Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

obroty / prędkość

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] obroty / prędkość

    Czołem!
    Nie widzę podobnego tematu więc postanowiłem założyć.

    Wszystko wzięło się z tego, że zauważyłem że muszę odkręcić więcej aby lecieć obwodnicą > 100 km/h. Wyczyściłem filtr k&n (woda, szampon, dedykowany środek do czyszczenia i olej). Wszystko wróciło do normy. Tak z ciekawości chciałbym zapytać jak jest u Was.

    U mnie mniej więcej tak [obr. / v]
    4,5k: 95
    5k: 105
    5,5k: 125
    6k: 135
    6,5k: ~140
    7k: 150 km/h
    Ténéré is the way to go!

    #2
    Jeśli mowa o piątym biegu to u mnie przy 4krpm jest 100kmh. Nie sądzę, że wyczyszczenie filtra wpływa na stosunek obrotów do prędkości.
    Nie rób tego dzisiaj, co możesz odłożyć na jutro. Czy jakoś tak...

    Komentarz


      #3
      u mnie jest 4200rpm przy 100km/h, a przy 120km/h jest równo 5tyś. Wyczyszczenie filtra dało tyle, że dolot jest bardziej drożny nie trzeba tak "odkręcać" - patrz otwierać przepustnicę, żeby jechać tą stówką.

      Komentarz


        #4
        Po wyczyszczeniu filtra chodzi jakby płynniej i nie trzeba tak odkręcać manety. Co byście radzili w takiej sytuacji? Czyszczenie gaźnika czy coś innego mogłoby pomóc?
        Aha - o przy okazji - bo widzę, że wypowiadają się osoby od ST 750 - tu chodzi o małą 660! zgodnie z prefiksem tematu.
        Ténéré is the way to go!

        Komentarz


          #5
          Napisałeś, że wróciło do normy, wiec z czym jest problem? Zasyfiały filtr był przyczyną mulenia...
          czyszczenie, regulacja i synchro (w przypadku 2 gaźników) nie zaszkodzi nigdy

          Komentarz


            #6
            Zastanawiam się ile można wycisnąć z 660. Dla mnie wróciło do "normy" ale czy to było "normalne" wcześniej - nigdy nie masz pewności dlatego pytam
            Ténéré is the way to go!

            Komentarz


              #7
              Myślę, że na więcej niż 150-155km/h GPSowych nie ma się co nastawiać. Licznikowo to nawet w 180 uwierzę

              pzdr, Adam
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Mam licznik rowerowy "skalibrowany" z gps-em - mierzy tak samo jak seryjny z moto. Odczyty podawałem z niego przekraczając kolejne poziomy obrotów. Chciałem podpytać jak jest u innych w ramach konfrontacji.
                Ténéré is the way to go!

                Komentarz


                  #9
                  Stosunek prędkości do obrotów na poszczególnych biegach zależy tyko od przełożeń.
                  Ja mam wszystko standardowe i przy 100km/h na 5tce lekko przekracza 4000obr.
                  Jak masz nietypowe koło (ludzie przerabiają na 18cali) to też oczywiście wpływa.
                  Filtr czy gaźniki to "tylko" sprawa ile będzie miał siły pociągnąć na 5te.
                  Ja 140 może dwa razy osiągnąłem, i miałem sobie założyć wolniejsze przełożenie.
                  Więcej elastyczności i zrywu, i przypomniałem sobie o tym jak już założyłem standardowy napęd

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez Tomur Zobacz posta
                    Stosunek prędkości do obrotów na poszczególnych biegach zależy tyko od przełożeń.
                    Ja mam wszystko standardowe i przy 100km/h na 5tce lekko przekracza 4000obr.
                    Jak masz nietypowe koło (ludzie przerabiają na 18cali) to też oczywiście wpływa.
                    Filtr czy gaźniki to "tylko" sprawa ile będzie miał siły pociągnąć na 5te.
                    Ja 140 może dwa razy osiągnąłem, i miałem sobie założyć wolniejsze przełożenie.
                    Więcej elastyczności i zrywu, i przypomniałem sobie o tym jak już założyłem standardowy napęd
                    Mam standardowy naped.nowka sztuka, 300km temu zmieniona, zebatki standard również.
                    Koło 19. Jak w takim razie wyjasnisz ta różnice w obrotach między naszymi sprzetami?
                    Ténéré is the way to go!

                    Komentarz


                      #11
                      masz 19 z tyłu? W standardzie jest 17...

                      U mnie jest podobnie jak u Tomura. około 4100 przy 100km/h Standardowe zębatki
                      Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

                      Komentarz


                        #12
                        Przepraszam, pomylka 17 oczywiście kolo na tyle. Zebatki standardzie sa 15/45.
                        Ténéré is the way to go!

                        Komentarz


                          #13
                          Właśnie dziwne te różnice. Mało możliwe żeby obrotomierz źle wskazywał. Przełożenie na koszu sprzęgłowym, czy samej skrzyni?? Nie wiem.
                          Nowsza i starsza 660 miały z tego co wiem takie same mechanizmy.
                          Prędkościomierz kiedyś z gps porównywałem, nie pamiętam dokładnie ale więcej niż 5km nie zawyża.

                          Komentarz


                            #14
                            Różnica jest spora, rzędu 1000 rpm więc i mnie to zastanawia. Dziwna sprawa bo widzę, że i moja i Twoja do 140-150 km/h dobija.
                            Ténéré is the way to go!

                            Komentarz


                              #15
                              Na pewno ostatnie roczniki ( chyba od 96 ) miały inne przełożenie pierwszego biegu ( bardziej szosowe) natomiast reszta biegów i przełożenie pierwotne według manuala Yamahy są takie same. Co do obrotomierza to błędy się zdarzają. W starszych mechanicznych i w nowszych elektronicznych także ale te odchyłki nie przekraczają 2 %. Chyba, że jakiś oporniczek walnie ale wtedy wariuje całkowicie.
                              Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                              Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X