Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nadmiar oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Nadmiar oleju

    W ostatnim czasie sfinansowalem swej teresie szlif cylindrów i remont glowicy. Zalałem go świeżym olejem (mineralnym na pierwsze kilometry) i weszło około 3.8 litra, na bagnecie było minimum. Po odpaleniu i krótkiej przejażdżce sprawdzam a tu pod sam korek i na odpalonym silniku wyrzuca go ze zbiorniczka. I teraz pytanie czym to moze byc spowodowane?

    #2
    Jakie moto przede wszystkim? Uzupełnij profil.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Jaka by to nie była Teresa, to procedury sprawdzania oleju warto się nauczyć

      Komentarz


        #4
        Tym że olej sprawdza się na rozgrzanym silniku?

        W manualu jest, że oleju (total) powinno być 3L a nie 3.8L! (jeśli piszemy o XTZ660)

        Ok już widać że to 750, w nagłówku jest.
        Ostatnio edytowany przez nemo; 3351.
        Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

        Komentarz


          #5
          Ciepły czy zimny oleju jest na maxa odciagnalem ze 150ml i poziom w zbiorniczku jest pod korek. Odpowietrzalem śrubą w glowicy i stamtąd leje sie olej.

          - - - Zaktualizowano - - -

          Ps do czego jest ta dziurka w głowicy z lewej strony?

          Komentarz


            #6
            Jeśli na zgaszonym silniku jest max to jest ok. Jak nie wlałeś 5 litrów to wszystko będzie ok.
            Otwór po lewej stronie to otwór do odpływu wody spod świec.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Na odpalonym i na zgaszonym jest max oleju. Tylko martwi mnie to że weszło niecałe 4 litry a jest pod korek.

              Komentarz


                #8
                Może przy zmianie oleju nie zlałeś wszystkiego z silnika?
                "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                Komentarz


                  #9
                  On robił kapitalkę silnika więc raczej zleciało wszystko chyba, ze ściągnął głowicę , szklanki a nie spuścił oleju ze zbiornika ale wątpię.
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz


                    #10
                    Manual prawi:
                    4 l wymiana oleju bez filtra
                    4,1 l wymiana oleju z filtrem
                    4,4 l całkowite rozebranie silnika
                    Napisz co robiłeś z tym silnikiem.
                    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                    Komentarz


                      #11
                      w silniku była robiona cała góra czyli głowica kompleksowo, szlif cylindrów, nowe tłoki, pierścienie i sworznie. tak jak już pisłaem problem w tym że po złożeniu i zalaniu oleju na min na bagnecie poziom po odpaleniu urusł pod sam korek. na wyłączonym silniku poziom pozostaje ten sam. a weszło ok 3,8l.

                      Komentarz


                        #12
                        Pytanie czy spuszczając olej spuściłeś ze śruby przed pompą oleju. Jak nie - to tam masz nadmiar. Został stary olej z pojemnika na olej. Ale chyba to nie to, bo tam wchodzi więcej oleju.

                        Komentarz


                          #13
                          A przy rozbieraniu silnika spuszczałeś olej z silnika czy tylko ze zbiornika przy ramie?
                          Zobacz sobie w Wiki sposob wymiany oleju w st i dokladnie przeanalizuj czego nie zrobiłeś.

                          Tu masz link
                          Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Olej nie pierwszy raz zmieniałem wiec proces wymiany i sprawdzania nie jest mi obcy.

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez rysiek018 Zobacz posta
                              Olej nie pierwszy raz zmieniałem wiec proces wymiany i sprawdzania nie jest mi obcy.
                              Jeśli tak to nie miał skąd wziąć się nadmiar oleju.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X