Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana oleju - zapytania ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Wymiana oleju - zapytania ?

    Hej forumowicze,

    Mam prośbę - pomóżcie mi proszę w uzyskaniu prostych informacji, które dla mnie laika niestety są problemem. Chciałbym wymienić w ciągu najbliższego tygodnia olej - sam. Moto jest moim pierwszym sprzętem więc zdobyłem trochę wiedzy z netu i manuala ściągniętego z chomika dla xtz 660 z 91r. Niestety moja 660 jest z 97r i nie wiem czy dane będą identyczne dla mojego sprzętu. To czego się dowiedziałem to : najpierw rozgrzać silnik - a po kilku km przystąpić do wymiany, poczekać kilka minut ( do 10 aby mnie olej nie poparzył ), odkręcić osłonkę od silnika a następnie korek spustowy. I tutaj mam 2 pytania - poratujecie może zdjęciem w którym miejscu dla 660 znajduje się ten korek ? zaglądałem wstępnie pod moto ale nie jestem pewien w którym miejscu się znajduje - wg. mnie boku silnika w dolnej części a nie zupełnie od spodu, poza tym czy jest tylko jedna śruba do odkręcenia czy są np. 2 korki które trzeba odkręcić aby spuścić cały olej z moto a nie tylko część - takie informacje też były w necie. Następna jest ponoć wymiana filtra - znajduje się z boku silnika, nowy trzeba posmarować na krawędzi olejem od strony którą będziemy wkładali do środka. Jak już wkręcimy ponownie korek spustowy to wlewamy 2.7 l oleju ( + ewentualnie do 200 ml ) tak było w necie - dla 660 z 97r. Później ponownie rozgrzewamy silnik i sprawdzamy na bagnecie ( i tutaj mam kolejne pytanie - czytałem odnośnie tego sprawdzania informacje na forum i generalnie nie wiem do końca jak to się powinno zrobić ). Po wyłączeniu moto na gorącym silniku, odczekać kilka sek , wyjąć bagnet wyczyścić i sprawdzić ponownie. Czy poziom oleju powinien wyglądać na bagnecie w moto tak jak w samochodzie ( umazany na grubo, w sposób widoczny, od samego czubka do połowy zaleconego poziomu - między F a E ), czy może powinna być jakaś plamka i jakaś pojedyńcza kreska w najwyższym poziomie bagnetu ? Bardzo proszę o informacje
    sigpic

    #2
    Siema, miałeś przyjechać
    dobrze przeczytałeś instrukcje i wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele jak to mówi moja babcia
    Jeśli znajdziesz dziś chwilę żeby podjechać do mnie to zapraszam bo chciałem przy okazji twojej wymiany zrobić zdjęcia do artykułu wymiana oleju w małej teresie i potem wraz ze zdjęciami wsadzić go do wiki. Jeśli był byś zainteresowany to zapraszam.

    Jeśli chodzi o wymianę to po rozgrzaniu oleju musisz odkrećić śrubę z lewej strony silnika na dole po zdjęciu osłony, na klucz 19mm chyba, łatwo ją poznać bo ma w sobie małą srubkę z magnesem na śrubokręt krzyżakowy. Zleci stamtąd jakieś 300ml oleju.
    Potem odkręcasz śrubę na czole ramy, na wysokości kolanek wydechowych, zleci jakieś 2.5litra oleju.
    Filtr jest z prawej strony, odkręcasz dekielek który jest mocowany na 3 śruby, pod deklem masz od razu filtr,patrz w którą stronę jest otwór w filtrze przed montażem.
    Zakręcasz wszystkie śruby i wlewasz olej. Powinno wejść na początek jakieś 1.5-2 litry, wlewasz go do ramy koło główki, dobrze mieć lejek bo ciężko się leje.
    Odpalasz moto, luzujesz śrubkę w najwyższym miejscu w obudowie filtra, jak olej zaczyna się sączyć zakręcasz, silnik niech popracuje chwile.
    Po zgaszeniu sprawdzasz bagnet i dolewasz do stanu. bagnetu nie wkręcasz do pomiaru.

    To taka w skrócie wymiana, jak coś to pisz.

    WAŻNE: MUSISZ SPUŚCIĆ OLEJ Z DWÓCH MIEJSC, Z DOŁU SILNIKA I Z RAMY!!!!
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      WAŻNE ! Tam jest jeszcze jeden filtr siatkowy,w miejscu gdzie wąż olejowy wchodzi do ramy (od dołu),od czasu do czasu warto to odkręcić ,wyjąć i przepłukać,co 3,4 wymianę oleju.TrochÄ™ upierdliwe bo trzeba zdemontować element łączący ramę z silnikiem,nie zawsze też idzie odkręcić wąż,wtedy lepiej nie ruszać.
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        OO o tym filtrze siatkowym nie słyszałem - czy można jakąś fotę tego miejsca

        Komentarz


          #5
          Dzięki za info. Jasne że zainteresowany jestem
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Olej już został wymieniony z pomocą kolegi Junaka za co bardzo mu dziękuję Aha - czy trzeba podczas takiej wymiany zająć się również filtrem powietrza bo zapomniałem się dopytać ?
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez Nowy Zobacz posta
              Olej już został wymieniony z pomocą kolegi Junaka za co bardzo mu dziękuję Aha - czy trzeba podczas takiej wymiany zająć się również filtrem powietrza bo zapomniałem się dopytać ?
              To zależy kiedy wymieniałeś ten filtr powietrza. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś po zakupie motocykla, to tak, lepiej wymienić. Nie trzeba go wymieniać wraz z wymianą oleju, bo to dwie niezależne od siebie sprawy, ale powinno się to robić w okresach przewidzianych przez serwisówkę i najlepiej po zakupie nowego moto, żeby wiedzieć co w nim siedzi.
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                Oki - dzięki - sprawdzę co jest z tym filtrem. A tak na marginesie jeśli chodzi o inne płyny eksploatacyjne to powinno się je wymieniać co sezon, co 2 czy w zależności od przejechanych km ? ( mam na myśli hamulcowy, w chłodnicy i wszelkie inne o których powinienem wiedzieć )
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Ja hamulcowy wymieniam co 2 zmianę klocków,w chłodnicy co dwa lata,jest jeszcze olej w lagach tu opinie mogą być różne ,po sezonie wymienię 20 tys mniej więcej na nim już zrobiłem i tłumienie się już pogorszyło
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz


                    #10
                    Racja, płyn hamulcowy dobrze jest częściej wymieniać bo ma zdolności do wchłaniania wody a tym samym spada skuteczność hamowania potem, jak ktoś mało jeździ można wymieniać co 2 lata razem z płynem chłodniczym, nie jest to duży koszt ale przynajmniej jest się pewnym na czym się jeździ. Jeśli nie wie się czy kiedykolwiek taki płyn był zmieniany zawsze lepiej zmienić dla pewności podobnie jak olej w silniku.
                    O oleju w lagach mało kto pamięta, przeważnie dopiero jak zaczynają cieknąć uszczelniacze wymienia się je razem z olejem. Ja w ktmie olej wymieniam co sezon z racji cięzkich warunków pracy amortyzatorów ale na asfalcie spokojnie można jeździć jak kolega piotr13 pisze ok 20tys km.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Forumowicze, mam jeszcze jedno pytanie do Was odnośnie oleju - sorry że może przynudzam ale to ważne. Sprawdzałem dziś poziom na zimnym silniku i jest max ( brakuje dosłownie 1 mm na bagnecie aby został przekroczony ten poziom ). Za to na gorącym silniku jest ponad poziom max około 1 cm - 1.5 ( jak sprawdzam kilka sekund po zgaszeniu silnika ). Pytanie czy w takiej sytuacji uszczelki mogą być wydmuchane czy nie ( co groziłoby poważną awarią ) ? ( poziom jest wysoki na gorącym, a na zimnym prawie full ). A jeśli powinienem upuścić powiedzmy tak ze 200 ml dla zdrowotności to czy powinienem upuścić z ramy czy z dołu ( z suchej miski ) - i rozumiem że nie odkręcać do końca tylko troszkę i czekać aż spłynie. Czy jednak mam się tym nie przejmować ?
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Ale bagnet był wkręcony czy tylko włożony ?Jeśli jest max na zimnym to albo jest za dużo oleju wyrzuci go odmą do filtra,albo co jest gorsze ale rzadko się trafia, zacina się zawór przy pompie olejowej.Spuść ze 3 setki ze zbiornika,zrób kółeczko ,silnik niech pochodzi trochę na wolnych obrotach ,zgas i po chwili sprawdż stan nie wkręcając bagnetu i powinno być ok.JeZeli nadal będzie za dużo to pompa a raczej jej zawór
                        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                          wyrzuci go odmą do filtra
                          To nie samochód żeby odmą wywalił olej, wąż od odmy jest zawsze w najwyższym punkcie, na głowicy albo w karterach a tam olej jest podawany przez kanały smarujące więc za dużo go nie będzie.
                          W zbiorniku czyli w ramie jak będzie go za dużo to może przez korek wyciekać jeśli będzie nieszczelny bo ciśnienie będzie go chciało wyrzucić ale z praktyki wiem że można wlać i 4 litry oleju w ten silnik i będzie jeździł i nie wywalał oleju. Pompa po prostu będzie więcej oleju dawała na przelew.
                          Zalety suchej miski olejowej w skrzyni korbowej nie ma oleju bo ciągle jest odsysany do zbiornika.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            ale faktem jest,że przy zbyt dużej ilości olej będzie we filtrze,niewiele ale będzie .Jak kupiłem moją ( o jakis litr była przelana),to z wężyka do spuszczania oleju który jest w airboxie olej sobie ciurkał .Natomiast zgadzam się ,że szkody silnikowi to nie zrobi i uszczelek nie wywali
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                              niewiele ale będzie
                              Masz trochę racji, u mnie w st była taka akcja że nikt przez chyba 20 lat od początku produkcji nie czyścił drenażu filtra powietrza. Jak odkręciłem korek tez pociekło trochę oleju, raczej mleka olejowego a jak jeżdżę już 2 lata przy okazji w wakacje odkręciłem ten korek spustowy jak miałem zdjęty zbiornik i nie było nic.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X