Sprawdź napinacz rozrządu czy nie stuka.

                  Komentarz


                    #39
                    Jak dokładnie to sprawdzić? bo odkręcałem i napinacz i jest na 12 ząbku i gdy go schowam bo tak to ciężko włożyć i wyciągnę ponownie to na tym samym siedzi ząbku ten bolec co napiera na ślizg.

                    Komentarz


                      #40
                      Znów śrubokręt w rękę i na odpalonym przykładasz do napinacza, a drugą stronę do ucha, jeśli dzwięki pokrywają się ze sobą, tzn te co słyszysz i te co czujesz w śrubokręcie to znalazłeś swoją przyczynę, a jeśli nie, przykładasz go w inne miejsca.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X