Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[TDM 850] Silnik gubi olej, brak oznak spalania oleju. Potrzebna pomoc.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [TDM 850] Silnik gubi olej, brak oznak spalania oleju. Potrzebna pomoc.

    Z początku szukałem XTZy, ale jednak kupiłem TDM 850 4TX 00' i mam z nią problem.
    Temat ten założyłem też na tym forum, ze względu na to, że silnik od ST XTZy jest podobny do TDMy, często również montowany do ST XTZy i w związku z tym, ktoś może byłby w stanie pomóc. Mam niedługo zaplanowany wyjazd nad morze, a mi moto numery takie wykręca.

    Zauważyłem w swojej TDMie, że gubi ona sporo oleju.
    Wróciłem z trasy, sprawdzałem poziom oleju w pionie na odpalonym silniku oraz kilka min. po zgaszeniu.
    Po sprawdzeniu okazuje się, że brakuje oleju (puste oczko). Dolałem 400ml, (bo tyle mi zostało w bańce) i oleju nadal nie widać w oczku. Poprzednio sprawdzałem poziom oleju 850km temu, gdzie było zalane na MAX. do górnej kreski w oczku. Także spalanie oleju wyjdzie coś ok. 1l/ 1000km
    Przez te 850km (ok. 3 wyjazdy) jeździłem głównie po trasie z prędkościami przelotowymi 110-120km/h, biegi zmieniam ok 4500-5000obr/min
    Zalana jest olejem Liqui Moly 10w50. Olej wymieniany ok.1500km temu.

    TDMa ma zmieniony tłumik na pojedyńczy sportowy i wywaloną puche. Nie dymi na niebiesko. Sprawdzałem przy wyższych obrotach na luzie, że czasem przykopci lekko na czarno.
    Nie widać, żeby gdzieś z niej kapało.

    Nie wiem co ona z tym olejem robi :deadbandit:, ale strasznie mnie to denerwuje. Myślałem, że może przy takiej jeździe wypije ze 300ml/1000km, to bym się nie czepiał, ale toż to jakiś worek bez dna.
    Ludzie pomóżta

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez G3R; 2608.

    #2
    No cóż, wyeksploatowany silnik. Twoja TDM nie gubi oleju, tylko go pali... źre, zwał jak zwał...
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Z tego co wiem to jak samochód/ moto spala olej, to kopci na niebiesko. Przy takich ilościach to powinna kopcić jak trabant

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez G3R Zobacz posta
        Z tego co wiem to jak samochód/ moto spala olej, to kopci na niebiesko. Przy takich ilościach to powinna kopcić jak trabant
        Niekoniecznie, mi beczka paliła 1l na 1 tys km i nie kopciła wcale, tak samo z moto, dobrze go przepala i tyle.
        Ogólnie to jeździj do zimy, dolewaj olej i tyle, w zimę cylindry w górę, nowe pierścienie i uszczelniacze zaworów albo najlepiej szlif cylindrów.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Twoja kopci na czarno a to znaczy że może już nie spalać całego oleju bo nie jest w stanie. Kroi Ci się raczej jakiś remoncik.

          Komentarz


            #6
            Z tego co wiem to jak kopci przy dodawaniu gazu do wysokich obrotów na luzie, to oznaka zbyt bogatej mieszanki. A , że po wymianie wydechu na przelotowy, reguluje się mieszankę i to myślałem, że ktoś przedobrzył.

            Komentarz


              #7
              Tobie znika olej i gdzieś musi się wydostawać a kopcenie na czarno to też objaw brania oleju.

              Komentarz


                #8
                a ja bezczelnie zaproponuję wywalenie tego pustego wydechu, wsadzenie właściwego i sprawdzenie co będzie wtedy. Taki puste badziewie może robić więcej szkody niż pożytku.

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez bigboykr Zobacz posta
                  a ja bezczelnie zaproponuję wywalenie tego pustego wydechu, wsadzenie właściwego i sprawdzenie co będzie wtedy. Taki puste badziewie może robić więcej szkody niż pożytku.
                  Otóż to! Tylko szkoda, że mało osób to rozumie.


                  Tak w ogóle to czeka Ciebie remont góry (rozumiem, że z silnika przez uszczelniacz wałka zdawczego czy przez rozrusznik olej nie cieknie?). Nie ma co gdybać i rozwodzic sie nad tematem. Komplet pierścieni ok. 400 zł, uszczelniacze stówa, uszczelka pod cylinder i głowicę, pewnie płytki zaworowe i łańcuszek rozrządu też dojdzie. Kilka pierdół jeszcze się znajdzie jak docieranie zaworów. U siebie zrobiłem też podobny remont, gdyż silnik żarł czasami olej na potęgę. Tereaz absolutne zero. W sobotę pół dnia Tereska śmigała po torze asfaltowym we Francji - ciągle pod czerownym polem, nic a nic nie wcięło oleju (moooże też przez to, że mam 10W60 zalany). Teraz jeździj i dolewaj. Co dolelesz to bez różnicy bo i tak za chwilę olej zniknie.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    LukaSS dobrze gada tak tez bym zrobil na twoim miejscu
                    Take care of your Tenere she will take care of you

                    http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                    Komentarz


                      #11
                      Kupiłem dzisiaj 4l oleju.
                      Aby dolać do MAX. stanu takiego jaki był wcześniej, poszło 1L.
                      Czyli łącznie na 850km poszło 1,4l oleju :moto:.

                      Jeszcze zauważyłem, że tłumik mam gdzieś nieszczelny na spawie i z tego powodu wahacz czarny <zalamka>

                      Komentarz


                        #12
                        A jak airbox wygląda w środku ? Znaczy czy olejem z odmy mocno zawalony?
                        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                          A jak airbox wygląda w środku ? Znaczy czy olejem z odmy mocno zawalony?
                          Jeszcze nie sprawdzałem. Dzisiaj spróbuje się tam jakoś dostać.

                          Od wymiany oleju, nakręciłem 1500km. Łącznie od tego momentu poszło już 6l (zalany nowy olej + dolewki).

                          Dziś dolałem oleju do poziomu MAX. w oczku.
                          Zastanawiam się teraz nad spuszczeniem oleju i sprawdzeniem ile go wyleci.
                          Ilość zlanego oleju porównam, z ilością potrzebnego oleju wg. serwisówki przy wymianie olej bez wymiany filtra oleju.

                          Jeśli wyleci ok. 4l to znaczy, że gdzieś ten olej spala, a jeżeli wyleci więcej to może pompa ma problemy z podawaniem do zbiornika, lub coś innego szwankuje, przez co fałszuje prawidłowy odczyt poziomu oleju.
                          Ostatnio edytowany przez G3R; 2608.

                          Komentarz


                            #14
                            Kurde albo nie masz juz uszczelniaczy albo silnik jest zajechany skoro tyle oleju pali, a moze blednie mierzysz poziom oleju choc sam nie wiem jak to wyglada w tdm. Ale sugerowalbym ci skoro teraz dodalem oleju tyle ile ma byc przejezdzic 1tys km i potem spuscic olej zobaczyc ile zleci.
                            Take care of your Tenere she will take care of you

                            http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                            Komentarz


                              #15
                              Ja planuje teraz spuścić olej i sprawdzić ile zleci. Wartość tą porównać z danymi z serwisówki.
                              Wtedy jeżeli wyleci go więcej niż w serwisówce piszą, okaże się, czy:
                              - ja źle mierze poziom oleju,
                              - coś szwankuje i fałszuje wskazania odczytu prawidłowego poziom oleju.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X