Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gaźnik - zimowanie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Gaźnik - zimowanie.

    Myślę, że temat na czasie.

    Podczas postoju motocykla przez zimę (2-3 miesiące) co będzie dla niego (mając na uwadze również korozję) i dla układu zasilania lepsze:
    - odpalać motocykl np raz na tydzień na 10 min by chodził na wolnych obrotach.
    czy
    - podczas ostatniej przejażdżki jeszcze na pracującym silniku zakręcić kranik aby gaźnik się opróżnił i odstawiamy moto na spoczynek. Bak ma być pełny by nie korodował.

    Piszcie o swoich metodach zabezpieczenia motocykla na zimę.
    Celem oczywiście jest bezproblemowe odpalenie silnika na wiosnę.
    Ostatnio edytowany przez yaraso; 21.
    sigpic

    #2
    Był już taki temat na starym forum:



    Jakby co to pytaj jeszcze.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Witam wiec tak ST zimuje umnie coprawda 1 zimę i musze przyznac ze jesli chodzi o zimowanie to zrobilem tak jak sie niby powinno jesli chodzi o oponki i inne tam sprawy, zmniejszanie cisnienia i lekka konsewacja srodkiem natluszczającym cale moto oczywiscie kraniki mam odkrecone, przepalam raz na 3 tygodnie jednak mam wyjęty akumlator bo jednak w ujemnej temperaturze traci duzo prądu wiec jest w piwnicy a obsludze akumlatora chyba nietrzeba pisac bo każdy ma swój styl i różne akumlatory .
      Jesli chodzi o uklad zasilania to w motocyklach które posiadalem nie zakrecalem kranika przepalalem. lecz pragnę zauwazyc ze zawsze robiłem to do optymalnej temperatury silnika w ST az sie wentylator włączy i wyłaczy i gaszę sprzeta gdzies wyczytalem ze doprowadzanie temperatury optymalnej jest wskazane aby swiece prawidlowo sie przepalily i niepozostawal na nich nagar to jest niby teoria nigdy nie sprawdzam swiec tylko wymieniam wedle przebiegu motoru ,zawsze tankuję bak do pełna
      Pozdrawiam

      Komentarz


        #4
        Dzięki LukaSS, oczywiście skorzystałem z linka.
        A co zrobić gdy w zbiorniku paliwa pojawiają się małe ogniska rdzy?
        Czy są jakieś środki do czyszczenia zbiorników?
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez klaudiusz Zobacz posta
          przepalam raz na 3 tygodnie jednak mam wyjęty akumlator bo jednak w ujemnej temperaturze traci duzo prądu wiec jest w piwnicy a obsludze akumlatora chyba nietrzeba pisac bo każdy ma swój styl i różne akumlatory .
          Jesli chodzi o uklad zasilania to w motocyklach które posiadalem nie zakrecalem kranika przepalalem. lecz pragnę zauwazyc ze zawsze robiłem to do optymalnej temperatury silnika w ST az sie wentylator włączy i wyłaczy i gaszę sprzeta gdzies wyczytalem ze doprowadzanie temperatury optymalnej jest wskazane aby swiece prawidlowo sie przepalily i niepozostawal na nich nagar to jest niby teoria nigdy nie sprawdzam swiec tylko wymieniam wedle przebiegu motoru ,zawsze tankuję bak do pełna
          Pozdrawiam

          I tak dalej źle. Moto kiedy chodzi na wolnych obrotach, pracuje na bardzo bogatej mieszance i wtedy się najwiecej nagaru robi, a kręcenie silnika bez obciążenia mija się troche z celem.

          A po co w ogóle przepalasz? Zwiększasz tylko zużycie silnika, gdyż występuje smarowanie półsuche pomiędzy współpracującym częściami.

          Zamieszczone przez yaraso Zobacz posta
          Dzięki LukaSS, oczywiście skorzystałem z linka.
          A co zrobić gdy w zbiorniku paliwa pojawiają się małe ogniska rdzy?
          Czy są jakieś środki do czyszczenia zbiorników?
          Ja też mam lekko rdze zaraz przy wlewie i niestety nic za bardzo nie poradzę na to :/
          Jednak pamiętam, że kilka lat temu używałem Corriny - farby na rdzę, którą stosuje sie na poszycia statków - nie rozpuszczała sie od benzyny i od nitro też był problem.
          Ale jest też profesjonalne zabezpieczenie: ze dwie czy trzy puszki farby, wlewasz do zbiornika, rozporowadzasz itd... Koszt: chyba kilka stówek.
          Ostatnio edytowany przez lukasz_vip; 36.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz

          Pracuję...
          X