Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Filtr powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Filtr powietrza

    Drodzy forumowicze. Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
    Chciałem zapytać, bardziej doświadczonych motocyklistów o następującą rzecz.

    Jak wymienić filtr powietrza w moim motocyklu (xtz 660)???





    Poważnie! Albo czegoś nie wiem albo uszczelnienie filtra w tym modelu to porażka.
    Filtr ma cieniutkie uszczelki z gąbki i zamiast dekla, który by go dociskał, rynienki w które się go wsuwa.
    Przecież to nie jest szczelne. Z airboxa zawsze wyciągam garstkę piachu, nasion traw i zdechłych owadów. I to ma nie przelecieć przez te nadwątlone wyjmowaniem i wkładaniem filtra gąbeczki.
    Ostatnio zdarłem te gąbeczki i nakleiłem piankowe uszczelki do okien, to jest ok. Ale w serwisówce nie piszą że przed wymianą filtra trzeba pojechać do castoramy.

    Co z tym fantem. Zastanawiacie się nad tym czy po prostu nie zawracacie sobie głowy?

    #2
    Filtr ten sam co w XT600 3TB Mocowanie trochę stuningowałem, bo faktycznie docisk żaden i syf się przedostawał pod uszczelką. Raz w serwisie trafił mi się 3TB z filtrem K&N - tam już takiej lipy nie ma, ale cena trochę zwala z nóg.

    Komentarz


      #3
      Też miałem ten problem Tak naprawdę na końcu tej rynienki jest zwężenie i na pokrywce takie dwa ząbki które dociskają filtr do wlotu . Ja miałem gorzej bo przy przedmuchiwaniu filtra ta gąbka się rozleciała to nakleiłem na brzek filtra sznurek z kaptura ( taki gruby ) budapremem i ładnie uszczelnia

      Komentarz


        #4
        Też kiedyś miałem wrażenie że filtr słabo siedzi i jest nie dociskany, uszczelniałem jakąś pianką itp.... Ale tak naprawdę filtr dociska pokrywka, przynajmniej ja złożyłem i sprawdzałem przez wlot czy jest jakiś luz i było git, można czymś lepkim piankę przesmarować nawet smarem do łańcucha żeby bokiem czegoś nie wciągneło.

        Komentarz


          #5
          Ja smaruje uszczelkę filtra smarem i nakladam też trochę na łączenie pokrywki i samego airboxu. Jakoś to działa bo filtr wymieniam tylko raz w roku czyli co jakieś 10-14 tys a mimo prawie 110 tys przebiegu jakoś sie nie zaciera
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            Dobry pomysł z tym smarem. Też o tym myślałem. Skojarzyłem z filtrami gąbkowymi nasączanymi olejem.
            Co jakiś czas wyciągam filtr żeby z tej kieszeni w airboksie gdzie zbierają się ciężkie śmieci wyciągnąć piach a sam filtr przetrzepać czy przedmuchać kompresorem.
            Zawsze sporo pyłu wyleci. wystarczy nawet 1000km przebiegu. Potem mam wrażenie że lepiej ciągnie. Ale może to efekt placebo.

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez Tomur Zobacz posta
              Zawsze sporo pyłu wyleci. wystarczy nawet 1000km przebiegu. Potem mam wrażenie że lepiej ciągnie. Ale może to efekt placebo.
              Nie wiem czy lepiej ciągnie. Mnie to sie po takich porządkach wydaje, że mniej pali
              Ale za dużo zmiennych, by to dokładnie policzyć. Nie wiem- ale wydaje mi sie, że smar może zareagować z gąbką. U siebie dociąłem ramkę z mikro gąbki. Bo była pod ręką. Wcześniej też sie piach zbierał. Nawet dobrze, że zdarzało mi sie przelać olejem, bo w mokrej "skrzynce wiatrów" sie łatwiej poprzyklejało i przynajmniej część nie poleciała dalej.

              Komentarz


                #8
                Gąbkowe filtry w crosiakach zawsze się smaruje po bokach żeby nie zaciągały syfu i nic nie reaguje
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                  Gąbkowe filtry w crosiakach zawsze się smaruje po bokach żeby nie zaciągały syfu i nic nie reaguje
                  No jasne. Ale zwykła gąbka reaguje. Tzn pochodne i benzyna je rozpuszcza.

                  Komentarz


                    #10
                    U mnie przez ostatnie kilka lat i kilka filtrów jakoś zadna reakcja nie zaszła od smarowania uszczelki filtra smarem a airbox mam czysty i bez syfu. Przecież ta gabka i tak ma kontakt z olejem i oparami z odmy więc na ropopochodne będzie odporna...
                    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X