Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stuk przy nagłym,mocnym hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    To jak poprawnie wyregulwoac te lozyska? Za cholere nie moge do tego dojsc ;/
    Nie wiem co oznacza ze kiera sie kreci za lekko lub mocno, nie mam tego wyczutego.
    Take care of your Tenere she will take care of you

    http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

    Komentarz


      #17
      Metodą prób i błędów. Nie przykręcaj baku i owiewek, załóż zbiornik, węża na króciec do gaźnika, odpal i przejedź się. Po pięciu razach poluzowanie śrub w półce i nakrętki od sterówki, sięgnięcie po młotek, szeroki śrubokręt i puknięcie 3 razy w tę lub w odwrotną pierścienia i skręcenie wszystkiego zajmie Ci 5 minut. A jeśli łożysko jest w dobrym stanie to w pięciu razach powinieneś je dociągnąć jak trzeba. Motór powinien skręcać jak mu każesz i nie stukać przy hamowaniu, jeśli będzie ciągnął przy skręcaniu kierownicą w trakcie jazdy będzie to znaczyć ze skręciłeś za mocno. 2 lub 3 mm obrotu pierścienia to może zadecydować o poprawności dociągnięcia, dokręcaj lub odkręcaj więc po kilka mm za każdym razem jak za pierwszym Ci nie pójdzie
      Próbuj, a się uda
      Powodzenia

      Komentarz


        #18
        Mam nadzieje że nie masz już rozbitej główki ramy. Wtedy za hugo nie wyregulujesz. Sprawdź jeszcze stacyjkę, u mnie tez coś pukało, za chiny nie mogłem dojść co to, uznałem ze to wszystkie linki zegary pierdoły razem dają taki odgłos. Brat się przejechał i znalazł od razu. Okazało się że stacyjka była niedokręcona.

        Komentarz


          #19
          Bylem u mechanika i wytlumaczyl mi jak ma to chodzi i jak to dokrecic myslalem ze to z owiele wieksza sila trzeba dokrecac a okazalo sie ze do minimalnego oporu a nawet nie czyli lozysko jest wporzadku a te stukanie to raczej zacisk na prowadnicach przod - tyl.
          Ale zeby nie bylo tak pieknie to mam jedno pytanie, a mianowicie :
          mechanik powiedzial ze jak juz dokrece lozysko poskladam wszystk odo kupy to kolo klepniete z jednej strony ma podazac ku ogranicznikowi bez zaciec i zatrzymywania sie jednostajna predkoscia i tak jest w przypadku skrecania kiery w lewo patzac od siedzenia ale w prawo jest juz ciezej tzn. kiera w jakims momencie staje, chyba ze uzyje wiekszej sily lub jesli poprostu za nia trzymam i krece. Nie wyczuwam zadnych blokowan, przeskakiwania itp jak to bylo na starym lozysku. czym to jest spowodowane? Tarcza z hamulcem buza rownowage? Moze linki?
          Take care of your Tenere she will take care of you

          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

          Komentarz


            #20
            Nie chcę "filozować" bo mechaniorem nie jestem, jedynie dłubaczem. Ale nie wierzę w teorię klepnięcia w koło i lekkiego dociągnięcia łożyska. W mojej DT aby uspokoić stukanie trzeba było dokręcić na tyle że kierownica nie obracała się do ogranicznika po stuknięciu jej, u kolegi w hondzie cb 500 było dokładnie tak samo, jak motór stał na centralce pomacałem kierę i też nie chodziła luźno, a z delikatnym oporem. I właśnie teraz sobie to uświadomiłem idź do kogoś z centralką i pokręć kierownicą zobaczysz jaki powinna stawiać opór. Być może to ja miałem do czynienia z dwoma odizolowanymi przypadkami, a dodam że łożysko w hondzie kolegi wymieniał mechanik.
            Pozdrawiam.

            Komentarz


              #21
              @esi - prawdopodobnie linki/kable/przewody prężą.
              Główka ramy na nowych, dobrze założonych łożyskach powinna się (przy kole w górze) bardzo lekko obracać (zakładając brak wpływu linkek/etc). Na pewno samo łożysko nie powinno generować zauważalnego oporu na końcu kierownicy.
              sigpic

              Komentarz


                #22
                Ewentualnie, Twoje problemy mogą być pokłosiem akcji z tego postu:
                "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                Komentarz


                  #23
                  No tak byc moze i ma to jakis wplyw ale z klepnieciem nie wymyslilem sobie bo to samo pisze w manualu dotyczacym Africi http://faq.africatwin.com.pl/index.p...%C3%B3wki_ramy
                  Kierownica obraca sie bardzo lekko, nawet nie wiedzialem ze tak moze ;p a te zatrzymywanie sie jest w polowie drogi skrecajac w prawo od pozycji na wprost. W lewo jak puszcze kolo to samo opada, jutro nagram filmik i wrzuce.
                  Take care of your Tenere she will take care of you

                  http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X