Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Co preferujesz? Łańcuch zapinany czy zakuwany?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Moim zdaniem sunstar lepszy jest na pewno od JT, cena normalna, można brać, patrz tylko jak będą ci przysyłać żeby był VM a nie VX bo mojego kolegę ostatnio tak chcieli zrobić w balona.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #17
      hej,
      o co chodzi z "VM" i "VX" bo właśnie szukam czegos i Sunstar jest brany pod uwagę?
      co możecie doradzić w temacie łańcuchów bo chyba nie zadużo było o tym mowy na forum (albo kiepsko szukam)?
      czy wraz wymianą łańcucha niezbędna jest wymieniana zębatek pomimo że wyglądają OK?

      Komentarz


        #18
        VM i VX to oznaczenia wytrzymałości łańcucha, ale chyba DIDa, a nie Sunstara (nie kojarzę, aby oni w ogóle robili łańcuchy, tylko zębatki).
        Co do zębatek - jeśli jeździły z łańcuchem, który wymaga wymiany to nie ma szansy, żeby były "ok", bo jeśli któryś z elementów zestawu (łańcuch/zębatka) jest zużyty to szybko doprowadza element współpracujący do analogicznego stanu.
        Zębatkę zdawczą na pewno powinieneś wymienić - je warto zmieniać jeszcze wtedy, gdy łańcuch wygląda, że ma sporo życia przed sobą, bo one się najszybciej zużywają, rozciągają łańcuch, a ten wtedy frezuje (dociera do swoich wymiarów) tylną zębatkę - i wszystko leci w błyskawicznym tempie.
        Ocena stopnia zużycia zębatek nie jest prosta, bo polega na analizie kształtu (łuku po stronie pracującej) zęba, co nie zawsze daje jednoznaczne wnioski - trzeba się "opatrzeć" z tematem. Generalnie, jeśli zauważysz, że jedna strona zęba ma (zauważalnie) inny łuk niż druga (niepracująca) to znaczy, że ta zębatka już rozpoczęła podróż w kierunku kosza (na pewno nie kwalifikuje się pod nowy łańcuch).
        Jak założysz nowy łańcuch na stare zębatki, które już wykazują śladu zużycia, to skrócisz jego żywotność tak 3-4 krotnie.




        pozdrawiam, Adam
        P.S. uważaj przy dokręcaniu nakrętki zębatki zdawczej, bo jak przegniesz to zetniesz gwint na niej. Z drugiej strony jak zrobisz to za słabo to ryzykujesz, że się odkręci (mają tendencję) - najlepiej składać to na loctite, dbać o podkładkę zabezpieczającą. Dla pewności warto nawet jedno i drugie wymienić profilaktycznie.
        sigpic

        Komentarz


          #19
          VM i VX to rodzaje łańcuchów did jak napisał adam, zobacz sobie na stronce did'a. VM jest bardziej wzmocniony ale i droższy o ok 100-150zł od VMX'a. Do małej teresy spokojnie wsadzisz VX i będziesz śmigał ok 15tys km jak będziesz dbał o małą zębatkę (wcześniej ją wymieniał) i smarował odpowiednio łańcuch. Temat o smarowaniu już był poszukaj.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #20
            Wyniki ankiety:

            15 osób jest za zapinką
            10 osób jest za zakuwką

            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #21
              OK, bede pamietał ;-)

              Komentarz


                #22
                Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                Panowie ale o czym w ogóle mowa. U mnie w ktmie zawsze zakładam łańcuch 520 z zapinką i po nawet najgorszych orkach w błocie, sniegu, piachu, i h.. go jeszcze wie jakim terenie nie miałem przypadku żeby zapinka się rozpięła albo pękła. Na asfalcie warunki pracy są inne, lżejsze i prędkość liniowa łańcucha jest większa a nasza st nie ma porażającego momentu żeby urwać łańcuch (mowa oczywiście o łańcuchu sprawnym a nie o takim co już był skracany o 2 ogniwa bo wisiał jak nie powiem co ) bo i takie rzeczy widziałem u niektórych.

                O łańcuch też trzeba dbać, smarować i nie patrzeć że jak się kończy naciąg to się wymienia. W instrukcji obsługi każdego łańcucha jest napisane że nie tylko zwis ale przede wszystkim odstęp między zębatką a odciągniętym łańcuchem od zębatki ma ogromne znaczenie i to świadczy już o zbliżającym się końcu łańcucha.

                Lukass jak masz założoną zapinkę to dokup sobie taką samą i miej przy sobie albo w moto na wypadek W, ja tak robię tylko że wożę ją w kurtce razem z bezpiecznikami
                Wyobraź sobie jak np zakuć łańcuch na drodze i to na motorze jak pęknie ogniwko albo coś podobnego? Bez zakuwarki albo młotka nie ma szans.

                Witam Właśnie robiłem przegląd napędu i odkryłem przerażający fakt że nie mam zabezpieczenia na zapince. Cały czas sie zastanawiam co mogło być przyczyną że je zgubiłem i żeby w przyszłości znowu go nie zgubić. Podsuńcie jakieś pomysły co mam sprawdzić. A i jeszcze jedno założyć całą nową spinkę czy tylko samo zabezpieczenie??

                Komentarz


                  #23
                  Mogła być źle założona (nie do końca dosunięta). Kup nową zapinkę i wymień komplet.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #24
                    Mogła być też założona odwrotnie.

                    Komentarz


                      #25
                      Albo patentem ze starych czasów zabezpiecz drucikiem skręconym w ósemkę prowizorka najtrwalsza a i dreszczyk emocji całkiem gratis
                      A tak poważniej kup nową zapinkę najlepiej z zabezpieczeniem typu FJ dobrze załóż i śmigaj.

                      - - - Zaktualizowano - - -
                      Ostatnio edytowany przez piotr13; 156.
                      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                      Komentarz


                        #26
                        ja zapinkę maluje farbą, nie dosc ze troche sklei to jeszcze widac ze jest (lub już nie ma)

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X