Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[TDM 850] Silnik gubi olej, brak oznak spalania oleju. Potrzebna pomoc.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Zrób jeszcze z 1000 km. Jeśli będziesz musiał dolewać to znaczy, że faktycznie pije. Bo błędy pomiaru czy efekty jakiejś niesprawności byłoby widać nawet po krótkich przejażdżkach.
    sigpic

    Komentarz


      #17
      Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
      Zrób jeszcze z 1000 km. Jeśli będziesz musiał dolewać to znaczy, że faktycznie pije. Bo błędy pomiaru czy efekty jakiejś niesprawności byłoby widać nawet po krótkich przejażdżkach.
      To mi nic nie da, będę w tym samym punkcie co teraz. 850 km temu miałem zalane na MAX. teraz by był taki sam poziom jak wtedy musiałem wlać 1,4l.

      Komentarz


        #18
        Jeśli coś szwankuje to brak 1.4l mógłby wystąpić nawet po 10 km przebiegu. Albo wręcz odpaleniu na postoju. Jeśli spadek poziomu oleju jest mniej-więcej liniowy względem przebiegu (na jakimś znaczącym dystansie pomiarowym) to diagnoza jest prosta - chleje. Jeśli po krótkich dystansach poziom zauważalnie nie spada ani nie podnosi się skokowo to też raczej można wykluczyć jakieś awarie.
        sigpic

        Komentarz


          #19
          Jeszcze jedna kwestia ... ostatnimi czasy podobna sytuacja wystąpiła u Prezesa (Bartek) w Jego ST występował ubytek oleju w ilości ok 1,2 litra na odcinku 400km.
          Zauważyliśmy że po zatrzymaniu motocykla olej kapał z węża odmy wyprowadzonego pod motocykl. Szybka rozbiórka i okazało się że wąż jest poprowadzony nieprawidłowo co skutkowało jego załamaniem i widocznie brak odpowiedniego ciśnienia w układzie powodował "wyrzucanie" oleju przez odmę. Po poprawieniu prowadzenia przewodu objawy "gubienia" oleju ustąpiły.
          Olej był wyrzucany podczas jazdy a tylko kilka kropel spadało po zatrzymaniu motocykla ... więc ciężko było to zdiagnozować.

          P.S. - prośba do Pana Prezesa o potwierdzenie diagnozy

          Komentarz


            #20
            Dostałem się do filtra powietrza. Odma i filtr suchy.

            Komentarz


              #21
              Zamieszczone przez G3R Zobacz posta
              Dostałem się do filtra powietrza. Odma i filtr suchy.
              Co ciekawe to u Prezesa też było sucho w airboxie ... jak masz zdjęty zbiornik to sprawdź dla pewności położenie tego wężyka .

              Komentarz


                #22
                dzięki za info. jutro obczaję ten przewód

                Komentarz


                  #23
                  Zamieszczone przez czeczen Zobacz posta
                  Jeszcze jedna kwestia ... ostatnimi czasy podobna sytuacja wystąpiła u Prezesa (Bartek) w Jego ST występował ubytek oleju w ilości ok 1,2 litra na odcinku 400km.
                  Zauważyliśmy że po zatrzymaniu motocykla olej kapał z węża odmy wyprowadzonego pod motocykl. Szybka rozbiórka i okazało się że wąż jest poprowadzony nieprawidłowo co skutkowało jego załamaniem i widocznie brak odpowiedniego ciśnienia w układzie powodował "wyrzucanie" oleju przez odmę. Po poprawieniu prowadzenia przewodu objawy "gubienia" oleju ustąpiły.
                  Olej był wyrzucany podczas jazdy a tylko kilka kropel spadało po zatrzymaniu motocykla ... więc ciężko było to zdiagnozować.

                  P.S. - prośba do Pana Prezesa o potwierdzenie diagnozy
                  Sprawdziłem.
                  Do aiboxa idą 2 przewody, jeden gruby z króćca pokrywy zaworów, drugi cienki pod spód motocykla. Ten cienki był zagięty przy airboxie i zakorkowany na końcu pod motocyklem http://img15.imageshack.us/img15/8074/img1390mw.jpg
                  Domyślam się, że zbiera on olej, który czasem może trafić do airboxa, a zakorkowany jest po to, by nie kapał olej pod koło oraz nie zanieczyszczał środowiska?

                  Na tym przewodzie zamontowane jest coś takiego http://img269.imageshack.us/img269/9682/img1389mg.jpg Nie wiem, czy to jakiś łącznik, czy inne ustrojstwo? Chciałem to zdjąć zobaczyć co to jest, ale przewody się tak "skleiły", że nie chciałem ich na siłę uszkodzić.
                  Ostatnio edytowany przez G3R; 2608.

                  Komentarz


                    #24
                    Ten plastikowy "cuś" wygląda jak filterek powietrza - montuje się takie na przewodach odpowietrzających komorę gaźnika nad membraną. Jeśli to element układu odmy to nie bardzo mam pomysł do czego miałoby to służyć. Być może to jakiś rodzaj zaworu jednokierunkowego, żeby olej nie wracał do airboxu.
                    Co do zakorkowanego przewodu - dobrze waćpan kombinujesz.
                    sigpic

                    Komentarz


                      #25
                      albo aby nie zaciagna wody przy brodzeniu

                      Komentarz


                        #26
                        Wykręciłem dziś świece, tak o wyglądają:






                        Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Na sucho wyszło 8,5 bara, po wlaniu oleju ok. 3ml w cylinder podskoczyło o 1 bar, do 9,5 bara na każdym cylindrze.

                        Komentarz


                          #27
                          Wyglądają na zaolejone. Najprawdopodobniej masz ten sam problem co ja. Po prostu chleje olej i nie ma co szukać miejsca w którym może się podziewać. Czas pomyśleć o remoncie, albo dolewać i jeździć (ja tak robię). Ale poczekaj na wypowiedzi chłopaków którzy siedzą bardziej w temacie.
                          Pozdrawiam Gettofrirajderze

                          Komentarz


                            #28
                            Zamieszczone przez małoś86 Zobacz posta
                            Wyglądają na zaolejone. Najprawdopodobniej masz ten sam problem co ja. Po prostu chleje olej i nie ma co szukać miejsca w którym może się podziewać. Czas pomyśleć o remoncie, albo dolewać i jeździć (ja tak robię). Ale poczekaj na wypowiedzi chłopaków którzy siedzą bardziej w temacie.
                            Pozdrawiam Gettofrirajderze
                            Zaoliwione świece, może mogą być przyczyną uszkodzonego uszczelnienia kanałów świec zapłonowych. Tylko, czy to może przekładać się na spadek ciśnienia sprężania?

                            Komentarz


                              #29
                              Zamieszczone przez G3R Zobacz posta
                              Zaoliwione świece, może mogą być przyczyną uszkodzonego uszczelnienia kanałów świec zapłonowych. Tylko, czy to może przekładać się na spadek ciśnienia sprężania?
                              Widzę że na siłę chcesz wymyślić inną przyczynę brania oleju, muszę Cię niestety zmartwić, nie znajdziesz jej bo już ją znalazłeś dawno bo na początku tego tematu.

                              Nie szukaj nie wiadomo czego tylko zacznij zbierać kasę na remont bo widać że jej jeszcze nie masz.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                #30
                                Jeśli pomiary wykonałeś poprawnie to niestety masz silnik do remontu - wszystkie objawy się zgadzają. Raczej nie ma sensu szukanie wyjaśnienia zastępczego. Remont to żadna katastrofa, byle finansowo nie był problemem. Mi to wygląda na problem z głowicą raczej, bo jakby tyle oleju żarło przez same pierścienie to miałbyś zapluty olejem cały airbox.
                                sigpic

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X