Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z gaźnikiem - szukam pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Problem z gaźnikiem - szukam pomocy

    Witam, mam nastepujący problem.

    Odpaliłem motor normalnie, ssanie bez problemu wszystko ok. Pojezdziłem parę kilometrów patrzę na gaźnik a tu z przelewu się leje paliwo?

    I teraz co? zły poziom na pływakach? Wygladały na nie ruszane jak sprawdzałem gdźnik przed sezonem?

    Po drugie gdyby poziom był za duży pewnie by się na ssaniu dławił, miał problemy z odpaleniem a tu nic.

    Może to wina kranika, bo wsadziłem do niego nowe uszczelki zakupione na ebay, pasowały idealnie bo made in Japan. Ale jak dokręciłem 2 sróbki w kraniku tak dość mocno to wogóle nieszło nim obrócić, więc poluźniłem śróbki jest ok. Ale jak robie na OFF do delikatnie się siączy.

    A najlepsze jest to, że czy na ON czy na REZERWIE, i nawet na OFF motor jedzie, tak jak by ten głupi kranik nie działał podczas gdy pompa ciągnie paliwo? Może dlatego się przelewa z gaźnika. PLEASE HELP !!!
    Made By Gloover

    #2
    Na moje źle zlożyłeś kranik, też tak miałem zamotane z ustawieniem odpowiedniej opcji. Co do przelewu- motor długo stał? Może zacięły się pływaki po tym, jak długo stała i uzupełniało się paliwo.

    Edit:- jednak rozbierałeś gaźniki, na 90% zacięty pływak- puknij delikatnie w pokrywkę pływaka rękojeścią śrubokrętu. U mnie pomogło, może Tobie też A jak nie, no to będziesz musiał rozebrać i złożyć jeszcze raz.
    Ostatnio edytowany przez Bartas; 5.
    sigpic
    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

    Komentarz


      #3
      Nie ma mowy o zaciętych pływakach bo jest zaglądałem tam z 5 razy. Ale dla pewnościu puknę A motor stał 10 lat ale reanimowałem gaźnik i jest w nim czysto jak w Niebie

      co masz na myśli pisząc, źle złożyłem kranik? Chyba nie nigdzie go inaczej złożycz, bo wytłoczka metalowa uniemożliwia założenie uszczelki inaczej, a samo pokrętło też nie da rady założyć inaczej ponieważ bo budowa i metalowe ograniczniki na to nie pozwalaja?

      Ale jestem otwarty na rady, może muszę poprostu mocniej dokrecić ?
      Made By Gloover

      Komentarz


        #4
        Dokręć, może pomóc. Na upartego idzie złożyć kranik inaczej i wtedy może być tak jak u Ciebie
        sigpic
        "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

        "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

        Komentarz


          #5
          Dokręciłem, pomogło. Jak robie kranik na Off jest OFF jak na ON to lejjjeeeeeeeee sie z przelewu jak z kaczej du.. Juz nie mam sił na dziada
          Made By Gloover

          Komentarz


            #6
            Gaźnik do rozbiórki, a nie pukanie.
            Zaworek pływaka do wymiany, a sam pływak do gruntownego sprawdzenia czy nie dziurawy.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              A może to pompa? Przeciez nie powinna przepuszczac paliwa z baku, gdy motocykl jest nie odpalony. A ja na zgaszonym robie na ON i sie leeeeeeeeeeejeeeee
              Made By Gloover

              Komentarz


                #8
                Z pompą bywa różnie, Zachar na poprzednim forum też pisał, że jego też podawała dalej paliwo (o ile dobrze pamiętam).
                sigpic
                "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                Komentarz


                  #9
                  witaj

                  ehh co do tej pompy to do dzisiaj nie wiem czy powinna puszczać czy nie. Tutaj trwała dyskusja na ten temat na starym forum http://archiwum.xtzclub.pl/forum/vie...9997#post_9997

                  generalnie nawet jeśli puszcza cały czas paliwo to od tego jest zaworek iglicowy żeby zamknął dopływ paliwa.

                  Co do reszty w 100% zgadzam się z tym co napisał Lukass.

                  Komentarz


                    #10
                    Z tego co wiem, a nie dużo wiem ale coś tam umiem :-) Pompa podciśnieniowa = działa kiedy silnik a wzasadzie gaźnik zaciąga paliwo taka jest generalnie zasada. Po to w pompie sa zaworki aby paliwa nie puszczac, tymbardziej gdy motor jest zgaszony. Chyba poziom paliwa w baku nie wywiera juz takiego cisnienia. Ale juz zgłupiałem, bo każdy ( nie myslę tu o naszych zawsze pomocnych forumowiczach) gada co innego. Rozmawiałem z 5 mechanikami i mam zamęt Z tego wszystkiego zamówiłem za 100 zł na allegro używkę pompy.

                    Siadam dziś na moto, jade sobie ciepło pięknie staję na światłach i czuję PB 95, patrze a tu plama pod moto. Zrobiłem 2 km i więcej mi przez przelew wyleciało niż motor spalił. Fajnie nie? Dlatego mnie bierze kurw.....
                    Made By Gloover

                    Komentarz


                      #11
                      Trzeba do problemu podejść na spokojnie. Jeśli nie masz więcej niż połowę baku to ciśnienie nie powinno otwierać samo zaworków.
                      Odepnij pompę, podłącz do wlotu paliwa do gaźnika jakiś zbiorniczek, zalej benzyną i patrz czy leci. Jeśli tak to trzeba się skoncentrować na gaźnikach
                      Być może masz już wylatany zaworek (lub nawet i jego gniazdo) iglicowy, który na tą intencję popuszcza jak może...
                      Ja zazwyczaj sprawdzałem to na rozebranym gaźniku wsadzając zaworek w gniazdo (bez pływaka) i próbując zaciągnąć powietrze przez przewód doprowadzający.
                      Ew. możesz założyć pływak, ręką trzymać go w najwyższej pozycji i patrzeć zaworek puszcza paliwo.
                      Szczerze pisząc nie pamiętam już czy pompa stawia opór gdy nie pracuje, ale raczej tak, bo kojarzę, że gdy podpięło się w ST pełen bak z pominięciem pompy to błyskawicznie zalewało gaźniki.

                      pzdr, Adam
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Dziękuję Adam zabieram się do sprawdzania :-)
                        Made By Gloover

                        Komentarz


                          #13
                          Podepnę się pod temat u mnie moto nie pali- jakby paliwa nie dostawało, pompa,wydaje mi się ze działa dobrze bo jak ją zdjąłem i dmuchnąłem we właściwy otwór to z jednej zasysała a z drugiej wypuszczała, jak podpiąłem przez przezroczysta rurkę pod bak to widziałem jakby czasem cofało paliwo,moto stało przez zimę ,długie kręcenie, nawet palenie na pych nie działa- rozumiem że to gaźniki.Ale co tak na prawdę się z nimi dzieje?Wilgoć się tam zebrała?zapchały się czymś?Świece ok, iskra jest, wiec nie dostaje paliwa.Aha i zauważyłem ze na off jeden z kraników dalej puszcza paliwo-co byście poradzili i w jakiej kolejności się do tego zabrać?

                          Komentarz


                            #14
                            Ja jeszcze walczę, jak się uporam to może coś podpowiem. Ale słuchając rad naszych szanownych kolegów lepiej na spokojnie wszystko 1000 razy przemyśleć/sprawdzić
                            Made By Gloover

                            Komentarz


                              #15
                              Witam. Sprawdzałeś czy podaje pompa paliwo na gaźnik przy zgaszonym silniku?? ... bo raczej nie powinna podawać bo jaki byłby jej sens.
                              Ostatnio jak podłączyłem u siebie paliwo bezpośrednio z baku też się przelewała benzyna.
                              Wyciągnij wężyk, co idzie od pompy do gaźnika, otwórz kranik(ON) i zobacz czy leci paliwo.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X