Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomocy, wyciek paliwa.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Pomocy, wyciek paliwa.

    Witam,

    ostatnio kończąc jazdę zakręciłem kranik paliwa OFF. Przy następnym rozruchu zapomniałem go odkręcić i po chwili zaczęło cieknąć paliwo z gaźnika. Zerknąłem pod moto i zauważyłem przepalony jeden z wężyków będących rozgałęzieniem wężyka wychodzącego spomiędzy gaźników. Teraz sam nie wiem, czy ten wężyk spadł z powodu ciśnienia i się przepalił, czy cieknie z innego powodu? Cos pogmatwałem z tymi przewodami i już sam nie wiem jak ma być podłączone. Podłączyłem ten rozgałęziony wężyk tak jak na zdjęciu (czerwony i niebieski) do gniazd umiejscowionych pod lewym gaźnikiem. Cieknie natomiast z wężyka zaznaczonego żółtym X, który nie jest do niczego podłączony (nie wiem czy to jakiś spustowy, czy też sie z czegoś "wypiął" ). Bardzo proszę o pomoc w podłączeniu tych wężyków/jakiś schemat. Z tego co czytałem możliwe jest też że to wina pływaka, ale wolałbym najpierw podłączyć wszystko jak należy żeby szukać kolejnych przyczyn. Gaźnik jest w złym stanie, ale chce na nim jeszcze troch pojeździć. gaznik_wyciek.JPG


    ps. widziałem na otomoto nowe gaźniki mikuni BST 40,



    ale w 3YF jest "półtora" gaźnika. Pytanie czy "opłaca" się wymienić lewy gaźnik na nowy pozostawiając prawy stary?
    Ostatnio edytowany przez gregor81; 2905.

    #2
    To co zaznaczyłeś na żółto to odpowietrzenie komory gaźnika - ewidentnie masz zacięty albo nieszczelny zaworek iglicowy. Do niego zresztą powinien być podpięty ten wężyk z trójnikiem którzy idzie lewą stroną ramy.
    To wyjście pomiędzy gaźnikami to zdaje się odpowietrzenie komory membrany - powinno iść długim wężykiem nisko pod moto (do niczego nie wpięte, otwarte). To pod komorą paliwa w lewym gaźniku to przelew - też powinien być być podpięty analogicznie jak poprzedni (ale jeśli nie topisz motóra to może nic nie być wpięte). Zresztą dziwna sprawa, bo najpierw stąd powinno cieknąć.
    Na pewno na zdjęciu brakuje krótkiego wężyka łączącego te wyjścia pomiędzy gaźnikami na dole.

    O BST40 zapomnij - to zupełnie inny gaźnik, dużo większy i nijak nie dałoby się tego razem pożenić.
    sigpic

    Komentarz


      #3
      gaźnik.jpg
      2 - do pompy paliwa
      3 - w dół pod moto
      4 - w doł pod moto
      Co do pytania, to nie połączysz tak łatwo jednego z drugim.
      Ostatnio edytowany przez Kaytec; 460.

      Komentarz


        #4
        Dziękuje Wam za pomoc.

        Co do gaźnika wydawało mi się, że jest to produkcja Mikuni BST 40. Teraz znalazłem, że to Y26PV Teikei. Jak to w końcu jest?

        Czy te zestawy naprawcze do gaźników coś dają?

        Czy ma ktoś może gaźnik w dobrym stanie do sprzedania. Na jebaju chodzą po 150 EUR + wysyłka, ale to dla mnie za dużo.

        Komentarz


          #5
          Teikei. BST to zupełnie co innego. 750tki mają BSDM 38, ale to też co innego.
          Zestawy naprawcze - to zależy co jest zużyte w gaźniku. Na pewno nie jest to uniwersalna recepta na wszystkie gaźnikowe bolączki. Zestaw naprawczy gaźnika z Larssona (Tourmax) do 660 to straszny badziew (jakość, tzn. jej brak) tak przy okazji.
          Dobre gaźniki do 660 to ciężka rzecz do znalezienia, bo po prostu dosyć szybko się zużywają i nikt dobrych nie sprzedaje - tym bardziej tanio.
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Słyszałem tez, że są spece zajmujący się regeneracją gaźników. Słyszał ktoś coś na ten temat lub ma warsztat do polecenia?

            ps. Jeszcze raz dzięki za szybkie odpowiedzi.

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez gregor81 Zobacz posta
              Słyszałem tez, że są spece zajmujący się regeneracją gaźników. Słyszał ktoś coś na ten temat lub ma warsztat do polecenia?

              ps. Jeszcze raz dzięki za szybkie odpowiedzi.
              ja właśnie jestem po regeneracji w jednym z warszawskich zakładów,
              jak poskładam i odpalę to dam znać czy było warto.
              w tym wątku masz opisane co było robione u mnie >klik<

              Komentarz


                #8
                ile kosztowała taka usługa i ile czasu im to zajmuje? Masz namiar na warsztat? Czy do regeneracji trzeba dostarczyć jakieś elementy typu membrany, zaworki iglicowe itp., czy oni już to wszystko "ogarniają"?

                super, że jest taka chęć pomocy z waszej strony

                Komentarz


                  #9
                  Ale dlaczego chcesz od razu cały gaźnik regenerować? Sam wyciek to temat raczej prosty do ogarnięcia i nie wymaga aż takich zabiegów.
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    To może być tylko jakiś paproch ,który przyblokował zaworek więc nie daj się przypadkiem mechaniorom na kapitalkę silnika naciągnąć .Najpierw(jak już wszystkie wężyki bedą na miejscu) kilka razy wypal paliwo z gażnika na wyższych obrotach(zamkniętym kraniku) czasami to pomaga,jeżeli nie pomoże to gażnik do rozbiórki i weryfikacja i dopiero wtedy decyzja co robimy
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz


                      #11
                      gaźnik już dawno miał być wymieniony. Serwisowałem moto u Pawła - MotoLeżan i złożył mi jeden gaźnik z dwóch, ale powiedział, że są tak wyrobione, że niedługo do wymiany. W związku z tym, że nastąpiła ta awaria, którą opisuje szukam nowego lub regeneracji. Ten wyciek przechylił szalę decyzji. Objawami wysłużenia było gaśnięcie w różnych momentach przy schodzeniu z obrotów poniżej 2000.

                      Komentarz


                        #12
                        Super, za wiedzą wszystkich pomocnych, a zwłaszcza piotra13 udało się odpalić machinę. To było pewnie zwykłe zacięcie w gaźniku. Jutro wycieczka 300 km. Jeszcze raz dzięki.

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez gregor81 Zobacz posta
                          ile kosztowała taka usługa i ile czasu im to zajmuje? Masz namiar na warsztat? Czy do regeneracji trzeba dostarczyć jakieś elementy typu membrany, zaworki iglicowe itp., czy oni już to wszystko "ogarniają"?

                          super, że jest taka chęć pomocy z waszej strony
                          Słuszne pytania,
                          może komus sie przyda kiedyś.
                          Namiar, cena, czas realizacji...
                          Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
                          Loud pipes save lives...
                          https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X