Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana oleju - zapytania ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Pomiar był robiony na niewkręconym bagnecie - poziom około 2-3 mm powyżej full na zimnym, około 1.5 cm na ciepłym zaraz po zgaszeniu. Kolega Junak napisał, że nic się nie powinno stać tym bardziej że ponoć 660 lubią sobie troszkę oleju wypić. Jak laliśmy olej to poszły w sumie prawie 3l ( a z innego źródła wiem że powinno wejść od 2.7 do 2.9 l ) - więc przekroczyłem około 100 - 150 ml ........
    sigpic

    Komentarz


      #17
      Czasami nie do końca zleci,nawet 200 ml wiecej nie robi problemu.Z tym wypiciem to też różnie.moja bierze 200-300 ml na tys,a ma ponad 70 tys przebiegu.Ten wysoki poziom może wynikać z tego,że mierzyłeś zaraz po zgaszeniu,niech silnik pochodzi po jeżdzie 2-3 minuty na wolnych obrotach,zgas , odczekaj z pół minuty i zmierz.Z lewej strony silnika na dole,koło wajchy od biegów jest wylot wężyka z korkiem,tam ten nadmiar oleju prędzej czy póżniej się znajdzie trza tam zajrzeć
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #18
        podjadę do kolegi Junaka i się zajrzy jak trza będzie
        sigpic

        Komentarz


          #19
          No może znajdziemy ten zatkany wężyk, kolego piotr13 możesz pyknąć jakąś fotkę gdzie tego wężyka szukać? Bo przy dźwigni zmiany biegów nie ma nic takiego. Czy ten pęk przewodów koło tylnego amortyzatora to właśnie to? Tam chyba jest taki zatkany wężyk jak mnie pamięć nie myli?
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #20
            W motocyklach też potrafi pluć olejem do odmy, z mojej bmki muszę regularnie upuszczać. W LC4 jest nawet naklejka przy wlewie, aby nie przelewać, bo wyrzuci odmą (niechcący sprawdziłem - nic nie oszukują ). Fakt faktem, że sprzęty z suchą miską są bardziej odporne na nieduże braki lub nadmiary oleju, jednak nadmiar niekoniecznie jest zdrowy - może się zużywać zawór upustowy.
            sigpic

            Komentarz


              #21
              Bylem sprawdzić,u mnie ten wężyk wychodzi przy lewym podnóżku,prawie przy osi obrotu wahacza,czarny grubości 8-10 mm z gumowym korkiem w środku,zaraz sprawdziłem ale było sucho
              Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
              Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

              Komentarz


                #22
                Ja trochę wypuściłem oleju z silnika ( odkręciłem dolny korek i zaleciało ze 400 ml ) - nie muszę już sprawdzać i szukać wężyka - po powrocie do domu ( bo operację robiłem pod blokiem kolegi Junaka wlałem ze 150 ml ( z oleju odzyskanego z dołu silnika ) i teraz jest super. Albo mi się wydaje albo lepsza jest teraz reakcja na gaz ( jakoś chętnej przyśpiesza ). Lepiej dolać 2-3 razy oleju niż przelać a później się martwić
                sigpic

                Komentarz


                  #23
                  Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                  Fakt faktem, że sprzęty z suchą miską są bardziej odporne na nieduże braki lub nadmiary oleju, jednak nadmiar niekoniecznie jest zdrowy - może się zużywać zawór upustowy.
                  Nie do końca racja z tą odpornoscią na nieduże braki,w silnikach chłodzonych olejem i powietrzem niedostateczna ilośc oleju prowadzi do jego przegrzania a co z tym idzie do stałego spadku sprawnosci silnika.Ja za poradą ( sprawdzone w cięzkich warunkach) kolegów z którymi jezdziłem wlewałem do układu nawet 2,7 l oleju gdzie fabrycznie powinno być 1,7l.Nie było sladu wycieku,filterek czysty i brak problemów w pracy silnika.Jedynie ktos może powiedzieć że to niewskazane z punktu widzenia ekonomi eksploatacji,ale jednak tańszy 1 litr oleju za 40,00 pln do remontu głowicy lub całego silnika za około 2500,00 pln.
                  Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

                  Komentarz


                    #24
                    Zamieszczone przez mario_xt600 Zobacz posta
                    Nie do końca racja z tą odpornoscią na nieduże braki,w silnikach chłodzonych olejem i powietrzem niedostateczna ilośc oleju prowadzi do jego przegrzania a co z tym idzie do stałego spadku sprawnosci silnika.Ja za poradą ( sprawdzone w cięzkich warunkach) kolegów z którymi jezdziłem wlewałem do układu nawet 2,7 l oleju gdzie fabrycznie powinno być 1,7l.Nie było sladu wycieku,filterek czysty i brak problemów w pracy silnika.Jedynie ktos może powiedzieć że to niewskazane z punktu widzenia ekonomi eksploatacji,ale jednak tańszy 1 litr oleju za 40,00 pln do remontu głowicy lub całego silnika za około 2500,00 pln.
                    Można wlać i 4 litry uwierz że się zmieści ale w końcu nie o to chodzi, wał wtedy uderza o lustro oleju co jest niewskazane w silniku a wrecz niebezpieczne bo pompa nie ma gdzie wcisnąć olej odessany spod korby.

                    TRZEBA LAĆ TYLE ILE ZALECA PRODUCENT A NIE WYMYŚLAĆ JAKIEŚ FANABERIE !!!!
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #25
                      Marcin kiedy masz czas żeby u mnie wymienić olej? Po takim artykule co napisałeś nikt mi tego lepiej nie pokarze

                      Komentarz


                        #26
                        Zamieszczone przez Kojega Zobacz posta
                        Marcin kiedy masz czas żeby u mnie wymienić olej? Po takim artykule co napisałeś nikt mi tego lepiej nie pokaże
                        Najczęściej czasowy jestem w weekendy jak zostaje w wawie a teraz już nie mam chwilowo motocykla więc spokojnie możemy się ugadać na wymianę, tylko mam nadzieje że masz garaż albo coś takiego bo nadają śnieg na weekend

                        Napisz do mnie PW to się ugadamy dokładniej co do terminu bo w tygodniu myślę nie za bardzo będzie mi się chciało dymać do kobyłki i z powrotem
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #27
                          Mam pytanie odnośnie poziomu oleju po odpaleniu motorka, planuję zrobić taką kontrolkę żeby informowała mnie jak będzie za mało oleju. Tylko jest problem w tym że nie wiem jak zachowuję się stan oleju po odpaleniu, czy się nie zmienia a może opada bo część wyciągnie pompa olejowa?

                          Komentarz


                            #28
                            Według mnie ciężko coś takiego będzie wykonać w układzie z suchą miską,poziom oleju stabilizuje się dopiero po jakimś czasie a zależy to od wydajności pompy(nie są już nowe),stanu zaworu przy tejże pompie.Pytanie brzmi po co ?Jeżeli już to kontrolka ciśnienia zamiast kontrolki poziomu
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz


                              #29
                              wymieniłem dzisiaj olej i filtr. A że robiłem to pierwszy raz więc mam pytania .
                              Czy coś mogłem schrzanić ??
                              Na co zwrócić uwage po wymianie ???

                              Komentarz


                                #30
                                Zwróć uwagę na:
                                - czy nic nie cieknie
                                - czy po odpaleniu nie ma głośnych stuków po kilkunastu sekundach (jak są to znaczy, że odwrotnie filtr włożyłeś i silnik wyzionął ducha )


                                A na serio - czy nic się nie poci i tyle. Sprawdz później jeszcze stan oleju. Tam nie ma co schrzanić, tyle tu już było napisane nt. wymiany oleju....
                                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X