Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stan oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Stan oleju

    Witam
    Przeszukałem forum ale nie udało mi się znaleźć informacji czy normalnym objawem jest to, że na rozgrzanym pracującym silniku po odkręceniu bagnetu widać bulgotanie oleju a po chwili zaczyna on podnosić się do góry i intensywnie wypływać na zewnątrz. Wyczytałem, że bulgotanie to normalka ale czy powinno go wywalać na zewnątrz ? Fakt, że po około 2 minutach po zgaszeniu na bagnecie stan jest lekko powyżej maxa.

    Pozdrawiam Wszystkich
    XTZ 660 Tenere 1993r.

    #2
    Bulgotać musi, ale jak olej wypływa na zewnątrz to znaczy że za dużo jest go nalane.
    Ostatnio edytowany przez AdamB; 2501.

    Komentarz


      #3
      Upuść ćwiartkę i będzie ok bo kiedyś na wysokich obrotach coś ten olej wydmucha-uszczelkę,simmering,oring albo jeszcze coś
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        A ile go wlałeś przy wymianie.

        Komentarz


          #5
          Po objawach to dobrze ponad 3 litry będzie.Opcje widzę dwie przy wymianie wlano tyle ile trzeba ale nie wszystko zostało spuszczone,zostało w ramie albo na dole silnika.Opcja druga sprawdzane było na zimnym silniku,bagnet pokazywał mało i niepotrzebnie dolewano.Jest też trzecia opcja,najmniej prawdopodobna ale i tez najgorsza,że coś z obiegiem nie tak jest i jedna pompa podaje do zbiornika duzo więcej niż druga odbiera ale to raczej już silnik by odczuł i coś się by posypało.
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            No musi być sporo bo u mnie przy 3 litrach pokazuje ledwo 2mm ponad max.

            Komentarz


              #7
              He he, a wiecie że można w ten silnik zmieścić 4 litry oleju? Nie pytajcie skąd wiem

              Spuść dolnym spustem z silnika, wyleci ok 0.4l i bedzie połowa bagnetu, no chyba że ktoś faktycznie dolał pół litra na zimnym silniku
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Taa wejdzie,wejdzie miałem takiego xt'ka na warsztacie gdzie wywaliło uszczelnienie na dżwigni sprzęgła i mały oring w pokrywce filtra a jak spuściłem olej to prawie cała bańka 4L zleciała
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Na starym forum komuś udało się ponoć wlać 6l do 660.
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Ooo
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11
                      Ja oleju nie wymieniałem jeszcze, ponieważ jestem swieżo po zakupie. Fakt, że byłem w szoku jak na zimnym zobaczyłem suchy bagnet a na rozgrzanym ponad stan i dolałem wtedy właśnie około 2 setek. Muszę upuścić trochę i zobaczymy. Wyczytałem na forum, że aby sprawdzić smarowanie należy poluzować pewną śrubkę z prawej strony silnika bodajże tą gdzie jest filtr i zobaczyć czy olej się sączy. Jutro się tym zajmę.

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez Sajmon272 Zobacz posta
                        Ja oleju nie wymieniałem jeszcze, ponieważ jestem swieżo po zakupie. Fakt, że byłem w szoku jak na zimnym zobaczyłem suchy bagnet a na rozgrzanym ponad stan i dolałem wtedy właśnie około 2 setek. Muszę upuścić trochę i zobaczymy. Wyczytałem na forum, że aby sprawdzić smarowanie należy poluzować pewną śrubkę z prawej strony silnika bodajże tą gdzie jest filtr i zobaczyć czy olej się sączy. Jutro się tym zajmę.
                        Oj, stary.. najpierw poczytaj troszkę a potem się tym zajmuj...

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Sajmon272 Zobacz posta
                          Ja oleju nie wymieniałem jeszcze, ponieważ jestem swieżo po zakupie. Fakt, że byłem w szoku jak na zimnym zobaczyłem suchy bagnet a na rozgrzanym ponad stan i dolałem wtedy właśnie około 2 setek. Muszę upuścić trochę i zobaczymy. Wyczytałem na forum, że aby sprawdzić smarowanie należy poluzować pewną śrubkę z prawej strony silnika bodajże tą gdzie jest filtr i zobaczyć czy olej się sączy. Jutro się tym zajmę.
                          Ponieważ kolega radeksa fachowo Ci doradził, to dorzucę parę groszy
                          Jeżeli jesteś po zakupie, to polecam zrobić pakiet startowy, chyba że kupiłeś z naprawdę zaufanego źródła. Jeżeli nie, to wymiana oleju należy do absolutnego minimum pakietu startowego.
                          Jeżeli chodzi o śrubkę, to służy ona do sprawdzenia ciśnienia oleju, a konkretnie, czy po wymianie jest wszystko okej i olej dotarł za pomocą pompy oleju do miejsca w którym jest śrubka.
                          "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                          Komentarz


                            #14
                            Zasadniczo to służy ona do odpowietrzenia komory filtra oleju i magistrali i tu sprawdzisz tylko część obiegu.Całość to najlepiej na zbiorniku(tam gdzie bagnet)Po uruchomieniu z rurki,którą widac wewnątrz zbiornika olej powinien wypływać ciągłym dosć silnym strumieniem a po chwili krótszej lub dłuższej(zależy od konkretnego egzemplarza) ten strumień powiniren zacząc robić sie taki przerywany z bąbelkowaniem oleju i tak ma być znaczy to,że pompa wyssała już z dołu a ponieważ ma większy wydatek niż ta ,kóra daje ciśnienie na magistralę to na wolnych obrotach tak to wygląda.
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X