Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kopci na niebiesko!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Kopci na niebiesko!

    Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem na forum i troche czytam ale tym razem mam poważny problem i potrzebuje rady

    Otoz, wymienialem olej bez wczesniejsze lektóry i zrobilem tak jak robie w samochodach, koparkach i innych sprzetach. czyli: wkrecilem filtr i zalalem olej troche ponad stan, odpalilem motor zeby pochodzil troche i filtr zabral olej i po 40 sekundach chodzenia na wolnych obrotach po dodaniu gazu zakopcil na niebiesko. Od razu zgasilem motor i sprawdzilem stan oleju. Okazalo sie ze brakowalo jeszcze 2 litrow, czyli silnik chodzil na polowie oleju. po uzupelnieniu oleju i ponownym uruchomieniu (na dotyk pali do teraz) kopcenie nie ustalo!
    Pytanie jest takie:
    1.Czy to pierścienie czy moze tez byc cos innego?
    2 Czy do ewentualnej wymiany pierscienie musze zdejmowac silnik czy moze da sie jakos odkrecic glowice bez zdejmowania?

    dodam tylko ze silnik chodzi rowno i pali na dotyk, co do mocy to nie sprawdzalem zeby nie pogorszyć sprawy...

    aha mam xt660z 94 rok

    #2
    A jaki olej zalałeś ?
    ...tylko silnych los obdarza hojnie...

    Komentarz


      #3
      Informacje o YAMAHA XT 600 / XTZ 660 TENERE - komplet filtrów - 2309418486 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2012-05-28 - cena 56 zł




      motul mineralny bo motor mam od niedawna a poprzeni wlasciciel twierdzil ze on mial go tylko rok i nie wymienial oleju tylko dolewal wlasnie taki

      aha i motor zawsze delikatnie kopcil na czarno jak sie go pałowało :d

      ogolnie przed ty wszystkim motor chodzil jak marzenie, palil na dotyl i rowno pracowal
      Ostatnio edytowany przez bkss; 3631.

      Komentarz


        #4
        Czynności wykonałeś jak opisano tutaj?


        skąd spuszczałeś olej?

        Uzupełnij profil o nazwę motocykla a w dodatku poprawną xtz660
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          A ile wlałeś oleju ? 660'tka potrzebuje 2,8 litra ale chwilowa pracę na 1,5 litra bez problemu wytrzymuje. Glowicy póki co nie zdejmuj ,zmierz kompresję i zrób próbę olejową ale na moje to raczej silnikowi nic się nie powinno stać .
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            Jesteś pewien, że spuściłeś olej ze zbiornika osobno i z silnika osobno? Bo jeśli tylko z 1 elementu, to może go być za dużo w układzie i może walić zarówno przez pierścienie i uszczelniacze zaworowe.Ten model ma suchą miskę olejową i w niej też siedzi olej.

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
              ale chwilowa pracę na 1,5 litra bez problemu wytrzymuje. .
              no ja jak odpalilem to miale wlane jakies 1,5l i lipa


              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
              ,zmierz kompresję.
              ile ma byc?

              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
              660'tka potrzebuje 2,8 litra .
              nie bardzo rozumiem bo teraz mam wlane nie cale 4l i jest stan

              Komentarz


                #8
                Jak się wleje za dużo to raczej ma tendencję do wywalania oleju odmą do filtra powietrza. Zresztą na przelanie też jest dość odporna bo widziałem i takie co miały wlane prawie 4 litry i też ten eksperyment przeżyły
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  na poczatek to ja moze zleje ten olej na wszystkie mozliwe sposoby i zaleje zgodnie z instrukcja ?

                  motor chodził doslownie 5 minut , po nie udanej wymianie delikatnie zajechalem do garazu ojca ( 400metrow)

                  - - - Zaktualizowano - - -

                  Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                  Jak się wleje za dużo to raczej ma tendencję do wywalania oleju odmą do filtra powietrza. Zresztą na przelanie też jest dość odporna bo widziałem i takie co miały wlane prawie 4 litry i też ten eksperyment przeżyły
                  cos w tym jest bo w tej komoze gdzie jest filtr powietrza pojawia sie olej !

                  Komentarz


                    #10
                    Większość oleju tereska wozi w ramie a nie w silniku.... Tam jest śruba od strony koła i ją też należy odkręcić . Nie zapomnij też odpowietrzyć magistrali śrubką na pokrywce filtra oleju. Nie sądzę by coś poważniejszego się stało więc zrób to jak bozia i manual każe i powinno być ok , to są twarde i idiotoodporne sprzęty
                    Co do pomiaru kompresji to samemu lepiej nie kombinuj bo tam jest automatyczny dekompresator i normalnie zegarem dobrze zmierzyć tego się nie da bez odłączenia ustrojstwa.
                    Ostatnio edytowany przez piotr13; 156.
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11
                      Wymień prawidłowo olej i trochę pojeżdzij i zobacz ewentualnie ile ubywa, te silniki lubią pożerać olej a nadal jeżdzą bez problemu. Wiem bo sam zrobiłem z 8tyś km i pożarła mi z 12 l oleju może nawet więcej.

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
                        to są twarde i idiotoodporne sprzęty
                        no co do idiotoodporne to tylko chcialem powiedziec ze pierwszy raz mialem do czynienia z motorm . do tej pory to jedynie z tysiacem roznych samochodow koparek i ciezarowek :d

                        Komentarz


                          #13
                          Było zapytać my tu nie bijemy, po to forum założylim by takie problemy rozwiązywać.
                          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                          Komentarz


                            #14
                            Zrób jeszcze raz wymianę jak trzeba i będzie git, do mojej teresy tez kiedyś mechanik nalał 4 litry i przez to wydmuchało uszczelkę pod cylindrem.
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              zrobilem jeszcze raz wymiane zgodnie z instrukcja i NIE KOPCI !!! --->dziekuje bardzo

                              teraz jeszcze tylko mam problem z wymiana swiecy, nie mam takiego klucza, 16 nie pasuje, a nie wiem jaki tam jest?

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X