Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Cykanie w sprzęgle

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Cykanie w sprzęgle

    Po wciśnięciu klamki sprzęgła coś mi zaczynało tykać w silniku od strony sprzęgła.
    Biegi wchodzą podręcznikowo, ale ponieważ zaczynało mnie to trochę wkurzać, rozebrałem sprzęgło.
    Wszystko jest na swoim miejscu, tarcze mają jakieś 80% zapasu, ale coś musiało tykać.
    Jedyne co mi podpadło to luz metalowych tarcz na koszu. Troszkę mają luzu i może to powodować taki dźwięk.
    Zrobiłem zdjęcie, na którym widać luz pomiędzy kłami tarczy i kłami na koszu (w manualu mają ładny kąt prosty):
    IMG_0317.jpg
    i prosiłbym o ocenę, czy:
    1. kupić tylko nowe tarcze metalowe (wiem, że powinno się wymienić raczej komplet)
    2. kupić komplet tarcz sprzęgłowych licząc na to, że nowe będą miały kąt prosty przy kontakcie z wewnętrznym koszem
    3. darować sobie wszystkie operacje, pojeździć jeszcze sezon, dwa, i uzbierać na nowy kosz.


    Pozdrawiam
    Robert
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    #2
    Proponował bym opcje 3 bo wiekszość 660 ma ten sam "tykot"

    Komentarz


      #3
      W pewnej znanej mi 660 odgłosy są takie, że LC4 przy tym wydaje się być kulturne ale o dziwo nie rozpada się. Jak zbadam temat dokładniej dam znać, ale to raczej kwestia dłuższego czasu.
      BTW. na zdjęciach widać, że masz już trochę wybitą "koronę" kosza - to też może być przyczyna.

      pzdr, Adam
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Jeździć i nie przejmować się głupotami, jak biegi nie będą się wysprzęglać wtedy wymienić kosz. Twój kosz w porównaniu do mojego z poprzedniej lc4 to nówka .

        Ja bym raczej obstawiał że to słychać luz na zabieraku zewnętrznym kosza a nie na tym ze zdjęcia więc z miana przekładek metalowych nic nie da.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Musisz szukać innej przyczyny stukania, ten kąt prosty to sobie trochę wkręciłeś. Na twojej fotce widać wyraźnie że gdyby przekładki miały bardziej prostokątne "zęby" to nie wcisnąłbyś ich na kosz.
          "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

          Komentarz


            #6
            Nadszedł czas składania sprzęgła. Jako, że nie popatrzyłem przy demontażu jak to wyglądało, zrodziło się pytanie:
            Mamy otwory, przez które pewnie dostaje się olej do kosza, mamy tarcze metalowe, które mają ząbki. Ząbki są pogrupowane (kilka zębów, przerwa, kilka zębów, przerwa, itd) I teraz pytanie, czy przy zakładaniu tarcz te ząbki na tarczach muszą być w jednym rzędzie, równo? Czy być może przerwy mają być nad tymi otworami, aby ułatwić przepływ oleju?
            Zamieszczam zdjęcie poglądowe:
            20110329_002.jpg
            "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

            Komentarz


              #7
              A to nie są otwory, dzięki którym zabierak jest lepiej wyważony?
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                A to nie są otwory, dzięki którym zabierak jest lepiej wyważony?
                Wszystkie są na wylot, jeżeli miałyby być do wyważenia, to nie robiliby ich wszystkich równych, tylko w różnych miejscach i pewnie nie na wylot.
                Tak mię się wydaje
                "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                Komentarz


                  #9
                  Na jakimś angielskojęzycznym forum TT 600 znalazłem info o rozwiercaniu tych otworów na większą średnicę właśnie w celu swobodniejszego przepływu oleju dla lepszego chłodzenia tarcz jak sądzę
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X