Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dym z wydechu przy wyższych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Dym z wydechu przy wyższych obrotach

    Witam,
    Nie wiem jak to się stało że wcześniej nie zwróciłem uwagi (chociaż w wstecznym lusterku coś zauważałem), ale dopiero po uwagach otoczenia zacząłem się martwić.
    Przy wyższych obrotach 6-7 tys z wydechu najpierw idzie biały, potem czarny dym.
    Z dodatkowych zjawisk: przy schodzeniu z obrotów dławi ją czasami.Nie zauważyłem ubytku oleju, ale to też trochę dziwne, bo najpierw było poniżej minimum (stała pod lekkim skosem), kupiłem dolewkę, a kiedy chciałem dolać było tyle ile na początku przygody. Więc nie wiem czy kąt podłoża podczas sprawdzania, czy płyn chłodniczy - chociaż ten cały czas między min a max.
    Jest jakaś opcja że to ustawienie gaźników, czy raczej będzie mnie to słono kosztować? Wiem że trudno diagnozować, więc pytam czy jest szansa aby rozregulowane gaźniki dawały taki efekt (w postaci dymu).

    #2
    W końcu jakiś normalny temat na forum

    Dominik, ja dość często sprawdzam olej, ponieważ wielokrotnie (i to dość mocno) używam do hamowania silnika itd... Już przekląłem tę czynność, ale cóż.. Mam również problem z poziomem oleju, ponieważ czasami pokazuje mi, że jest jego mało, innym razem za dużo, a po dłuższej jeździe w upale jego stan jest w porządku. Ręce opadają. Juz dwa razy wyciągałem strzykawką nadmiar oleju, którego zalałem, kiedy niby go ubyło w zbiorniku. Porażka.

    Jeśli ją dławi podczas schodzenia z obrotów i widzisz czarny dym, oznacza to, ze gaźniki są do regulacji. A filtry powietrza kiedy wymieniałeś?
    Myślę, że tu raczej nie będzie Ciebie nic słono kosztować, a jedynie sama robota. Ew. możesz też kupić zaworki iglicowe pływaków i wymienić prewencyjnie.

    A biały dym? To wygląda na płyn chłodniczy, ew. jest on niebieskawy, czyli pali olej. Lesz jeśli nie ubywa jednego i drugiego - nie przejmuj się.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
      A filtry powietrza kiedy wymieniałeś?
      Ujmę to tak - poszukam dzisiaj tego ustrojstwa

      Komentarz


        #4
        Jakby co mam jeszcze komplet nowych filtrów na sprzedaż.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Dominiku - o mały włos nie kupiłem tej Twojej ale mi jakoś ósemka z przodu przeszkadzał ('89)
          i kupiłem '92

          Łukasz ma racje - filtry powietrza też są ważne - to 2 x 70 zl
          Podam następny trop - możesz mieć szlam w gaźniku i sf w baku - więc zanim zaczniesz regulować - wyczyść gaźniki, a jak masz dużo czasu to i cały bak.

          a jak i kiedy sprawdzacie olej? o ile ja wiem to na ciepłym (min 1 min na wolnych i średnich obrotach), zgasić i szybko mierzyc
          pytanie zawsze jednak zostaje - korek ma być wkręcony czy tylko wetknięty
          ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
          FB: http://www.facebook.com/kamilltee

          Komentarz


            #6
            Przyznam, że u mnie bez różnicy kiedy sprawdzam. Czy minutę po jeździe, kilka godzin czy nawet tydzień - nie ma reguły na jego stan w moim przypadku.
            Korek wtykam, jednocześnie wkręcając go o jakiś jeden zwój.

            Ja bym proponował tym, którzy nie mają zapasowych filtrów lub swoje juz trochę zauzyte - kupić na zapas od Adama. Nie będzie później problemu z szukaniem po serwisach i alegrach.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              silnik XTZ 750 ma tzw sucha miske olejowa i poziom oleju zawsze sprawdza sie na rozgrzanym silniku zaraz po zgaszeniu przy motocyklu idealnie w pionie.
              czarny dym przy duzych obrotach oznacza tylko i wylacznie za bogata mieszanke, w pierwszej kolejnosci obniz iglice (nic nie kosztuje a pomoze), mocy Ci nie ubedzie a motocykl na pewno bedzie mniej palił!

              Komentarz


                #8
                Też mi kopci jak dam po garach, kiedyś na postoju zobaczyłem. Trochę za dużo pali. Obstawiam regulację gaźnika.

                Jak już sprawdzisz filtry, możesz zobaczyć jakie masz spalanie i porównać. Możesz też wyczyścić końcówkę wydechu. Później zobaczysz czy będzie okopcona.
                ------------------------------------------------------------------
                Trzeba kochać wszystkie motocykle.

                Komentarz


                  #9
                  U mnie czarny dym zniknął po obniżeniu iglicy i regulacji gaźników.
                  No i najważniejsze, w końcu zaczął palić jak normalna 660-tka
                  "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                  Komentarz


                    #10
                    ale pytanie nadal:
                    przy sprawdzaniu oleju wkęcać korek do końca i wyciągać, czy tylko "wetknać" i wyciągać ?
                    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                    Komentarz


                      #11
                      Ja porządnie rozgrzewam silnik i max 10 sekund po zgaszeniu nie łapiąc miarki na gwint, sprawdzam olej. Oczywiście motocykl na równym podłozu.

                      Komentarz


                        #12
                        No przytykasz albo załapujesz lekko na gwint.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          mi bilay dym szedl z wydechu przy gazowaniu jak kupilem xtz. ale po wymianie oleju przestalo dymic

                          i jeszcze sprawdz filtry powietrza bo jak sa zawalone to zamiast powietrza bedzie ssalo olej do cylindra
                          Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X