Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Potrzebuje podpowiedzi na temat sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Potrzebuje podpowiedzi na temat sprzęgła

    Witam
    TENERA 660 Kto mi podpowie mam uślizgi sprzęgła na 4 wysokie obroty nieadekwatne do prędkości - co może być przyczyną tarcze czy sprężyny czy może wymienić komplet


    Z góry dzięki

    #2
    Sprężyny to 50-60 zł wiec można profilaktycznie wymienić razem z tarczami ale najpierw sprawdż i pomierz tarcze,przekładki i spręzyny
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #3
      Witam
      A czy mógłbyś mi podać właściwe wymiary tarcz, sprężyn, i przekładek
      Pozdro

      Komentarz


        #4
        Ja bym się nie bawił w wymianę poszczególnych elementów. Jak spaliłem sprzęgło w swojej to mimo, że teoretycznie tylko tarcze (zużyte) i przekładki (przegrzane) były do wymiany, wymieniłem także sprężyny na nowe. Koszt nie duży w skali wymiany. A co jak teraz sprężyny trzymają wymiar, a za rok to one będą "słabym ogniwem" i przysiądą? Znowu będziesz rozbierał?
        hominis est errare, insipientis in errore perseverare
        Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

        Komentarz


          #5
          Wymiary są w manualu,nie mam przy sobie ,erwin ma racje bo w 660'tce(tej starszej 5 zaworowej) wymiana sprzęgła trochę upierdliwa jest,nie ma osobnego dekla więc trochę roboty jest
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            Witam
            Czyli co tarcze + sprężyny
            To walczę nigdy tego nie robiłem jakieś podpowiedzi na co mam uważać albo jakaś instrukcja będę wdzięczny
            Pozdro

            Komentarz


              #7
              Tarcze, przekładki , sprężyny.
              hominis est errare, insipientis in errore perseverare
              Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

              Komentarz


                #8
                Dokładnie jak Erwin pisał zrobić raz a porządnie i będziesz miał spokój (wymieniaj wszystko ) mnie jak łożysko padło w kole to wymieniłem wszystkie 4

                Komentarz


                  #9
                  Tak w skrócie,odkręcić trzeba prawy podnóżek,dżwignię noznego hamulca,spuścić olej z dołu silnika a najlepiej cały.Jedna śruba jest pod pompą wodną też trzeba ją zdemontować.Kup nową uszczelkę pod dekiel też.Śruby od sprężyn odkręcać na krzyż i po trochę(dokręcać tak samo i najlepiej kluczem dynamometrycznym bo są dosyć delikatne gwinty.Przy montażu tarcz i przekładek uważać na kolejność bo dwie są inne ,jest tam też taki sprężynujacy pierścień ma trafić na swoje miejsce bo inaczej sprzęgło będzie ciągnać.Tarcze przed montażem namoczyć w oleju,przekładki sprawdż kładąc je na szybie ,żeby zobaczyć czy nie są pofalowane(listek 0,10 szczelinomierza nie powinien już nigdzie dać się wcisnać),nie powinny mieć też żadnych przebarwień ,jeżeli są daj nowe.Sprawdż też koniecznie jak wygląda łożysko ,które pracuje na palcu wyciskającym sprzegło ,jak wygląda podkładka pod nim i czy nie jest wyrobione gniazdo w koszu.Podkładkę i gniazdo przeszlifować łożysko nowe(wyłącznie w ASO 60-70 zł).W razie watpliwości pytać i powodzenia
                  Ostatnio edytowany przez piotr13; 156.
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz


                    #10
                    Powiedz mi jeszcze o tym łożysku jakie ma być i płyn chłodniczy muszę zlać?
                    Dzięki za radę jeśli będę miał kłopot to pozwolę sobie podpytać
                    Pozdro

                    Komentarz


                      #11
                      płyn trzeba spuścić ,łożysko zobaczysz jak wygląda i jeżeli będzie ok to założysz z powrotem,to łożysko występuje w kilku modelach Yamahy i problemu w ASO nie ma przeważnie jest od ręki
                      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                      Komentarz


                        #12
                        OK super dzięki jutro zaczynam walczyć
                        pozdro

                        Komentarz


                          #13
                          Dzisiaj to przechodzÄ™ i walczÄ™. Moje posty:http://www.xtzclub.pl/threads/1097-n...t=sprz%EAg%B3o

                          Jakby co to pytaj. I uważaj przy dokręcaniu śrub olejowych w karter!! Nie za mocno, ja już mam stuningowany pod śrubę na 17 klucz tą co idzie olej do góry.

                          Komentarz


                            #14
                            W razie W będę pytał
                            Pozdro

                            Komentarz


                              #15
                              Podepnę się pod temat. Jestem na etapie zakupu kompletu sprzęgła do xt660z tenere z 2010 tarcze i sprężyny są z NHC I EBC pytanie o przekładki nie mogę dostać zamienników czy ma ktoś namiar gdzie mogę dostać. Oryginalne 216 pln za komplet.......
                              Nie ważne jaka fura i jak gwizda jak kierowca pi.....da

                              Komentarz

                              PracujÄ™...
                              X