Zamieszczone przez Janas_WaWa
Zobacz posta
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Olej i przebieg
Zwiń
X
-
Właśnie wymieniłem olej w ST pierwszy raz po zakupie i nie mam bladego pojęcia jaki był wcześniej. Ja przy przebiegu 45tyś (silnik igła) zalełem Castrol Actevo 4T 20W50 API SJ. W jakiejś francuzkiej serwisówce znalazłem zalecenie zastosowania 20W50, ale im wiecej czytam na forum tym głupszy jestembo zdania są podzielone. I nie wiem jak to zrobiłem ,ale weszło 4,5 litra ?! Moto stoi prosto na wkręconej miarce jest pod maxem. Miał ktoś taki przypadek? No i czy ten olej jest godzien mojej ST?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Krzsiek Zobacz postaA odpalałeś po wlaniu czy lałeś aż wejdzie pod korek?
Bo tam warto wlać tyle ile chcą. Ten olej znika i pojawia się na nowo, wiec lanie na miarkę jest złudne.
A ten olej jest git?
Komentarz
-
Normalnie z wymianą filtra oleju wchodzi trochę ponad 4 l wtedy masz idealnie 3/4 podziałki na bagnecie, sprawdzam zawsze przed uruchomieniem na zimnym silniku i po około 3 tyś. km dolewam z 3 setki i do następnej wymiany już nie sprawdzam bo wiem że ubyło znowu 3 setki. Olej wymieniam co mniej więcej 3/4 sezonu bo robię od 6 do 8 tyś.od marca do nawet końca listopada.
Komentarz
-
A ja mam do Was chyba dziwne pytanie... Załóżmy , że mam olej na full na miarce, pakuję motocykl na wyjazd, powiedzmy 30kg + 15kg kufry. Motocykl przysiada i na miarce mam już stan ponad. Odciągać/spuszczać czy zostawić ? Boję się , że coś "wysadzi" - uszczelniacze jakieś czy coś
Komentarz
-
Zrobiłem rundkę po mieście na tym mineralnym Castrolu 20W50 którego dopiero co wlałem. +5C (Norwegia) ze skrzyni dochodzą takie dzwięki, że przykro słuchać. Więc jeżeli ktoś jedzie w te rejony, a nie na pustynię to najlepiej wlać 10W40 syntetyk. Myślę, że najlepszy byłby półsyntetyk, tyle że tu na stacjach paliw jest praktycznie nieosiągalny. Jutro znowu wymieniam olej. Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Neno Zobacz postaA ja mam do Was chyba dziwne pytanie... Załóżmy , że mam olej na full na miarce, pakuję motocykl na wyjazd, powiedzmy 30kg + 15kg kufry. Motocykl przysiada i na miarce mam już stan ponad. Odciągać/spuszczać czy zostawić ? Boję się , że coś "wysadzi" - uszczelniacze jakieś czy cośtylko przemieściła w zbiorniku
. Nie odciągaj nadmiaru oleju tylko zwiększ napicie wstępne sprężyny w tylnym amortyzatorze wtedy zmiany poziomu nie będą takie znaczące
Komentarz
-
Zamieszczone przez zoromoto Zobacz postaZrobiłem rundkę po mieście na tym mineralnym Castrolu 20W50 którego dopiero co wlałem. +5C (Norwegia) ze skrzyni dochodzą takie dzwięki, że przykro słuchać. Więc jeżeli ktoś jedzie w te rejony, a nie na pustynię to najlepiej wlać 10W40 syntetyk. Myślę, że najlepszy byłby półsyntetyk, tyle że tu na stacjach paliw jest praktycznie nieosiągalny. Jutro znowu wymieniam olej. Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach.Syntetyk i tyle.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
Zamieszczone przez robkri Zobacz postaPomiar ma być prawidłowy kiedy motocykl nie obciążony stoi na płaskiej, poziomej powierzchni, prostopadle do niej a jak załadujesz motocykl na fula i masz ponad górną kreskę na bagnecie to nie znaczy że ilość oleju zwiększyła siętylko przemieściła w zbiorniku
. Nie odciągaj nadmiaru oleju tylko zwiększ napicie wstępne sprężyny w tylnym amortyzatorze wtedy zmiany poziomu nie będą takie znaczące
Kicha tylko ze sprawdzaniem. Trzeba zapamiętać na miarce ile to jest max. Sprężynę mam "skręconą" na maxa a na noc z motocykla zazwyczaj ściągam tylko namiot i inne rzeczy do spaniawięc dużo go nie odciążę.
Dam radę. Dzięki.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Beniamin Zobacz postaLukaSS kolega ma trampka i raczej bez zbiornika oleju.Dzięki za zwrócenie uwagi
To tam nie ma przelewu, jest za to możliwość, że nadmiar oleju będzie walił przez odmę.
--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
Komentarz