Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tłumienie tylnego zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Tłumienie tylnego zawieszenia

    w jaki sposób można kontrolować tłumienie na tyle? Zauważyłem małe pokrętło na amortyzatorze, z zakresem regulacji od 1-4. Sprawdziłem w dwóch skrajnych położeniach i nie czuje różnicy podczas jazdy.

    #2
    Tam regulujesz tłumienie na odbiciu,i różnicę powinno się wyczuwać szczególnie przy zwiększonym napięciu wstępnym sprężyny.Można zwiększyć też tłumienie przy dobiciu przez zwiększenie ciśnienia w zbiorniku gazu,aczkolwiek fabryka tego nie zalecała
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #3
      Różnica w trakcie jazdy jest faktycznie mało wyczuwalna, bo gaz reguluje tylko powrót po dobiciu, to co bardziej czujemy to pracę samej sprężyny.
      Ja jeździłem na nastawie hard (a to znaczy szybki twardy powrót, a więc zwiększenie przepustowości przepływu gazu) w tamtym sezonie zmieniłem na STD czyli pozycja środkowa i jest wyczuwalna zmiana w jeździe.
      U mnie raczej wymagane jest zwiększenie napięcia wstępnego sprężyny bo chodzi za miękko na dobiciu. Tylko na początku myślałem że to wina właśnie nastawienia tłumienia gazem na odbiciu.
      Polecam nastawę na pokrętle "3" -środkową
      Ostatnio edytowany przez ZED; 70.

      Komentarz


        #4
        za 'twardosc' zawieszenia odpowiada; statycznie; wartosc sprezyny, dynamicznie; tlumienie, jezeli sprezyna jest linearna nie progresywna, zwiekszenie napiecia wstepnego 'utwardza' zawieszenie tylko pozornie, wraznie twardzszego zawieszenia wynika z odebrania sprezynie wstepnego ugiecia (ktore wlasnei odczuwamy byjajac motocyklem) wlasnie o wartosc napiecia wstepnego, po przekroczeniu ktorego sprezyna wciaz ma te sama wartosc, wiec wymaga takiej samej sily zeby ugiac sie o dana wartosc, zwiekszajac napiecie wstepne tylko podnosimy motocykl, zmieniajac tym samym geometrie jego podwozia, i odbieramy zawieszeniu wstepna 'czulosc' w wybieraniu nierownosci. ustawienie odpowiedniego sagu jest niezbedna podstawawa czynnoscia w ustawianiu zawieszenia, determinuje tez ono dobo wlasciwej twardosci sprezyny. W przypadku sprezyny progresywnej, wczesniej zaczyna pracowac jej twardsza czesc.

        - - - Zaktualizowano - - -

        za miekkiej sprezyny nie da sie zastapic wiekszym tlumieniem dobicia, bo kontoluje ono tylko jej ruch w gore, i choc faktycznie moze zapobiegac dobijaniu, to rola zawieszenia jest troszke bardziej zlozona, od nacisku zawieszenia na podloze (wlasnie za posrednictwem sprezyny) zalezy trakcja/przyczepnosc opon, motocykl ze zbyt duzym tlumieniem dobicia bedzie sie odrywal od nierownosci w juz w jej poczatkowej fazie (kiedy za male tlumienie powoduje odrywanie sie kola poo przekroczeniu szczytu) Problem z dobraniem odpowiedniego tlumienia w starszych konstrukcjach przedniego zawieszenia typu damping rod polega na zby duzej progresywnosci tego systemu, i zawieszenie szybko wytraca swoj miekki skok, i robi sie za sztywne



        rola cisnienia gazu w amortyzatorze to zapobieganie kawitacji, i raczej nie jest wartoscia tuningowa, choc brak cisnienia powoduje zanik tlumienia, bo nie zapobiega 'pienieniu' sie oleju
        w najnowszym numerze X-CROSS bedzie moj artykul na temat tylnego amortyzatora
        lukasz
        smx.com.pl

        Komentarz


          #5
          jak w takim razie rozpoznać koniec amortyzatora albo sprężyny?

          Komentarz


            #6
            sprezyna ma swoja dlugosc, jesli jest ponizej specyfikacji to jest do wymiany, jesli jest zbyt miekka dla twojej wagi, to jesli ustawisz prawidlowy SAG z kierowca, pod samym motocyklem ugnie sie za malo, a koniec amortyzatora definitywny latwo poznac po wielu glebach...
            w tym temacie najlepiej sie przejechac motocyklem z servisowanym i dostrojonym...

            Komentarz

            Pracuję...
            X