Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stuki po remoncie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Stuki po remoncie

    Witam, po długo oczekiwanym remoncie mojej Tenery, po wyjechaniu od lakiernika pora zacząć sezon. Ale nie na długo ponieważ ujawniły się stuki z okolic rozrządu?! Lewa strona silnika jakoś. Na wolnych i ok 3-4 tysięcy i więcej są najbardziej dokuczliwe. W czasie jazdy słychać je aż do ok 90km/h, potem już wiatr je zagłusza w sumie. Nie powiem, czasami ma taki moment ale dosłownie moment, że ucichnie na chwilę, np jak jadę ze stałą prędkością na 5 biegu, dodam gazu albo odpuszczę i znowu trtrtrtrtrtrtr. W tamtym sezonie wymieniałem rozrząd bo podobnie stukało i był spokój. Do remontu przejeździłem w sumie ok. 1000km. Zimą nowy tłok kompletny nadwymiar, uszczelniacze zaworowe, nic więcej nie trzeba było moim zdaniem robić. Odpalił od strzała, ale to stukanie.. Przed remontem tego nie było, obawiam się, że coś może niedobrego z rozrządem się dziać, napinacz? Muszę go sprawdzić, może macie jakieś rady? Aha, zastanawił mnie taki mechanizm na zębatce rozrządu, jakieś dziwne podkładki, blaszki.. jest jakiś schemat na złożenie tego? Może w tym tkwi problem? Źle to złożyłem? Nie wiem jak to nazwać ale wiadomo o co chodzi. Dodam, że na wolnych chodzi idealnie(prócz stuków), mocy mu nie brakuje, żadnego kopcenia czy coś z tych rzeczy. Stukanie nasila się z obrotami. Nie wiem jak zachowuje się pow. 5tyś, w końcu na dotarciu Zrobiłem już ok. 150km, nie nasila się to, ale wk... Pomóżcie, będę wdzięczny.

    #2
    No cóż skoro remont nie całkiem się powiódł, to musisz zweryfikować parę rzeczy. Między innymi ustawienie wałka balansowego, stan klina na dolnym kole rozrządu, samo koło(jest złożone z elementów-spotkałem się już z pękniętym) oraz stan kosza sprzęgła. Jeśli to wszystko jest ok. to może faktycznie napinacz siada ale to raczej rzadkość.
    "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

    Komentarz


      #3
      Sprawdź klin, u mnie w xt600z też tak stukało i robiłem remont bo myślałem że to korba tłucze, koleś co ją kupił wymienił kosz na lepszy i wszystko ucichło
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Ustawienie wałka balansowego? Gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić? Klin na magnecie czy koszu sprzęgłowym? Wiem, że z którejś strony jest wciskane na stożek, jak sprawdzić tego klina? Rozbiórka?

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez adamk1990 Zobacz posta
          Rozbiórka?
          DOKŁADNIE
          Niby można sprawdzić to ręka ale małego luzu nie wyczujesz a w pracy będzie słychać.ja bym sprawdził oba kliny a najlepiej wymienił na nowe bo drogie nie są. Wałek balansowy z tego co pamiętam też musi być na znaki ustawiony więc sprawdź czy koło od wałka podobnie jak koła od rozrządu zgadza się z ustawianiem znaczków jak w serwisówce ale jak nie rozpolawiałeś silnika to tylko może byc wina ustawianie z łańcuchem rozrządu no albo z drugiej strony kosz sprzęgłowy, może łożysko kosza już jest słabiutkie?
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            No właśnie nie rozpoławiałem silnika.. A gdyby łańcuszek jakimś cudem przeskoczył o jeden ząbek?! Silnik nie stracił na mocy, więc chyba nie.. Ciekawe czy odpaliłby wogóle, napinacz wyciągnąłem, widać po tych ząbkach, że napina. Wsłuchiwałem się dziś i teraz to słychać w ok. prawej strony , trochę z przodu... Ehh, sam już nie wiem

            Aha, i przy około 4 tys. w trasie obojętnie na którym biegu prawie tego nie słychać. Takie sobie lekarstwo na ten stukot
            Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36. Powód: Swoje posty można edytować

            Komentarz


              #7
              Może coś nie tak jest z automatycznym dekompresatorem. Kiedyś na forum był wątek w którym pisali że coś tam można źle złożyć i wtedy stuka.

              Komentarz


                #8
                ? To co jest na zębatce wałka rozrządu? Bo sam nie wiem co to było ale myślę, że dobrze to poskładałem.. proszę o szczegóły z tym aut. dekompresatorem, może to faktycznie on jest winowajcą.

                Komentarz


                  #9
                  Popatrzyłem na starym forum. Tam pisali:
                  http://archiwum.xtzclub.pl/forum/vie...&thread_id=385
                  Ale osobiście nie wiem jak składa się dekompresor.
                  Wydaje mi się że był jakiś inny wątek o tym elemencie ale go nie znalazłem.
                  Ostatnio edytowany przez Gosienka; 2. Powód: poprawa odnośnika

                  Komentarz


                    #10
                    Coś link nie otwiera, ja także nic nie mogę znaleźć nic na temat tego dekompresora/dekompresatora. Pomóżcie, już mam ok. 500km po remoncie i nadal nie wiem co to i czy dalej nawijać...

                    Komentarz


                      #11
                      http://archiwum.xtzclub.pl/forum/vie...&thread_id=385 - działa teraz?
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #12
                        Hmm.. Dało mi to do myślenia. Muszę górę ściągnąć i obadać, po 800km już są problemy z odpalaniem, wczoraj po powrocie ze zlotu Junaka w Kołbaskowie nie chciał zatrybić, wymęczyłem aku ale na pożyczkę odpalił w końcu... Popierduje przy odpalaniu w tłumik i puchę filtra, więc obstawiam ten rozrząd. Muszę w końcu górę sciągnąć, a przed tym napinacz sprawdzić czy się wysuwa wogóle. I tak sobie przypomniałem, że miałem problem z umiejscowieniem ślizgu łańcucha, może łańcuch krzywo prowadzi? Łańcuch przebieg ok. 2000 -3000km DID. Ale nadal nie mam pomysłu na ten dekomprestor, jakiś schemat by się przydał. jakby ktoś miał jakiś schemat tego dek. czy pomysł na mój problem niech śmiało pisze, jutro zamierzam się za niego brać. Ale zastanawia mnie jedno, nic nie kopci, chodzi idealnie prawie, zero zamuły czy coś...

                        Komentarz


                          #13
                          Góra ściągnięta, rozrząd jest ustawiony prawidłowo, tylko mam zastrzeżenie do napinacza. Wyciągając go był na 4 ząbku. Gdy go włożyłem po raz kolejny i wyciągnąłem raz jeszcze tym razem wysunął się już na 5-6 ząbek. Czy to może być powodem moich problemów? Czy wysunięcie o ten jeden lub dwa ząbki dalej wpływa aż tak znacząco na napięcie łańcucha i jego stuki?! I czy ten ślizg od strony zaworów wydechowych, że tak napiszę powinien być delikatnie luźny po zamontowaniu napinacza? Jest to dosłownie luzik na 1mm może nawet nie. Wie ktoś może powinien być zamontowany ten nieszczęsny dekompresor na kole wałku rozrządu? W serwisówce jest fotka tylko strasznie niewyraźna.. Mogę zrobić fotkę dla zainteresowanych. Proszę o szybką odp bo gorąco na dworze a moto stoi

                          Komentarz


                            #14
                            !!!!!ZROBIONE!!!! Ściągnąłem wałek rozrządu i zacząłem badać na czym polega zasada działania tego dekompresora. Siedziałem, myślałem i myślałem i w końcu wymyśliłem. Jednak źle go poskładałem... Nie będę się rozpisywał o co chodzi bo nawet nie wiem jak to w miarę logicznie wytłumaczyć żeby ktoś zrozumiał. Jeśli ktoś będzie chciał się tym zająć to walić śmiało na priv. a postaram się jakoś to wytłumaczyć. Po przeszło pięciu godzinach moto poskładane, chodzi jak marzenie.... Ehh.. Ludzie jaka to satysfakcja, pyr pyr pyr, a nie: stuk stuk stuk

                            Komentarz


                              #15
                              To super

                              Są tacy, którzy by od razu sprzedali motocykl i powiedzieli, że Tenery to złom oraz nie polecaja innym, gdyz się sypią na potęgę
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X