Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria pompy paliwa? Silnik przestaje pracować po ok. 100 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Awaria pompy paliwa? Silnik przestaje pracować po ok. 100 km

    Witam,

    Nie znalazłem podobnego tematu, więc zakładam nowy.

    Kupiłem moją ST dość niedawno i ze względu na pogodę, nie zrobiłem jeszcze zbyt wielu km. Poprzedni właściciel ostrzegł mnie, żeby jeździć zawsze z zatankowanym do pełna bakiem, bo po ok. 100 km motor zaczyna prychać, po czym się zatrzymuje. Trzeba wtedy odczekać 10 min i dopiero odpalać i gnać na najbliższą stację, żeby dolać do pełna. Na pełnym baku pracuje bez zarzutów.

    Czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?

    Czy tylko wymiana pompy paliwa może pomóc, czy problem drzemie gdzie indziej?

    Pozdrawiam!

    #2
    Raczej pompa,nic innego do głowy mi nie przychodzi.Na allegro jest pompa za niewielkie pieniądze,szukaj na aukcjach do 660-tki tam ją widziałem ale pompa jest ta sama
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #3
      miałem podobną sytuację w xt 600 z. okazało się że filtr paliwa był zapchany, też miałem podejrzenia ze to pompa. najlepiej sprawdź jak pompa podaje paliwo.
      Ostatnio edytowany przez Lewy; 235.

      Komentarz


        #4
        A przejedz się z otwartym zbiornikiem, wyeliminujesz zapchany odpowietrznik.
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          @ Lewy, w którym miejscu szukać filtra? Dopiero się uczę maszyny...

          @ LukaSS, jakich objawów się spodziewać, albo inaczej, czego dowiem się w czasie jazdy z otwartym zbiornikiem?

          pzdr!

          Komentarz


            #6
            Filtra paliwa zazwyczaj nie ma. Jest jedynie siateczkowy przy kranikach.

            Jazda z otwartym wlewem wyeliminuje tworzenie się podciśnienia przez malejącą ilość paliwa w zbiorniku (podciśnienie niejako wstrzymuje przepływ paliwa do ukł. dolotowego) - w przypadku zapchanego odpowietrznika. Taki prosty zabieg, kolejnym będzie pompa
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              Wężyk od podciśnienia raczej sprawdzałeś czy szczelny?
              "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

              Komentarz


                #8
                Wymontuj kraniki i je wyczyść.
                sigpic
                "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                Komentarz


                  #9
                  Też tak miałem ostatnio, jeszcze nie doszedłem do przyczyny, pchałem ST pod górkę kilkaset metrów i marzyłem o mniejszym moto.

                  Nie mniej jednak jak mówisz, że pada po 100 km i po 10minutach działa to stawiam na podciśnienie w baku w twoim przypadku - mi zatrzymuje się 5 minutach jazdy, podejrzewam co innego ale o tym kiedy indziej.
                  http://www.informatyzacja.com

                  Komentarz


                    #10
                    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

                    Pogrzebałem dogłębniej w forum i w archiwum znalazłem wpis dotyczący tego problemu poprzedniego właściciela http://archiwum.xtzclub.pl/forum/vie...&thread_id=957 ale nie wynika z niego, że namierzył i zlikwidował problem.

                    Także teraz muszę zaryzykować i dobić do tych 100 km w okolicach garażu i sprawdzić podane przez Was metody. Który wężyk to będzie ten od podciśnienia?

                    PZDR

                    Komentarz


                      #11
                      ten "na dachu" pompy - najmniejszy

                      P.S. Kolega z Otwocka (czyli tuż pod Wawą) ma ze 2 czy 3 pompki paliwa z ST - jakbyś dobrze zagadał to może by pożyczył którąś do testów.
                      791 092 969
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Ale jak pompa albo bak - to suchy filtr będzie, bo nie dostanie paliwa - jak bak to przy odkręcaniu usłyszysz.
                        Jak pompa to ściągasz wężyk od podciśnienia i do buzi -
                        Z innych to jeszcze na trasie można zalać do pełna i mostek z obejściem pompy - grawitacyjnie pójdzie.
                        http://www.informatyzacja.com

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez Czarny Zobacz posta
                          Z innych to jeszcze na trasie można zalać do pełna i mostek z obejściem pompy - grawitacyjnie pójdzie.
                          Przy "sprzyjających" okolicznościach nawet tak skutecznie, że zaleje gaźniki (masa słupa cieczy przy pełnym zbiorniku wywiera spory nacisk na zaworki iglicowe).
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            A no może, nie próbowałem ale wydaje mi się że, sprawne zaworki powinny dać radę
                            http://www.informatyzacja.com

                            Komentarz


                              #15
                              No i przed weekendem osiągnąłem stan "dławienia się", ale dopiero po ok. 200 km, a nie jak ostrzegał poprzedni właściciel 100 km. Rzeczywiście ustało po zatankowaniu do pełna (swoją drogą przy tym okazało się że spaliła ok. 8,5 l / 100 km :/, ale mam nadzieję, że to tylko przez to, że paliwo w baku było tankowane w październiku).

                              W trakcie dławienia się, otwierałem bak, ale nic to nie dało. Dławił się przy określonych obrotach a na wolnym biegu chodził ładnie.

                              Teoretycznie można tankować co 200 km, ale z 2 strony po co wtedy bak wielkości garbu wielbłąda

                              PZDR!

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X