Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kiedy wymieniać łożyska wahacza i amortyzatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Igiełka to nie punktak ,obciążenie się rozkłada i nie jest udarowe,skoro chromuje się bieżnie łożysk to rzecz widocznie się opłaca i ma sens z konstrukcyjnego punktu widzenia.
    Co do luf to chromowanie przewodu zwiększa żywotność owej lufy 2-3- krotnie .W łożyskowaniu amortyzatora nie występują przecież jakies nie wiadomo jakie prędkosci obrotowe a większość sił działających pionowo bierze na siebie sam amortyzator i sprężyna bo od tego jest.Oleju smarowniczego w tym łożysku nie ma jest gęsty smar wiec moim zdaniem spokojnie mogła by owa tuleja od igiełek być wewnątrz chromowana i raczej by to jej żywotność przedłużyło niż skróciło.A czy faktycznie jest to treba zbadać organoleptycznie
    I chyba na tyle tego OT bo dość daleko od tematu odbiegliśmy
    Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
    Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

    Komentarz


      #17
      Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
      Tylko na ile taka lufa starcza?
      powinna chyba minimum na jedną wojnę
      ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
      FB: http://www.facebook.com/kamilltee

      Komentarz


        #18
        Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
        Igiełka to nie punktak ,obciążenie się rozkłada i nie jest udarowe,skoro chromuje się bieżnie łożysk to rzecz widocznie się opłaca i ma sens z konstrukcyjnego punktu widzenia.
        No właśnie nie chromuje się bieżni łożysk po których chodzą kulki albo igiełki, czytaj ze zrozumieniem. Łożyska kulkowe można chromować po wierzchu czyli bieżnię zewnętrzną żeby zachować parametry montażu przy wyrobionym gnieździe.

        Widziałeś kiedyś pochromowane łożysko w środku?

        Dlaczego wały pod panewki się szlifuje a jak nie trzymają wymiarów to sie wymienia a nie chromuje? Było by przecież łatwiej i taniej.

        Łożyska obojętnie gdzie są umieszczone przenoszą zmienne obciążenie, drgania to nic innego jak udar a igiełka ma właśnie punktowy styk z bieżnią czy to wew czy zewnętrzną więc nie przekonuj mnie że łożysko w wahaczu przenosi małe obciążenie, sam strzał ze sprzęgła powoduje obciążenie momentem osi wahacza w jedną stronę od napędu.

        Podobnie jak igiełki w korbowodzie, może powiesz że tam jest małe obciążenie?

        Dlatego jeszcze raz pisze, nie chromuje się bieżni łożysk po których następuje odtaczanie się elementów tocznych jak kulka czy rolka(igiełka)

        Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
        wiec moim zdaniem spokojnie mogła by owa tuleja od igiełek być wewnątrz chromowana i raczej by to jej żywotność przedłużyło niż skróciło
        ale po co chromować tuleję wewnątrz jak po jej zewnętrznej stronie chodzą igiełki?
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #19
          W mojej ST w tamtym roku tył zaczął skrzypieć, nasmarowanie wszystkiego ( bez rozbierania ) niestety nie zdało się na wiele, bo po kilku dniach skrzypienie jak w starej wersalce powróciło. Zatrzymujesz się na światłach, poprawiasz coś przy spodniach i siadasz, a u kierowcy w aucie, które stoi na sąsiednim pasie, pojawia się ironiczny uśmieszek na twarzy
          Na początku roku wszystko rozebrałem. Jako, że "farba" na wahaczu, była w kilku miejscach mocno zdarta postanowiłem go pomalować proszkowo, przy okazji wymieniając wszystkie łożyska i uszczelniacze. Tak nawiasem, powodem skrzypienia było na 70% łożysko amortyzatora, wewnątrz nie było w ogóle smaru, także nie było sensu go nawet smarować, bo było już zbyt wyrobione. Łożyska wahacza były jeszcze w porządku, ale na jednej z tulejek dźwigni, było widać, że jedno łożysko się już zacierało. Resztki starego, stwardniałego smaru zalegającego w łożyskach, nie pozwalały na dobre rozprowadzenie nowego smaru. Tak to wyglądało :



          Komentarz


            #20
            Ok, ta tulejka niekoniecznie była chromowana, możliwe, że wygląd*pamięć mnie zmyliły. Jak będę nast. razem rozbierał LC4 to zweryfikuję jak tam jest.
            sigpic

            Komentarz


              #21
              Zamieszczone przez qba Zobacz posta
              dzięki - poprawiłem link do łożysk (dałem z IR bo tam mieli to samo za 80 zł, ale widać, nie działa bezpośrednio).
              Chodzi mi głównie o to, czy rozbierać mimo, że nie ma luzu.
              Ciekawi mnie też, jak sprawdzić z zewnątrz, które to łożysko skrzypi (da się?)
              Jakbyś miał stetoskop, to pewnie powinno dać radę namierzenie skrzypienia.
              Ale tak serio, to masz motocykl 20-letni, skąd masz pewność, że ktoś to przed Tobą robił, może robił z 10 lat temu, tak więc nie deliberuj, tylko motocykl na koziołki i zrzucaj wahacz, wyczyść, zweryfikuj i daj nowy samar.
              Łożysk wahacza pewnie nie będziesz musiał wymieniać, jeżeli masz wyrobione tulejki (pewnie nie, ale różnie może być), to dorobienie u tokarza pewnie z 50 zł będzie kosztowało, wymienisz simmeringi po parę złotych.
              Trochę roboty jest, ale przynajmniej będziesz wiedział co masz pod 4 literami i spokój na długi czas
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #22
                Siema Szuka łożyska amortyzatora gdzie morza dostać morze się gorejecie??

                Komentarz


                  #23
                  - .- ..- .-- .- --..-. -.. - -- -.. --- -... .-. - -- ... .-.. . .--. .. . --.. .-..- --- --..-. - ... .- -- .. ..- .- .-- - -- .. .- .-. - -- .- ... --.. .--. --- -.. .- -. . .-- .-- .. ..

                  Komentarz


                    #24
                    Zamieszczone przez Trusek Zobacz posta
                    Siema Szuka łożyska amortyzatora gdzie morza dostać morze się gorejecie??
                    Może ASO
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #25
                      Zamieszczone przez Trusek Zobacz posta
                      Siema Szuka łożyska amortyzatora gdzie morza dostać morze się gorejecie??
                      nawet Google Transalator tego nie przetłumaczy
                      ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                      FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                      Komentarz


                        #26
                        Ja zawsze szyfruje wiadomości Kamil forum jest od tego żeby pomóc a nie wytykać błędy ale widzę ze lekko schodzi na psy;/

                        Komentarz


                          #27
                          Zamieszczone przez Trusek Zobacz posta
                          Ja zawsze szyfruje wiadomości Kamil forum jest od tego żeby pomóc a nie wytykać błędy ale widzę ze lekko schodzi na psy;/
                          To nie wytykanie błędów tylko nauka, po prostu życie
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #28
                            Bracie zmęczenie bardziej i piwka Siedziałem 4h w garażu i wybijałem łożyska.Jak bym miał się opierać na pomocy forum to bym się dowiedział ze muszę wydać 500 zł i kupować ASO wszystkie graty a tak naprawdę koszt całkowity naprawy wyniesie mnie ze śrubą max 120 zł alko spoko jestem nie douczony w końcu .hehe
                            P.S Pozdro dla mgr i inżynierów

                            Komentarz


                              #29
                              Zamieszczone przez Trusek Zobacz posta
                              Bracie zmęczenie bardziej i piwka Siedziałem 4h w garażu i wybijałem łożyska.Jak bym miał się opierać na pomocy forum to bym się dowiedział ze muszę wydać 500 zł i kupować ASO wszystkie graty a tak naprawdę koszt całkowity naprawy wyniesie mnie ze śrubą max 120 zł alko spoko jestem nie douczony w końcu .hehe
                              P.S Pozdro dla mgr i inżynierów
                              Nikt nie powiedział że drutowanie i kupowanie łożysk z koparki jest zabronione
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                #30
                                Junak ale kto powiedział ze kupuje łożysko od koparki??? Zapomniałem że KTM to nie motocykl tylko ASO A Wszystkie inne motocykle to "Kondony" hehe jeli tak jest Marcinku czemu siedzisz na kondoniarskim forum XTZ

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X