Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Cieknie kranik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Cieknie kranik

    Kranik mi cieknie niestety. Bak w superstanie (od XT600E 2002) i cieknie cholerstwo. Cieknie przy pokrętle. Dałem prefix XTZ750, bo to ten sam kranik.
    Czy zamawiać cały zestaw uszczelek, czy macie jakąś metdotę na naprawę kranika w tańszy sposób?

    Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

    #2
    Te zestawy nie są drogie. Proponuję od razu robić komplet, bo rozbieranie tego po n razy nie ma sensu (najdłużej schodzi spuszczenie paliwa ). Ja teraz przed wyjazdem wymieniłem profilaktycznie w obu kranikach.

    Komentarz


      #3
      a to ta okrągła uszczelka jest do pokrętła?

      Komentarz


        #4
        Wydaje mi się, ze ten o-ring + ta kombinowana o wyrazie afrykańskiej maski Nie rozbierałem jeszcze kranika, to nie jestem pewien.
        Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

        Komentarz


          #5
          Wymieniałem te uszczelki w DT125 te same. Cena 35 zł. A ostatnio w xtz 660 tą buźkę bo kranik przepuszczał i uszczelkę przy baku o dziwo nie było całych zestawów. Tym razem cena samej buźki 30 zł, a tej przy zbiorniku 7 zł. Z tego co pamiętam to buźka odpowiada za szczelność samego kranika, a oring za pokrętło.
          A i jeszcze jedno, jak lekko się obraca to możesz spróbować podgiąć tą pofalowaną podkładkę która dociska pokrętło do buźkowej uszczelki. Na przeciekanie kranika w moich dwóch przypadkach to nie pomogło, ale przy pokrętle może pomoże zwiększysz siłę nacisku na uszczelkę
          Ostatnio edytowany przez małoś86; 2539.

          Komentarz


            #6
            To ja jako ciekawostkę powiem, że montowałem dzisiaj zestaw takich uszczelek jak na zdjęciu powyżej w lewym kraniku, który tylko raz popuścił mi benzyny przy przekręcaniu pokrętła. Po wymianie okazało się, że cholerstwo przecieka w szczelinie pomiędzy kranikiem a bakiem. Zdjąłem poprawiłem uszczelkę, na śruby dałem podkładki miedziane i jest na razie w porządku, chociaż widziałem, że chyba poci się pod jedną śrubą.

            Na logikę, to jedynie o-ring będzie odpowiadał za szczelność pokrętła. Jak ta uszczelka z 3 otworami nie będzie trzymać, to przy pozycji "OFF" będzie Ci ciekło paliwo, a przy dużej nieszczelności z pozycji "ON" będziesz spalał również rezerwę ( w praktyce silnik i tak by prędzej zgasł bo do pompy nie dochodziłoby paliwo w wystarczającej ilości ).

            Komentarz


              #7
              U mnie cieknie tylko na ON/REZERWA. NA OFF spokój.
              Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

              Komentarz


                #8
                Zmień komplet, bo nie "wywróżysz", która uszczelka puszcza. Ja za kompletny zestaw płaciłem coś około 40 zł w larssonie.

                Komentarz


                  #9
                  To jeździj na off Ja wymieniłem oba, bo jeden puszczał, a drug profilaktycznie. Jak kolega wyżej pisze - jak już zrzucasz paliwo z baku to jest masa pracy w porównaniu do nakładu jaki jest potrzebny na zrobienie uszczelek Drogie toto nie jest. A jednak te gumy mają po kilkanaście lat.

                  Komentarz


                    #10
                    Paliwa można nie spuszczać, wystarczy ściągnąć bak i położyć go ostrożnie na jednym boku podkładając po niego ręcznik lub grubą szmatę. Korek wlewu będzie pewnie puszczał benzynę, także warto także i jego zabezpieczyć szmatą aby ograniczyć wyciek i pamiętać o dokładnym wytarciu resztek z baku po pracy. Ze spuszczaniem paliwa całość zajmie z 15 minut, a tak 5 min Od razu masz lepszy dostęp do odkręcania śrub kranika.

                    Komentarz


                      #11
                      Ja miałem pełny bak - nie dałoby radę Ale masz rację!

                      Komentarz


                        #12
                        Jutro zamówię zestaw naprawczy kranika. U mnie to niecałe 11 funtów kosztuje, czyli coś około 50 złotówek w Polsce.
                        W baku mam jakieś 4 litry paliwa, zatem ze spuszczeniem nie ma problemu w 10 min zleci. Ale pomysł z położeniem baku na bok jest elegancki W moim przypadku zdjęcie baku to dwie śruby
                        Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                        Komentarz


                          #13
                          Jak 4 litry to spokojnie na boku da radę. Dobry patent

                          Jeden jeszcze plus spuszczenia całości + odkręcenia baku.

                          Warto przy okazji oczyścić te rurki i wdmuchać / wypłukać ewentualne brudy jakie mogły się w baku zebrać.

                          Komentarz


                            #14
                            mi ciekło na zewnątrz jak kupiłem i wtedy ciężko mi było kupic zestaw naprawczy, nie wiedziałem, że są tak dostępne, ale złożyłem na czarnym silikonie do szyb i funguje do dziś

                            Komentarz


                              #15
                              Uszczeleczki przyszły Porobię fotki podczas wymiany uszczelek. Będzie dla potomnych
                              Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X