Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyprawa Polska - Brazylia - "Volta ao Mundo" - trzy pasje, dwóch facetów, jeden cel!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    panowie - awarie i błędy to część przygody!

    jakbym miał czekać aż się nauczę ogarniać moto to bym nigdy za Otwock ze strachu nie wyjechał a pierwszą podróż odbył by może na 45 urodziny.

    dbasz ile potrafisz o moto w domu a potem wsiadasz i jedziesz. Cała filozofia.
    Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
    Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

    Komentarz


      #32
      Zamieszczone przez ofca234 Zobacz posta
      panowie - awarie i błędy to część przygody!
      Słusznie Jeden taki to nawet zrobił z tego gwóźdź programu swojej wyprawy
      sigpic

      Komentarz


        #33
        Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
        To fakt - w starym wiesz co już naprawiałeś -możesz obawiać się tylko reszty, a w nowym wszystkiego

        BTW. współczuję chłopakom - widać że na mechanice ni w ząb się nie ten teges ("łożysko tłoka" ?). IMO zaliczyli awarię łożyska pod koszem sprzęgła (w LC4 też się zdarza) - na jednym ze zdjęć widać bieżnię wewnętrzną tego łożyska która została na wałku. Jeśli dobrze przyuważyłem to co najmniej jeden z trybów skrzyni ma ukruszony kieł sprzęgła, a niektóre zęby trybów noszą lekkie ślady mielenia czegoś. O ile nie ma więcej niespodzianek to ogólnie nie wygląda to tragicznie. Jakby odpowiednio wcześnie zareagowali to by się skończyło na samej wymianie łożyska.
        Zazigi też w Amercye Płd. miał identyczną awarię w LC4 ADV i na totalnym zadupiu to naprawili bez wyciągania silnika z ramy, o połowieniu nawet nie wspominając

        Siemanko! Rzeczywiście mechanika to nie nasza najlepsza strona i jak kolega niżej zauważył dlatego między innymi decyzja o nowych motach. co do tego łożyska to muszę odesłać Cię do zdjęcia na którym mechanik pokazuje Maxowi jedną część. Właśnie o łożysko w tym "układzie" chodzi. Jeżeli poruszasz tą częścią za którą trzyma mechanik to czuć że ruch nie jest płynnny jak powinien byc ale delikatnie "przeskakuje".

        IMG_1085.jpg

        - - - Zaktualizowano - - -

        Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
        Na szutrach trudno uznać co lepsze dla łańcucha. Przy smarowaniu sprayem, o ile ten szybko i tak nie zniknie, to zrobi się papka ścierna, więc nie lepiej niż bez smarowania. W przypadku olejarki wystarczy dać na rozchlapywanie i teoretycznie lepiej dla łańcucha, ale znowu przy zdawczej szybko się zrobi ciasno od syfu, czyli oleju zmieszanym z pyłem, więc trzeba dość często to wygrzebywać.
        Artur, na szutrach nie smarujemy jak jest syf na łańcuchu. Spray wjeżdża dopiero po kąpieli ale 19tys km na łańcuchu to chyba nieźle

        - - - Zaktualizowano - - -

        Zamieszczone przez Kornik Zobacz posta
        Smarowanie łańcucha co 1-2 tyś km i jazda szutrami itp. -to i tak te łańcuchy długo wytrzymały. A większe zużycie oleju to pewnie przez czyszczenie filtra powietrza ( może się mylę ale te papierowe to się chyba wymienia). Nie tam żebym się czepiał ale jadąc w tak długą podróż to wypadało by bardziej dbać o moto.
        Kornik, to ciekawe co piszesz o czyszczeniu filtra i wpływie na zużycie oleju. Słyszeliśmy tez odwrotną opinię tzn. że jak filtr jest brudny to bierze olej. Także chyba ostatecznie nie wiadomo.
        Fakt nr1 jest taki że obecnie bierze olej przy ok130km/h czyli między 4800-5000RPM. Bierze ok 500ml na 1000km.
        Fakt nr2 jest taki że nowe filtry przylecą z częściami także zobaczymy jak będzie.

        Komentarz


          #34
          Kornikowi dokładnie chodziło o to, że filtr musi być czysty - i o to, że filtry papierowe się wymienia a nie czyści (tzn przedmuchuje). O ile mieliście oczywiście papierowe a nie akcesoryjne siatkowe lub gąbkowe - które się czyści (pierze).

          Ciekawi mnie natomiast dobór opon: jakie były najpierw, jakie po wymianie i czy nie były za mało "kostkowe"
          ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
          FB: http://www.facebook.com/kamilltee

          Komentarz


            #35
            Wpływ czystości filtra powietrza na zużycie oleju jest taki że filtr papierowy przedmuchiwany, często jest przy tym uszkadzany i przy jeździe zwłaszcza w zapyleniu (szutry) dostaję się do silnika syf z drogi który działa jak papier ścierny - i już masz gotowe zwiększone zużycie oleju. Wprawdzie w xt660z wymianę filtra przewidziano co 20 tyś. km ale przy jeździe takiej jak wasza można by częściej.
            Ostatnio edytowany przez Kornik; 616.

            Komentarz


              #36
              Zamieszczone przez Kornik Zobacz posta
              Wpływ czystości filtra powietrza na zużycie oleju jest taki że filtr papierowy przedmuchiwany, często jest przy tym uszkadzany i przy jeździe zwłaszcza w zapyleniu (szutry) dostaję się do silnika syf z drogi który działa jak papier ścierny - i już masz gotowe zwiększone zużycie oleju. Wprawdzie w xt660z wymianę filtra przewidziano co 20 tyś. km ale przy jeździe takiej jak wasza można by częściej.
              Co potwierdza się w V-ce kumpla -po 11 czy 12kkm od wymiany pierścieni i remoncie głowicy, trampek znowu żłopie olej, a ostatni test kompresji dał wynik po 5-5,8 bara na cylinder. Kumpel to wyznawcza przedmuchiwania papierowych filtrów powietrza i na razie nie widzi sensu zmiany na gąbkowy i zabawy z olejem/sprayem, a za asfaltem nie przepada, jak również za nawigowaniem, więc jedzie n-ty, oczywiście w kurzu i pyle.

              Komentarz


                #37
                No właśnie o to mi chodziło, im gorsze warunki tym częściej trzeba czyścić (gąbkowe)/ wymieniać(papierowe) filtry, na tym się nie da oszczędzać.

                Komentarz

                Pracuję...
                X