Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem po wymianie pompy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Problem po wymianie pompy

    Witam wszystkich,
    właśnie wróciłem z garażu po 2h przegranej walce. Po wymianie pompy tylnego hamulca za cholerę nie mogę go zalać/odpowietrzyć. Procedura prosta niby:
    - zalewam zbiorniczek
    - pompuję hamulec
    - na wciśniętym odkręcam odpowietrznik, zakręcam i puszczam hamulec
    - znowu pompowanie i tak w kółko

    Niestety, bez efektów... Z odpowietrznika leci mało płynu, wygląda jakby pompa wcale się nie zalewała. Odkręciłem przewód od zacisku, powtórzyłem procedurę, płyn przepompowało przez układ... Zakręciłem do zacisku, ponownie wszystko od początku, ale tłoczki ani drgną.
    Pompę kupiłem używaną, ale na "sucho" spręża, więc tłoczek ok....
    Jakieś sugestie?

    #2
    Posłuchaj pompuj pompuj i popuść przewód co jest na pompce co idzie do zacisku Jestem pewny na 99 % że 2 razy tak zrobisz i masz odpowietrzony Miałem tak samo ale w innym moto

    Komentarz


      #3
      Inna sprawa, że pompa może być kiepska ona do wymiany. Regeneracja etc. (chyba, że ma uszkodzenia mechaniczne do kiła wtedy).

      Komentarz


        #4
        Duża strzykawka z kawałkiem przewodu i wypychasz płyn hamulcowy przez odpowietrznik w zacisku do góry, powinno pomóc. Tylko zanim zaczniesz pchać płyn to troszkę pociąg płyn z układu do strzykawki żeby nie pchać pierwsze powietrza.

        Komentarz


          #5
          U mnie zawsze strzykawki znikają, gdy są potrzebne, ale są wężyki, więc odkręcam odpowietrznik, wciskam wężyk tak, żeby był w otworze możliwie jak najbardziej uszczelniony i zasysam powietrze z wężyka - po chwili jest po problemie.

          Komentarz


            #6
            u mnie zacina się tłoczek w pompie... Możesz rozpiąć dźwignie hamulca tylnego i zobaczyć czy trzpień popychający tłoczek pompy ma opór czy stoi i sprężyna go nie cofa. Jak jest podpięta dźwignia, to sprężyna dźwigni powoduje że ciężko jest się zorientować czy pompa chodzi poprawnie.

            Komentarz


              #7
              Pompa przepycha płyn, jak odkręciłem od niej przewód prowadzący do zacisku to pluje płynem niby - fakt, że musiała się rozruszać i zalałem pompę płynem, jednak po podkręceniu zacisku można pompować do skutku i nic.... Może trzeba osobno zalać zacisk... Sam już nie wiem... Wygląda no to jakby nie robiło ciśnienia odpowiedniego... Odkładam pracę do poniedziałku - weekend już mam zrypany

              Komentarz


                #8
                Sprawdzić nie zaszkodzi, miałem tak samo coś pompowało i machałem dźwignia pół godziny i hu*. Ja zalewam zbiorniczek, ściskam przewód gumowy miedzy zbiorniczkiem a pompa żeby szybciej zleciało i jak pompa była ok wystarczało parę razy machnąć i było git.

                Komentarz


                  #9
                  Zasadniczo wystarcza - zalanie zbiorniczka,odkręcenie odpowietrznika, i trochę czasu... samo się odpowietrzy Jezli to nie pomaga to znaczy że wcisnąłeś tłoczki bardzo głęboko - wtedy trzeba pompować ale warto dać tłoczkom jakiś punkt oporu - ja załatwiałem to wkładając trzonek młotka w zacisk. Generalnie każdy z podanych sposobów jest skuteczny jezeli nie masz za duzego luzu na dźwigni i pracuje pompa w zakresie min-max - pompuj w pełnym zakresie ruchu nie tylko na dół ale też do "góry"

                  Komentarz


                    #10
                    Czeczen, twój pomysł jest chyba najlepszy. Wsunąłem tłoczki na maxa, włożyłem dystans... Pompa pracuje w pełnym zakresie i czuć, że tłoczy płyn, ale wciąż nie robi wystarczającego ciśnienia... Zastanawiam się czy po prostu trzeba machać pół godziny i co chwilę odkręcać ten odpowietrznik? Czy jest możliwość, że pompa nie spręża wystarczająco - przepuszcza płyn do zbiorniczka? Wydaje mi się, że pompując bez odkręcania odpowietrznika hamulec powinien się w pewnym stopniu utwardzać a tu wciąż jest tak samo. Kończy mi się cierpliwość;/

                    Komentarz


                      #11
                      Sprawdziłeś pompę?

                      Komentarz


                        #12
                        Jutro będę ją rozbierał, bo chyba wszystkie pozostałe opcje wyczerpane....

                        Komentarz


                          #13
                          Miałem podobny problem za hu hu pompa nie chciała zassać ani od dołu ani od góry zostawiałem nawet na noc żeby płyn sobie spłyną. Kupiłem dużą strzykawę i wężyk, płyn zalewałem do zbiorniczka a od dołu podpiąłem strzykawkę i robiłem nią podciśnienie i powoli powoli lekko pompując zassało.

                          Komentarz


                            #14
                            Mam nadzieję że to wykluczyłeś ale za pierwszym razem jak robiłem serwis tylnego hamulca to po demontażu, czyszczeniu, montażu, wlaniu płynu hamulcowego także miałem problem z odpowietrzeniem układu, przyczyną był gumowy kapturek siedzący w tylnym zbiorniczku płynu. Po prostu pompa odpowietrzając się zaciągnęła cały płyn ze zbiornika a podciśnienie zassało ten kapturek. Może to jest powodem, wyjmij kapturek nalej do pełna płynu ale nie zakręcaj korka i odpowietrz. Oczywiście dolewaj płyn bo porcja która jest walane w zbiornik nie wystarczy na całkowite napełnienie układu.

                            Komentarz


                              #15
                              Ja miałem inną historię. Przy wymianie nowego zestawu naprawczego - odwrotnie włożyłem tłoczek pompy... Ile się człowiek napompował, naodpowietrzał

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X