Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Urwany odpowietrznik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Urwany odpowietrznik

    Wziął i urwał, chodzi o tylny zacisk. Motór z UK, śruby rwą się jak szalone ;/.
    Podrzućcie jakieś sposoby na wykręcenie odpowietrznika.

    Próbować wbić coś w otwór odpowietrznika i wykręcać, czy może rozwiercić i liczyć na to że puści??

    Innych pomysłów nie mam, a Wy??

    #2
    spróbuj wbić torxa (tylko dobrej jakości) w otwór może pójdzie - ja tak dziś wykręciłem urwaną śrubę z ramy.
    Pamiętaj tylko żeby dobrze dobrać torxa do otworu jeśli będzie trzeb rozwierć.
    Gdybyś chciał użyć wykrętaka to uważaj bo w takich małych średnica lubią się urywać i potem ten hartowany koniec jest nie do ruszenia.
    Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

    Komentarz


      #3
      To jest stalowa śruba zażarta w aluminium...Z wbijaniem torxa to kiepsko bo tam w środku jest ta kulka wiec bez rozwiercania raczej się nie obędzie.Najlepiej zdjąć z moto,spuścić płyn,odwiercić ,podgrzać korpus zacisku (byle nie za mocno bo uszczelniacze zniszczysz,opalarka wystarczy)i powinno wyjść.Jeżeli się nie uda to rozwiercasz do skutku aż nie usuniesz resztek odpowietrznika wiertłem,rozwiercasz otwór na większy ,gwintujesz i wkręcasz odpowietrznik od dużego fiata ,powinien pasować o ile pamiętam.Naprawiałem tak kiedyś zaciski w starej Kawie w czasach kiedy części do japonii u nas jeszcze nie było
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        Piotrze ale samo wbijanie torxa juz powoduje siłę poosiową która obluzowuje połączenie gwintowe oraz oparcie w dnie otworu może się okaże, że samo wbijanie spowoduje że resztkę odpowietrznika do się palcami wykręcić. A jak to nie pomorze to wiercimy w odwrotnej kolejności trudno zrobić. A o jakiej kulce Ty mówisz?
        Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

        Komentarz


          #5
          W części odpowietrznika,który został w korpusie zacisku jest kulka,która blokuje wypływ płynu hamulcowego-gdyby jej nie było to po ukręceniu głowki płyn by wyciekł.Z mojej praktyki najlepiej robić to tak jak wyzej napisałem ale nie upieram się może są lepsze metody
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
            W części odpowietrznika,który został w korpusie zacisku jest kulka,która blokuje wypływ płynu hamulcowego-gdyby jej nie było to po ukręceniu głowki płyn by wyciekł.Z mojej praktyki najlepiej robić to tak jak wyzej napisałem ale nie upieram się może są lepsze metody
            Piotrze piszesz o jakichś odpowietrznikach-starego typu chyba. Osobiście spotkałem się tylko z odpowietrznikami uszczelniającymi się za pomocą stożka i takie są w tenerkach. Dobre efekty przynosi rozwiercanie "lewym" wiertłem, jak nie zadziała to faktycznie przeróbka na większy odpowietrznik.
            "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
              W części odpowietrznika,który został w korpusie zacisku jest kulka,która blokuje wypływ płynu hamulcowego-gdyby jej nie było to po ukręceniu głowki płyn by wyciekł.Z mojej praktyki najlepiej robić to tak jak wyzej napisałem ale nie upieram się może są lepsze metody
              Koledze pomylił się chyba odpowietrznik ze smarowniczką.

              Komentarz


                #8
                UFF bo już myślałem że niedouczony jestem - potwierdzam natomiast patent z lewym wiertłem czasami pomaga tylko trzeba dorwać lewe wiertło
                Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

                Komentarz


                  #9
                  Opalarka, grzanie, wykręcanie Dobrze mieć końcówkę do wykręcania uwalonych śrubek.
                  Ja miałem to samo jakiś czas temu, podczas przebudowy. Nie udało się uratować zacisku, ale ktoś kupił go i tak za ebayu za grosze.
                  W mojej modyfikacji i tak planowałem nowy zacisk Brembo od XT660X z 2008 roku i taki właśnie jest zamontowany. Działa perfekcyje, ale to już inna bajka
                  Pamiętaj - delikatnie z tym zaworem!
                  Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                  Komentarz


                    #10
                    Tutaj też odświeżam. Zrobiłem dzisiaj hamulce, choć nie planowałem więc podzielę się z innymi. Odpowietrznik "zwulkanizował" czy tam wgryzł się w zacisk. Rozwiercenie nie pomogło. Wywierciłem wiertłem 7.6 (takie miałem) i nagwintowałem M8. W szufladzie akurat miałem 2 odpowietrzniki które pasowały, od cylinderków Punto najprawdopodobniej. Wkręciłem i gra. Trzeba tylko uważać by rozwiercać odpowietrznik centralnie. Mi trochę zeszło i otwór odpowietrzenia zacisku nie był w osi otworu który wywierciłem, ale na szczęście po kilku mocniejszych dociągnięciach odpowietrznika uszczelniło się. Parę groszy w kieszeni zostało

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X