Witam
Mam pytanie odnośnie zapachu benzyny w oleju.
Przed sezonem robiłem remont silnika w mojej 660 93r. i zauważyłem, że po remoncie czuć wyraźny zapach benzyny w oleju, nie widać żeby przybywało oleju, ubywać też nie ubywa ale wydaje mi się zbyt rzadki (sprawdzane na ciepłym bo na zimnym spływa i na bagnecie nie widać), olej mam wlany 10w40 półsyntetyk Mobil1. W tym sezonie już mam trzeci olej wlany, pierwszy był 20w50, ale dosłownie na może 100km, druga wymiana po ok 1500 na 10w40 i trzecia wymiana czyli olej na którym teraz jeżdżę też 10w40 i przejechane na dzień dzisiejszy też ok 1500km.
Co może być przyczyną? Coś źle zrobione przy remoncie?
mówiąc remont mam na myśli wymianę tłoka(kuty), pierścienie, szlif+honowanie, uszczelniacze zaworowe + docieranie zaworów i oczywiście wszystkie uszczelki na górę silnika.
I wydaję mi się, że moto trochę więcej pali, ale może trochę bardziej agresywnie jeżdżę bo w końcu jak odkręcam to nie jest za mną niebiesko... spalanie wychodzi mi na poziomie 6-7l, przed remontem zamykała się w 5l+1,5l oleju na 100km
Mam pytanie odnośnie zapachu benzyny w oleju.
Przed sezonem robiłem remont silnika w mojej 660 93r. i zauważyłem, że po remoncie czuć wyraźny zapach benzyny w oleju, nie widać żeby przybywało oleju, ubywać też nie ubywa ale wydaje mi się zbyt rzadki (sprawdzane na ciepłym bo na zimnym spływa i na bagnecie nie widać), olej mam wlany 10w40 półsyntetyk Mobil1. W tym sezonie już mam trzeci olej wlany, pierwszy był 20w50, ale dosłownie na może 100km, druga wymiana po ok 1500 na 10w40 i trzecia wymiana czyli olej na którym teraz jeżdżę też 10w40 i przejechane na dzień dzisiejszy też ok 1500km.
Co może być przyczyną? Coś źle zrobione przy remoncie?
mówiąc remont mam na myśli wymianę tłoka(kuty), pierścienie, szlif+honowanie, uszczelniacze zaworowe + docieranie zaworów i oczywiście wszystkie uszczelki na górę silnika.
I wydaję mi się, że moto trochę więcej pali, ale może trochę bardziej agresywnie jeżdżę bo w końcu jak odkręcam to nie jest za mną niebiesko... spalanie wychodzi mi na poziomie 6-7l, przed remontem zamykała się w 5l+1,5l oleju na 100km
Komentarz