Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Co preferujesz? Łańcuch zapinany czy zakuwany?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Co preferujesz? Łańcuch zapinany czy zakuwany?

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie zapinanego/zakuwanego łańcucha. Jaki rodzaj zapięcia masz w swoim motocyklu? Jaki preferujesz? Co lepsze wg. Ciebie.
    Proszę o wszelkie konkretne uwagi i doświadczenia.

    Przyznam, że nie jeżdże od kilku dni na moto, ponieważ leje, wiec mam chwilę czasu na zastanowienie się nad kilkoma rzeczami - usprawnienieami itd.
    42
    Zapinany zapinką
    0%
    24
    Zakuwany
    0%
    18
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    #2
    W miarę możliwości mam zakuty, ale jeżeli trafia mi się napęd na zapinkę, to nie robie z tego tragedii. Niemniej, miałem przypadek zerwania zapinki na kończącym się napędzie w 660. Na szczęście łańcuch po strzale zawinął się dookoła kierunkowskazu i nie zablokował trwale koła.
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Kupuję łańcuchy zakute i w zależności od ilości czasu i chęci albo demontuje wahacz ,albo rozkuwam łańcuch i zakuwam ponownie na moto.Jeżeli się poszuka można trafić łańcuch rozkuty juz w pudełku z zapinką i ogniwem do zakucia,co kto woli.Uważam jednak,że zapinka to raczej do słabszych moto
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        Głosujcie mi tu proszę przy okazji. U góry jest ankieta
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          Do XTZ 750 zakuty, polecam 525, a do tego nie ma już chyba zapinek.
          Do mniejszych sprzętów (moja XLa lub LC4) wolę zapinane - tam częściej trzeba coś w zawieszeniu podłubać i możliwość rozpięcia łańcucha się przydaje.

          pzdr, Adam
          sigpic

          Komentarz


            #6
            ja używałem zapinek w żużlowych motocyklach ze względu na czas wymiany łańcucha. jeżeli musiałem zmienić przełożenia to automatycznie skracał się albo wydłużał łańcuch (w zależności od przełożenia) bo koło musiało zostać w tym samym miejscu w ramie. przy potężnych obciążeniach i obrotach koła nie było żadnych problemów ze spinkami

            Komentarz


              #7
              Mam zapinkę i jednak trochę się boję o to, ze moze gdzieś strzelić - w najmniej oczekiwanej chwili.

              Jednak... podczas zakładania zapinki, trzeba było użyć młotka i przecinaka oraz rąk silnego kolegi, gdyż był problem z nabiciem blaszki (tej ósemki) na tę blaszkę z nabitymi już ośkami. Połączenie ciasne... wiec może jest małe prowdopodobieństwo, że się rozleci - tak sobie wmawiam

              Adam, Tobie nigdy łańcuch na zapince nie strzelił?
              Mam 520 - z tego co się orientuję w niemal b. dobrym stanie, tak samo zębatki - pamiątka po MX-Wulkanie

              Mam 520 jeszcze
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Dużo na zapince nie jeździłem (z 10kkm?), więc nie było okazji zebrać takich doświadczeń. Raz kiedyś na komarku się zdarzyło (rozpięło)... musiałem szukać zapinki po całej ulicy, żeby do domu dojechać
                Jak masz to jeździj i się nie przejmuj, jeśli dobrze blokadę (odpowiednią stroną) założyłeś to nic dziać się nie powinno.
                Jak masz problem z wbiciem blokady to możesz mocniej wcisnąć blaszkę na ośki za pomocą nasadki i ścisku stolarskiego. Do zapięcia blokady przydają się kombinerki. Przecinaków i młotków nie testowałem

                pzdr, Adam
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Lukass, jako zapas miej w schowku zapinkę, koszt ze 20- 30zł
                  sigpic
                  "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                  "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                  Komentarz


                    #10
                    Ja mam zakuwany 520, ale z zapinka, to chyba trochę ryzyko.

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez Kowal Zobacz posta
                      Ja mam zakuwany 520, ale z zapinka, to chyba trochę ryzyko.
                      Panowie ale o czym w ogóle mowa. U mnie w ktmie zawsze zakładam łańcuch 520 z zapinką i po nawet najgorszych orkach w błocie, sniegu, piachu, i h.. go jeszcze wie jakim terenie nie miałem przypadku żeby zapinka się rozpięła albo pękła. Na asfalcie warunki pracy są inne, lżejsze i prędkość liniowa łańcucha jest większa a nasza st nie ma porażającego momentu żeby urwać łańcuch (mowa oczywiście o łańcuchu sprawnym a nie o takim co już był skracany o 2 ogniwa bo wisiał jak nie powiem co ) bo i takie rzeczy widziałem u niektórych.

                      O łańcuch też trzeba dbać, smarować i nie patrzeć że jak się kończy naciąg to się wymienia. W instrukcji obsługi każdego łańcucha jest napisane że nie tylko zwis ale przede wszystkim odstęp między zębatką a odciągniętym łańcuchem od zębatki ma ogromne znaczenie i to świadczy już o zbliżającym się końcu łańcucha.

                      Lukass jak masz założoną zapinkę to dokup sobie taką samą i miej przy sobie albo w moto na wypadek W, ja tak robię tylko że wożę ją w kurtce razem z bezpiecznikami
                      Wyobraź sobie jak np zakuć łańcuch na drodze i to na motorze jak pęknie ogniwko albo coś podobnego? Bez zakuwarki albo młotka nie ma szans.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        siły działające na łańcuchu rozkładają sie wzdłuż łańcucha (na rozciąganie) a nie w poprzek (zapinka jest tylko po to żeby trzymać ogniwa nie przenosi zbyt wielkiego obciążenia )

                        Komentarz


                          #13
                          Witam
                          W FJ - zakuwany, w xtz 660 zapinka. Małą tenerką mam od niedawna, wcześniej jezdziłem f650, podobne moce silników. Nie widzę potrzeby zakuwania łańcucha do tych motorków. Natomiast zgadzam się z tym iż zapinka jest praktyczniejsza przy planowaniu dłuższych wyjazdów (jako zapas np.). Mnie zdarzyło się zerwać łańcuch (w właściwie uszkodzić trwale) ładnych kilkaset km od domku. Zapasowy był oczywiście na zapinkę. Praktyczne, do zmontowania "od ręki".
                          Co do XTZ750, nie wiem, nie znam motocykla...zastanawiał bym się. Ale Panowie, to często jest sprawa jakości (i łańcucha, i zapinki, i montażu, i dbałości) a nie sposobu połączenia.
                          Znam ludzi którzy FJ1200 - (ponad 100KM) jeżdżą na zapinkach i nigdy nikomu nic się nie stało...

                          Komentarz


                            #14
                            Kontynuując temat, co sądzicie o tym napędzie:

                            Zębatki Sunstar to coś porządnego?
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              Standardowy dobry zestaw. Z tego co widzę, to 90% zestawów to DID i Sunstar. Ludzie chwalą.
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X