Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szczegółowe dane techniczne silnika xtz 750 i tdm 850

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Szczegółowe dane techniczne silnika xtz 750 i tdm 850

    Witam serdecznie jestem tutaj nowy prosze Was o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na pare moich pytań:

    1 Jaka jest dlugość , srednica i masa swożnia ?
    2 Jaka jest dlugość korbowodow mierzone od srodka swoznia do srodka panewki ?
    3 Jaka jest masa korbowodow ?
    4 Jaka jest szerokosc - przylgnia szerokosc lozyskujaca swozen ?
    4 Jaka jest masa samego tloka bez swoznia od xtz750 ?
    5 Czy głowica od Yamahy tdm850 podejdzie do dolu yamahy xtz 750 jesli nie to dlaczego jesli tak to super
    6 Czy kolo napedzajace rozrzad bedace na wale korbowym jest wymienialne tzn da sie zdjec z wału korbowego xtz,tdm ?
    Razem z kolega budujemy silnik - polaczenie dwoch jednostek tzn blok wał korbowy miska olejowa 126p cala reszta od w/w silnikow plus zewnetrzne pompy olejowa jak i cieczy . Odrazu odpowiem ze takie silniki juz jezdza we wloszech tylko ze w PL nikt nie chce nawet sie podjac budowy takiego silnika tak ze ja z kolega zrobimy to pierwsi .

    Pozdrawiam serdecznie i licze na wasza pomoc
    Mariusz 511350560

    P.S. szukam kompletnej głowicy xtz 750 , tłokow , pierscieni korbowodow a jak by miał ktos caly silnik z xtz 750 tez chetnie kupie

    #2
    Kolega lewy miał silnik w częściach chyba do sprzedania, podobnie jak kolega aswertyui, kolega karolnd może mieć jeszcze jakiś silnik na części,napisz do nich PW na pewno pomogą w miarę możliwości,

    ale na początek zapraszamy do powitalni.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      I podaj linka do tych przerobionych 126p.
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Hej,
        niestety nikt tak od ręki Ci nie odpowie na takie pytania, w katalogach, serwisówkach takich danych nie ma - najwyżej średnice przy tabelach dopuszczalnych limitów. W dziale z manualami masz linki do serwisówek.
        Nikt u nas jeszcze nie robił rzeźb, które by wymagały tego typu danych. Prawdopodobnie sam będziesz musiał to pomierzyć, jeśli potrzebujesz tych danych z dużą dokładnością.

        pzdr, Adam

        EDIT: W powitalni wyczytałem, że mieszkasz w okolicach Wawy - pomęcz LukaSSa (tego post wyżej) bo zmienia tłoki i może będzie miał stare do pomiarów/na sprzedaż (Warszawa).
        Jeśli będziesz kupował głowicę zwróć uwagę na powypalanie zaworów, zwłaszcza środkowych ssących - częsta usterka przy zaniedbaniu w tym modelu, dlatego ciężko kupić idealną głowicę, remont drogi. Z tego co wiem głowica TDMowa trochę się różni (wałki?), ale da się ją wsadzić do XTZ (i na odwrót). Po '96 roku TDM dostała silnik z innym wykorbieniem (270st) więc co najmniej wałki nie będą dobre dla Twoich potrzeb. Te ze starym typem głowicy mają oznaczenie 3VD.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          http://www.youtube.com/watch?v=Br8Zt...eature=related jesli ktos z was ma jakieś czesci do silnika prosze piszcie

          Komentarz


            #6
            Co do masy elementów, przypuszczam że chcesz wyważyć silnik statycznie . Jeżeli się nie mylę to i tak powinieneś każdy element osobno zważyć i dopiero działać.

            Pozdrawiam Andrzej.
            .

            Komentarz


              #7
              Tak zapytam... co ta przeróbka ma na celu?
              sigpic
              "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

              "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

              Komentarz


                #8
                Udowodnienie, że się da?
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Da sie . Wszystkie czesci beda rozebrane do zera i np powierzchnie plaskie wszystkie nawet fabryczne w glowicy beda zabielone wszystkie zawory beda oddane tez do obrobki by masa kazdego zaworu wzgledem rodzaju byla identyczna a przy tym skorygowana pod wzgledem przeplywu mieszanki . Elementy wirujace lub narazone na sciskanie i rozciagane polerowane na lustro i korekta wagi powierzchnie trace beda pokryte specjalnymi srodkami anty scieralnymi .

                  Andre co do wywazenia to statycznie mozna wg mnie jedynie kolo - podkladke pod browar . Wywazyc wszystko jedynie i tylko dynamicznie i np jak sie wazy dynamicznie to wszystko razem czyli jak to bywa w maluchowym silniku obudowa kola pasowego sruba kolo pasowe wał korbowy kolo zamachowe wraz z dokreconym dociskiem , a cel budowy takiej jednostki to własna satysfakcja

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez mariusz126p Zobacz posta
                    Da sie . Wszystkie czesci beda rozebrane do zera i np powierzchnie plaskie wszystkie nawet fabryczne w glowicy beda zabielone wszystkie zawory beda oddane tez do obrobki by masa kazdego zaworu wzgledem rodzaju byla identyczna a przy tym skorygowana pod wzgledem przeplywu mieszanki . Elementy wirujace lub narazone na sciskanie i rozciagane polerowane na lustro i korekta wagi powierzchnie trace beda pokryte specjalnymi srodkami anty scieralnymi .

                    Andre co do wywazenia to statycznie mozna wg mnie jedynie kolo - podkladke pod browar . Wywazyc wszystko jedynie i tylko dynamicznie i np jak sie wazy dynamicznie to wszystko razem czyli jak to bywa w maluchowym silniku obudowa kola pasowego sruba kolo pasowe wał korbowy kolo zamachowe wraz z dokreconym dociskiem , a cel budowy takiej jednostki to własna satysfakcja
                    Hej, widzę że mechanika jest tobie nie obca, ale wydaje mi się że jak wyważy się statycznie i dynamicznie układ tłokowo korbowy itd. to będzie lepszy efekt niż samo wyważanie dynamiczne. Ponieważ wyważanie statyczne polega na tym aby jego środek ciężkości znajdował się na osi obrotu. A dynamiczne wyważenie polega na takim rozmieszczeniu mas elementu wirującego, aby jego główna oś bezwładności pokrywała się z osią obrotu. Chyba że to źle rozumiem

                    Ps. Tak mi się wydaje, ale jeszcze wezmę książkę i poczytam

                    Pozdrawiam Andrzej.
                    .

                    Komentarz


                      #11
                      Andrzeju wywaza sie tymi metodami wszelkie kola napedowe , ruchome etc w aucie czy motorze
                      wyważenie statyczne- umieszczenie środka ciężkości w środku geometrycznym bryły
                      wyważenie dynamiczne- umieszczenie osi bezwładności w osi obrotu

                      Jesli wiesz ze twoj silnik cos dziwnie pracuje postaraj sie przy robieniu remontu oddac wlasnie do wywazenia dynamicznego o wiele lepiej wtedy i co wazniejsze precyzyjniej wywaza silnik

                      A co do wywazenia ukladu tlokowo korbowego bede starał sie tak niwelowac wage korobowow yamahy swozni tlokow by ich masa byla identyczna lub mniejsza minimalnie od bazowych maluchowych


                      Jak by ktos cos miał do silnika xtz prosze o wiadomosci na pw

                      POZDRAWIAM

                      Komentarz


                        #12
                        Ja myślę że silnik yamahy i jego podzespoły będą średnio o 1/3 lżejsze od podzespołów silnika maluchowego. Z racji samej prędkości obrotowej, xtz kręci się spokojnie do 9 tys a silnik maluchowy jak dojdzie do 6 to już max bo więcej nie wyrabia przyspieszacz odśrodkowy i reszta.
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          No własnie i tego tez niewiem do puki nie kupie silnika ( lecz z tego co widze ze zdjec rozebranych silnikow mogą być bardzo podobne wagi korbowodow a tłoki tyle ze od tdm 850 miałem w dłoni baaaaaaaardzo lekkie .

                          Komentarz


                            #14
                            A jak chcecie rozwiazać sprawę chłodzenia?
                            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                            Komentarz


                              #15
                              Hej, z tego co wiem aswertyui ma rozebrany silnik od ST z 89r. Jak chcesz możesz do niego napisać, to może coś pomierzy
                              .

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X