Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stuk przy nagłym,mocnym hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Stuk przy nagłym,mocnym hamowaniu

    Hej
    Zauwazylem u siebie jak prowadzilem motor i nagle hamowalem przodem taki stuk jak na filmiku, wiec postanowilem podniesc moto by sprawdzic luz na lozysku glowki, ale z racji ze lozysko niedawno bylo wymieniane zadnego luzu nie wyczuwam, jak zakrece kolem to tez stuk jest i nie wiem gdzie szukac przyczyny. Moze zacisk? Lozysko raczej wykluczylem ale kto wie.
    Wrzucam swa filmiki pokazujace co sie dzieje

    Ostatnio edytowany przez esi; 2503.
    Take care of your Tenere she will take care of you

    http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

    #2
    Może być łożysko główki ramy, też miałem taki przypadek. Po iluś tam kilometrach łożysko się ułożyło i był mały luz, co skutkowało stukiem przy hamowaniu.
    Pomogło luzowanie górnej półki (łącznie ze śrubami od amortyzatorów) i dokręcenie łożyska. Już nie stuka
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    Komentarz


      #3
      No wlasnie lozysko wykluczylem bo ruszalem lagami przod tyl i luzu na glowce nie wyczuwam zadnego. Chyba ze skrece je tak porzadnie i sprawdze wtedy czy stuk dalej jest, jesli nie bedzie to wina lozyska jak bedzie to lozysko wporzadku bylo.
      Take care of your Tenere she will take care of you

      http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez esi Zobacz posta
        No wlasnie lozysko wykluczylem bo ruszalem lagami przod tyl i luzu na glowce nie wyczuwam zadnego. Chyba ze skrece je tak porzadnie i sprawdze wtedy czy stuk dalej jest, jesli nie bedzie to wina lozyska jak bedzie to lozysko wporzadku bylo.
        Tylko skręć z głową, żeby szło kierownicą ruszać
        "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

        Komentarz


          #5
          Hej.
          Ja w swojej DTce miałem tą samą przypadłość. Po wymianie łożyska wciąż stukało pomimo tego że nie było wyczuwalnego żadnego luzu. Ten luz jest tak małych wielkości że nasze grabie nie są go w stanie wyczuć. Pomogło dokręcenie nakrętki dosłownie o 3mm. A w XTZ mam ten sam problem, nie mogę tego wyregulować jak dokręcę na tyle że przestaje stukać to zaczyna "ciągnąć" w zakrętach. Chyba czas na wymianę łożyska.
          A tak na marginesie, zdumiewające było to że najtańsze łożysko do DT125R kosztowało 140zł.
          Pozdrawiam

          Komentarz


            #6
            Ja miałem taką samą przypadłość - łożysko.
            Być może za mocno/słabo skręciłeś je przy składaniu? Zobacz czy przy skręcaniu wyczuwasz opór przy skręceniu kierownicą z lewa na prawą. U mnie pojawiał się na środku delikatny przeskok.

            Komentarz


              #7
              a może to coś z zaciskiem? luz na prowadnicach czy coś ?
              Take care of your Tenere she will take care of you

              http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

              Komentarz


                #8
                zacisk luz ma mieć bo ma pływać ,może też już być trochę luzu na tulejkach teleskopów.Stań z przodu motocykla i trzymając koło nogami ruszaj kierą prawo/lewo.Trochę powinno się poddawać bo kiera jest w gumach ale lagi powinny siedzieć sztywno
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #9
                  Tylko podczas hamowania?
                  czy też słychać przy przejeżdżaniu po krótkich nierównościach ? - jeżeli tak to tak jak koledzy pisali łożysko główki ramy za słabo skręcone (też tak miałem) a jeżeli tylko podczas hamowania to sprawdź klocki - może jakiś błąd w montażu,brak sprężynek stabilizujących klocki... ??
                  Ostatnio edytowany przez czeczen; 402.

                  Komentarz


                    #10
                    Tylko z tym dokręcaniem też trzeba z wyczuciem. U siebie w LC4 dokręciłem, fajnie było, tylko po 15kkm już wybite. Fakt, że sprzęt czasem niekoniecznie miał lekko, ale pewnie gdybym dokręcił łożysko ciut mniej to pożyłoby dłużej.
                    Mały luz ciężko wyczuć szarpiąc za lagi. "Pykanie" z okolic główki przy wybojach czy hamowaniu to typowy objaw luzu na łożysku główki (zresztą nawet w manualach stoi, że trzeba je dociągnąć po XXX przebiegu od zmiany). Ew. możesz jeszcze spr. przytknąć palec do tulei główki ramy, ew. nasady górnej półki przed hamowaniem - często da się to w ten sposób dobrze poczuć.
                    Co do zacisku - sprawdź, czy nie "łapie" tarczy, wtedy mając promieniowy luz na prowadnicach może być taki efekt. Dobrze byłoby też wykluczyć zwichrowaną tarczę. Profilaktycznie warto by wykluczyć łożyska kół - wyciągnąć koło i paluchem pomacać, czy płynnie się owe łożyska obracają.
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                      Co do zacisku - sprawdź, czy nie "łapie" tarczy, wtedy mając promieniowy luz na prowadnicach może być taki efekt.
                      To mnie najbardziej interesuje, mysle ze reszte sprawdzilem. Jak to sprawdzic?

                      Luz na zacisku ma byc osiowy a jesli jest promieniowy to moze byc to?
                      Ostatnio edytowany przez esi; 2503.
                      Take care of your Tenere she will take care of you

                      http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                      Komentarz


                        #12
                        Podnieś przód w górę i kręć kołem. Jeśli w którymś miejscu będzie zwalniać albo będzie większy wyczuwalny opór (albo dźwięk szurania) to masz odpowiedź. Popompuj klamką wcześniej, żeby klocki były blisko tarczy.
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          jest jakiś sposób na ustawienie łożyska za pomocą wagi hakowej. na czym on polega dokładnie?
                          Take care of your Tenere she will take care of you

                          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                          Komentarz


                            #14
                            Wezykowanie przy ponad 100km/h to za mocno czy za lekko skrecone lozysko glowki?
                            Take care of your Tenere she will take care of you

                            http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                            Komentarz


                              #15
                              Za mocno - stawia za duży opór i moto nie może się samo ustabilizować.
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X