Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Wydaję mi się że masz źle ułożone gumy w zbieraku(pierwsze zdjęcie) zbierak nie powinien dotykać częścią metalową do piasty, powinno być na przemian, piasta-guma-zbierak-guma-piasta.
Chętnie skoryguję - ale czy ktoś to jeszcze może potwierdzic? Żebym nie zrobił skuchy. Hmmm. już dwie osoby potwierdziły :-)
Na mój chłopski rozum - te gumy powinny amortyzowac w momencie, gdy motor przyśpiesza - czyli z jednej strony na pewno nie mogą dotykac metal-metal. Ale może amortyzacja jest też potrzebna przy hamowaniu silnikiem i wtedy tak jak mówicie trzeba dac guma-metal-guma-metal itd.. Tak zrobię :-)
- - - Zaktualizowano - - -
Kurcze, jak na to patrzę, to tak jak na zdjęciu jeset - to właśnie metal-metal będzie przy przyśpieszaniu... totalnie niedobrze :-)
Bo w oryginale te gumy są połączone ze sobą tym paskiem gumy, wkłada sie je tak że jedna większa jest po stronie napędu (tam gdzie naciska zabierak na piastę) a cieńsza po drugiej stronie (tam gdzie piasta na zabierak czyli np podczas hamowania silnikiem). U ciebie te łączniki gumowe są juz przetarte dlatego można je rozłączyć. Po zamontowaniu tego w jedną całość sprawdź czy nie masz luzu na tych gumach.
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
A tak swoją drogą po co jest zabierak? Żeby łańcucha nie wyciągało? Ma pochłaniać moment obr. przy gwałtownym dodaniu gazu? W Dt125 zębatka była przykręcona na sztywno, a motór ma ok 24KM w 2t na 114kg
Zabierak z gumami robi za amortyzator skrętu, tłumi drgania z napędu i z hamowania kołem.
W DT nie miałeś takiego momentu na kole jak w teresie, ale np w exc 520 też nie było zabieraka i po kilku jazdach trzeba było napinać szprychy bo się wyciągały
Te gumy często padają jeśli ktoś jeździ 40 km/h na piątym biegu albo nie przekracza 3 tys obr/min
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Junak a amortyzator skrętu to nie przypadkiem w układzie kierowniczym ? tu to ewentualnie tłumik drgań skrętnych choć bardziej pasuje do tego ten układ sprężyn na obwodzie sprzęgła a w kole to zwyczajny amortyzator drgań w napędzie.
Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz