Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Filtr paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Filtr paliwa

    Zastanawiam się nad założeniem filtra paliwa na przewód.
    Mało jest tam miejsca ale bardzo mały filtr zmieścił by się.

    Zastanawiam się tylko gdzie go dać. Najłatwiej i najbardziej oczywiste miejsce to pomiędzy kranikiem a pompą.
    Tylko że teoretycznie filtr po stronie ssącej zmniejsza wydatek pompy-tak słyszałem od mądrej głowy.
    Ale tu akurat do pompy paliwo spływa grawitacyjnie. Dopiero gaźnik jest wyżej.
    Zresztą w pompie może już być syf.

    A jest jakiś filtr kraniku? Nie rozbierałem tego ale nie wygląda żeby tam było siteczko czy odstojnik.

    W Uralu mam filtry i paliwo z dna baku słabo spływa. Więc mam obawy że w tenere też może być z tym lipa.

    Ktoś już przerabiał ten temat?

    #2
    w kraniku masz miedziana siatke ktora zapobiega wciaganiu syfu z dna baku

    Komentarz


      #3
      Potwierdzam w kraniku są dwie rurki obie mają siatkę także nie wiem czy założenie filtra między kranikiem a pompą nie zaszkodzi? gdy przepustowość filtra będzie mniejsza od potrzebnej ilośći paliwa

      Komentarz


        #4
        Ja mam założony przed pompą siatkowy leży na płasko i działa trochę jak odstojnik troszkę syfu zawsze się zatrzymuje. rozbierałem po zakupie pompę i straszny syf tam był . Dopływu paliwa mi raczej nie dławi kiedyś łyknęła mi 7 litrów na 100 a na bocznych drogach to już na motogodziny pali.

        Komentarz


          #5
          Ja mam zamontowany standardowy filtr, taki cylindryczny najprostszy z Larssona, pomiędzy pompą a gaźnikami. Nie widzę różnicy w działaniu silnika, a trochę syfu na pewno zatrzymał, bo jest dużo ciemniejszy niż jak był nowy, także zmieniam go zawsze przed sezonem.

          PZDR

          Komentarz


            #6
            Potwierdzam, filterki są już w kraniku. Odstojnik przewidzieli konstruktorzy w baku, kranik znajduje się trochę powyżej dna zbiornika. Lubi się też w tym zakamarku gromadzić woda, także polecam zajrzeć do swojego zbiornika i sprawdzić czy nie czeka na nas niespodzianka taka jak ta:

            Komentarz


              #7
              Spokojnie zakładaj pomiędzy kranik, a pompę paliwa.
              Zawsze coś wyłapie, a ciągu paliwa nie ma aż tak dużego, aby filtr coś spowalniał.
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                najlepiej coś takiego małego było by wsadzić a20791b12ba187094ce9fa_m.jpg
                Ja mam jakąś bańke i chyba wywale

                Komentarz


                  #9
                  Dzięki za odzew. Rozjaśniliście mi sprawę

                  Założę jakiś mały filterek pomiędzy kranik i pompę. Lepiej było by pomiędzy pompę a gaźnik-ze względu na ewentualny syf w pompie, ale tam się trudno dostać.

                  Komentarz


                    #10
                    Mały filtr nie zaszkodzi (jeśli jest czysty) a możne tylko pomóc.Oryginalnie są filtry w kranikach i w gaźniku ale czasem i to nie wystarczy. Kiedyś zalałem paliwo ze starego kanistra i zaczęły się problemy z przelewaniem gaźników. Paprochy podstawiały zaworki. Po założeniu dodatkowego filtra (przed pompą) problem już więcej nie wystąpił.Nie zauważyłem również problemu z małym przepływem paliwa.

                    Komentarz


                      #11
                      Ja mam zwykły filtr za 3 zeta (taki jak stosowano do maluchów) zamontowany pomiędzy kranikiem a pompką w 660 i wszystko jest ok.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X