Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Grzechotanie podczas szybszego toczenia się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Grzechotanie podczas szybszego toczenia się

    Witam,

    kupiłem niedawno tenerę 4MY z 1997 r.

    Motocykl ma przejechane teraz ok 54 tysiące, ok tysiąc KM temu był robiony spory serwis po zakupie:

    - nowy łańcuch rozrządu
    - regulacja zaworów
    - czyszczenie i regulacja gaźnika
    - olej, filtry
    - nowy komplet napędowy DID,
    - opony, dociągnięcie szprych,
    - parę innych dupereli.

    Mechanik stwierdził, że motorek bardzo ładnie zachowany jak na swój przebieg, i że powinien przy dbaniu o poziom oleju zrobić jeszcze drugie tyle.

    Ale teraz mam pewne wątpliwości - po przejechaniu ok 1,5 tyś. KM zauważyłem dziwny problem.

    Mianowicie podczas toczenia się motocykla przy wyłączonym silniku, np. z małej górki, albo w czasie jazdy na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem, a nawet na biegu, ale po odjęciu gazu (gdy silnik nie ciągnie koła, a motorek jedzie siłą rozpędu), słychać dziwne piski i grzechotanie/ terkotanie z okolic zębatki zdawczej, a może napędu w ogóle?

    Podczas jazdy tego tak nie słychać, dlatego późno zauważyłem.

    Próbowałem regulować naciąg łańcucha w obie strony, ale bez rezultatu. Wyczyściłem też z syfu i naoliwiłem od nowa rolkę gumową po której ślizga się łańcuch, spróbowałem też jazdy bez niej (ma podkładki metalowe potencjalnie mogące być źródłem hałasu) - bez różnicy.

    Hałasu nie słychać w ogóle podczas wolnego ręcznego przetaczania motocykla, jedynie gdy szybciej się toczy. Co może być przyczyną?

    #2
    Wg mnie to normalny odgłos łańcucha współpracującego z zębatką zdawczą. Ale może u ciebie ten odgłos jest inny, kontrolnie sprawdź zębatkę zdawczą w jakim stanie jest, może też tak być że łańcuch napędowy masz za mocno naciągnięty.

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez robkri Zobacz posta
      Wg mnie to normalny odgłos łańcucha współpracującego z zębatką zdawczą. Ale może u ciebie ten odgłos jest inny, kontrolnie sprawdź zębatkę zdawczą w jakim stanie jest, może też tak być że łańcuch napędowy masz za mocno naciągnięty.
      cały napęd jest nowy, w tym zębatka zdawcza. Łańcuch ma wyraźny luz, nie jest mocno naciągnięty.

      Komentarz


        #4
        Masz oba ślizgi łańcucha tj. na wahaczu i ten przy tylnym kole?
        Masz górną rolkę prowadzącą? Są jakieś ślady tarcia na łańcuchu, jakieś wyświecenie czy równy ślad na górze, dole, boku ogniw?

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Masz oba ślizgi łańcucha tj. na wahaczu i ten przy tylnym kole?
          Masz górną rolkę prowadzącą? Są jakieś ślady tarcia na łańcuchu, jakieś wyświecenie czy równy ślad na górze, dole, boku ogniw?
          naliczyłem się dwóch rolek (na dole i na górze), gumowy ślizg na wahaczu - przy tylnym kole jak to wygląda?

          Nie widzę śladów zużycia na łańcuchu.

          Komentarz


            #6
            Sprawdź same rolki. Podnieś moto, tak żeby tylne koło było w powietrzu i nim pokręć (kołem znaczy), albo zblokuj na chwile rolki i się przejedź. Przetoczenie ręcami nie daje nacisku na kanapę znaczy się wahacz nie jest obciążony i łańcuch inaczej idzie.

            Ja mam u siebie twardą rolkę od Lepiego i do tego jeszcze jakąś podkładkę przed łbem śruby. Potrafi ten zestaw dzwonić i grzechotać niesamowicie. Powyżej 60 km/h objaw zanika.... tzn ja tego nie słyszę
            Ostatnio edytowany przez mas3; 4345.

            Komentarz

            Pracuję...
            X