A w takim razie przepraszam, bo w takim razie to co napisałem nie odnosi się do tego przypadku. Nic nie pisałeś o tej zmianie i regulacji wkrótce po rozpoczęciu eksploatacji poremontowaj stąd takie wnioski wyciągałem.
Tak przy okazji: wedle tego co wyczytałem za granicą kute tłoki przed docieraniem właściwym powinno się kilkukrotnie rozgrzać i ostudzić aby naprężenia materiału zlikwidować. Ja to zrobiłem w ten sposób, że na początku 5 razy rozgrzałem moto "do wentylatora" i dawałem mu ostygnąć do temp. otoczenia (ze 3h stania).
Co do luzu tłoka w tulei to przy kutym powinno być to min. 0.06mm. Sądzę, że gdybyś miał 0.02mm to byś go już przytarł i nie umknęłoby to Twojej uwadze. Może chodziło o to, że tuleja była szlifnięta o +0.2mm - bo raczej tego rzędu różnice są przy nadwymiarach.
Tak przy okazji: wedle tego co wyczytałem za granicą kute tłoki przed docieraniem właściwym powinno się kilkukrotnie rozgrzać i ostudzić aby naprężenia materiału zlikwidować. Ja to zrobiłem w ten sposób, że na początku 5 razy rozgrzałem moto "do wentylatora" i dawałem mu ostygnąć do temp. otoczenia (ze 3h stania).
Co do luzu tłoka w tulei to przy kutym powinno być to min. 0.06mm. Sądzę, że gdybyś miał 0.02mm to byś go już przytarł i nie umknęłoby to Twojej uwadze. Może chodziło o to, że tuleja była szlifnięta o +0.2mm - bo raczej tego rzędu różnice są przy nadwymiarach.
Komentarz